Vedoucí muž šampionátu Max Verstappen si po svém vítězství v Zandvoortu není zdaleka jistý tím, že podobný kousek zopakuje také v Monze, která Mercedesu obvykle vždy seděla lépe.
Holanďan má v šampionátu náskok hubených tří bodů před svým rivalem Lewisem Hamiltonem, jeho tým za Stříbrnými šípy mezi konstruktéry ale zaostává o 12 bodů.
Italský okruh, kde se bude závodit tento víkend, jejich silné pohonné jednotce a konfiguraci vozu většinou hrál do karet - vyhráli zde všechny závody v letech 2014 - 2018. Naopak Red Bull se tam vždy trápil, byť letos Honda zlepšila svůj motor a vůz RB16B je na rovinkách konkurenceschopnější.
"Ve srovnání s předchozími roky jsme na tom určitě lépe, nejsem si ale jistý tím, jestli to bude stačit na to, abychom s nimi mohli bojovat. Nicméně tento víkend bude se sprintovou kvalifikací a věcmi kolem opět odlišný," komentuje Verstappen své vyhlídky.
"Jen doufám, že jsme dobří zvládli svůj domácí úkol před tím, než jsme sem přijeli, a že budeme moci být konkurenceschopní. Je to těžké říct, jak na tom budeme. Rozhodně nečekám, že na tom budeme jako v Zandvoortu," pokračuje pilot Red Bullu.
Ve druhé části sezóny jej v duelu s Hamiltonem čeká nepříjemná věc - penalizace za nasazení nadlimitních dílů pohonné jednotky, protože k jedné ze tří povolených pro tuto sezónu došlo k poškození při havárii v Silverstone. Znamená to, že v jednom ze zbývajících podniků přijde na startu minimálně o 10 míst.
Podle Verstappena si penalizaci v Monze zřejmě ještě neodbudou. Obsahuje sice dlouhé rovinky, kvůli konfiguraci zatáček před nimi se na ní ale i přesto velmi špatně předjíždí: "Ještě jsme se fakt nerozhodli, kdy si to vybereme. Myslím, že motor je stále hodně nový, takže uvidíme. Rozhodně nemáme v plánu se nechat potrestat tady," upřesňuje 23letý jezdec, jenž dnes na Monze ve 14:30 poprvé vyrazí do akce.
#F1 #ItalianGP Used power-unit components so far 📊- #Honda drivers already hit by penalties: pic.twitter.com/fwYQRqYTdC
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 9, 2021McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.