Stáj Alfa Romeo oznámila, že za ní bude v příští sezóně závodit Valtteri Bottas. Mercedes v rozloučení s ním oceňuje jeho velký přínos v bitvě o čtyři konstruktérské tituly a historickou úspěšnost partnerství s Lewisem Hamiltonem.
"Valtteri Bottas se přidá k Alfě Romeo, aby za ní závodil v sezóně 2022 a dále. Finský pilot podepsal s týmem z Hinwilu víceletou smlouvu," stojí v prohlášení švýcarské stáje. Potvrzuje tak informaci, kterou jsme vám přinesli již minulý týden v článku o přestupech.
Ještě v ten den oznámil konec své jezdecké kariéry pilot Alfy Kimi Räikkönen, jenž se již během zimy rozhodl pro zasloužený důchod. Jeho místo zaujme právě jeho krajan.
"Otevírá se nová kapitola v mé závodní kariéře. Jsem nadšený z toho, že se přidám k Alfě Romeo. Půjde o novou výzvu s ikonickým výrobcem," pochvaluje si Bottas, jenž se jí upsal minimálně na 3 sezóny.
Welcome to Alfa Romeo Racing ORLEN, VB77! 👋🏻 pic.twitter.com/ZW9VoRRJif
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) September 6, 2021Bottas po sezóně 2021 opustí Mercedes, místo něj bude po boku Lewise Hamiltona nastupovat George Russell z Williamsu. Stříbrné šípy se již nyní s Finem loučí.
"Valtteri Bottas odejde z Mercedesu na sklonku ročníku 2021 po pěti úspěšných sezónách. Rozloučíme se s brilantním týmovým kolegou a parťákem, jenž zamíří ke své nové kapitole v F1 k Alfě Romeo," píše Mercedes.
"Valtteri se k týmu přidal v roce 2017 a doposud získal 9 vítězství 54 pódií a 17 prvních míst v kvalifikaci. Jeho příspěvek týmu je ohromný. Díky své vášni, odhodlání a finskému ohni sehrál na dráze klíčovou roli v zisku čtyř konstruktérský titulů Mercedesu. Jeho partnerství s Lewisem Hamiltonem bude navíc patřit k těm nejúspěšnějším v historii sportu," vyjmenovává jeho současný zaměstnavatel.
"Nyní se ale musíme soustředit na souboj, který nás čeká ve zbytku sezóny, kdy chceme získat osmý mistrovský titul v šampionátu jezdců i konstruktérů," uzavírá Mercedes.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.