Kimi Raikkonen byl o uplynulém zvodním víkendu pozitivně testován na covid-19. Nyní je jasné, že finský matador se neobjeví ani na Monze.
Tým oznámil, že v kokpitu vozu jej opět nahradí Robert Kubica. Ten si v Holandsku nevedl vůbec špatně, když uvážíme, že měl k dispozici jen jeden přípravný trénink, a poté šel rovnou na kvalifikaci.
Přesto se Kubicovi jeho formulový debut od roku 2019 celkem povedl. A nejspíš i proto nyní dostane další šanci. Podle pravidel italských úřadů totiž musí být Raikkonen i nadále izolován. Je přitom otázkou, jak si Kubica v Itálii povede. Na rozdíl od Holandska je to totiž okruh, který zná jako své boty. V roce 2006 na něm Polák získal dokonce pódium, když obsadil třetí místo.
„Když to srovnám s minulým týdnem, tak Monzu jako okruh velmi dobře znám, což mi hodně pomůže. Už kvůli tomu, že budeme mít experimentální formát závodního víkendu se sprintovou kvalifikací. K dispozici tedy bude o jeden trénink méně," hlásí Kubica.
„Na závod v Monze se opravdu těším, je to parádní trať," dodává Polák. Ferrari by mělo v chrámu rychlosti nasadit novou pohonnou jednotku, od které si v Maranellu neslibují revoluci, ale výrazný evoluční pokrok. V tuto chvíli však ještě není zřejmé, jestli nový agregát dostane také Alfa Romeo. Pokud ano, mohlo by to týmu v nahuštěném středu pole výrazně pomoci, zvlášť na Monze, kde je výkon motoru naprosto zásadní.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.