Vedoucí muž šampionátu Max Verstappen si po svém vítězství v Zandvoortu není zdaleka jistý tím, že podobný kousek zopakuje také v Monze, která Mercedesu obvykle vždy seděla lépe.
Holanďan má v šampionátu náskok hubených tří bodů před svým rivalem Lewisem Hamiltonem, jeho tým za Stříbrnými šípy mezi konstruktéry ale zaostává o 12 bodů.
Italský okruh, kde se bude závodit tento víkend, jejich silné pohonné jednotce a konfiguraci vozu většinou hrál do karet - vyhráli zde všechny závody v letech 2014 - 2018. Naopak Red Bull se tam vždy trápil, byť letos Honda zlepšila svůj motor a vůz RB16B je na rovinkách konkurenceschopnější.
"Ve srovnání s předchozími roky jsme na tom určitě lépe, nejsem si ale jistý tím, jestli to bude stačit na to, abychom s nimi mohli bojovat. Nicméně tento víkend bude se sprintovou kvalifikací a věcmi kolem opět odlišný," komentuje Verstappen své vyhlídky.
"Jen doufám, že jsme dobří zvládli svůj domácí úkol před tím, než jsme sem přijeli, a že budeme moci být konkurenceschopní. Je to těžké říct, jak na tom budeme. Rozhodně nečekám, že na tom budeme jako v Zandvoortu," pokračuje pilot Red Bullu.
Ve druhé části sezóny jej v duelu s Hamiltonem čeká nepříjemná věc - penalizace za nasazení nadlimitních dílů pohonné jednotky, protože k jedné ze tří povolených pro tuto sezónu došlo k poškození při havárii v Silverstone. Znamená to, že v jednom ze zbývajících podniků přijde na startu minimálně o 10 míst.
Podle Verstappena si penalizaci v Monze zřejmě ještě neodbudou. Obsahuje sice dlouhé rovinky, kvůli konfiguraci zatáček před nimi se na ní ale i přesto velmi špatně předjíždí: "Ještě jsme se fakt nerozhodli, kdy si to vybereme. Myslím, že motor je stále hodně nový, takže uvidíme. Rozhodně nemáme v plánu se nechat potrestat tady," upřesňuje 23letý jezdec, jenž dnes na Monze ve 14:30 poprvé vyrazí do akce.
#F1 #ItalianGP Used power-unit components so far 📊- #Honda drivers already hit by penalties: pic.twitter.com/fwYQRqYTdC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 9, 2021Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.