První trénink patřil na italské Monze Lewisi Hamiltonovi, který si na druhého Maxe Verstappena hýčkal náskok více než čtyři desetiny sekundy. Velmi dobře vypadají vozy Aston Martin a tradičně i Pierre Gasly.
První trénink na italské Monza začal za oblačného počasí. Jelikož nás už dnes večer čeká kvalifikace, prakticky všichni jezdci vyjeli okamžitě na trať. Nebylo totiž nač čekat, času na přípravu je v experimentálním formátu víkendu opravdu málo. Do čela se okamžitě dostal Hamilton, podle papírových předpokladů by měla motorově náročná Monza Mercedesu, který navíc vylepšil svůj agregát vyhovovat.
Za Britem se seřadily oba Red Bully a Bottas, slušně vstoupil do závodního víkendu také Vettel. Verstappen si mezitím do vysílačky stěžoval na přilnavost pneumatik, ta podle něj nebyla ideální.
Ferrari začalo pomaleji, stáj z Maranella se v polovině tréninku nacházela až ve druhé polovině výsledkové listiny. Náladu zlepšil Tifosi Leclerc, který se o chvíli později dostal na druhé místo za Péreze - s minimální ztrátou 0,049 sekundy.
Carlos Sainz giving it everything 🔥 The @ScuderiaFerrari driver is currently P7#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/j4gjBKDDPh
— Formula 1 (@F1) September 10, 2021Pěkný čas zajel rovněž Ricciardo, ten byl ještě o desetinu rychlejší než Pérez s Leclercem, což mu stačilo na vedoucí pozici. Australan ve službách McLarenu by se určitě nezlobil, kdyby si na Monze připsal výborný výsledek, ostatně při své letošní bídě to potřebuje jako sůl. Solidní formu McLarenu potvrzoval i třetí Norris. Jenže nejen oběma McLarenům, ale i Leclercovi byl nejrychlejší čas nakonec smazán.
Poté už zatopily elitní týmy a zejména Hamilton. Brit překonal do té doby vedoucího Verstappena rozdílem 0,452 sekundy. Zdá se tedy, že Mercedes má (alespoň zatím) opravdu navrch. Na Verstappenově voze navíc mechanici intenzivně pracovali. Práce se zřejmě týkaly pohonné jednotky, neboť o chvíli dříve si Max stěžoval na nedostatek výkonu.
Pochvalu si zaslouží čtvrtý Stroll i pátý Gasly. Tak či tak to před večerní kvalifikaci vypadá, že vozy s motorem Mercedes budou hrát prim. Nebo to bude jinak?
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.