Kimi Raikkonen byl o uplynulém zvodním víkendu pozitivně testován na covid-19. Nyní je jasné, že finský matador se neobjeví ani na Monze.
Tým oznámil, že v kokpitu vozu jej opět nahradí Robert Kubica. Ten si v Holandsku nevedl vůbec špatně, když uvážíme, že měl k dispozici jen jeden přípravný trénink, a poté šel rovnou na kvalifikaci.
Přesto se Kubicovi jeho formulový debut od roku 2019 celkem povedl. A nejspíš i proto nyní dostane další šanci. Podle pravidel italských úřadů totiž musí být Raikkonen i nadále izolován. Je přitom otázkou, jak si Kubica v Itálii povede. Na rozdíl od Holandska je to totiž okruh, který zná jako své boty. V roce 2006 na něm Polák získal dokonce pódium, když obsadil třetí místo.
„Když to srovnám s minulým týdnem, tak Monzu jako okruh velmi dobře znám, což mi hodně pomůže. Už kvůli tomu, že budeme mít experimentální formát závodního víkendu se sprintovou kvalifikací. K dispozici tedy bude o jeden trénink méně," hlásí Kubica.
„Na závod v Monze se opravdu těším, je to parádní trať," dodává Polák. Ferrari by mělo v chrámu rychlosti nasadit novou pohonnou jednotku, od které si v Maranellu neslibují revoluci, ale výrazný evoluční pokrok. V tuto chvíli však ještě není zřejmé, jestli nový agregát dostane také Alfa Romeo. Pokud ano, mohlo by to týmu v nahuštěném středu pole výrazně pomoci, zvlášť na Monze, kde je výkon motoru naprosto zásadní.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.