Šéf Red Bullu Christian Horner se snaží prosadit Alexandera Albona na pozici závodního jezdce Williamsu. Jenže ten dostává motory od Mercedesu, jehož šéf Toto Wolff požaduje, aby s ním rakouský tým nejprve ukončil své smluvní vztahy. A co říká Ferrari na vývoj u Alfy Romeo, která má vyměnit oba své piloty?
Albon je pilotem Red Bullu, což se Mercedesu nelíbí. Wolff snažíce se najít místo pro svého Nycka de Vriese již Hornerovi sdělil, že jej nejdříve musí uvolnit ze smlouvy, aby mohl získat místo v jejich zákaznickém týmu. Šéf rakouské stáje to považuje za "mírně neobvyklé," nicméně uznává, že jakožto dodavatel pohonných jednotek mají na Williams velký vliv.
"Dostal jsem však ujištění, že Williams si vybírá jezdce, které pro své auto chce, a že nemají žádná omezení," pokračuje s úsměvem Horner hledající místo pro svou bývalou thajskou hvězdu.
Albon začal závodit ve Formuli 1 s Toro Rosso v sezóně 2019, po 12 podnicích si jej vytáhl Red Bull do svého A-týmu, za který odjel zbylých 9 velkých cen. Po loňském ročníku, kdy nestíhal tempo Maxe Verstappena, jej však poslal k vodě, resp. pouze do pozice rezervního pilota.
Zájem o něj má přitom nejen Williams, ale i Alfa Romeo. Ta má oznámit zcela novou sestavu: Valtteriho Bottase a právě De Vriese místo Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho. Musí tedy Red Bull rozvázat smlouvu s Albonem, aby mohl podepsat s Williamsem?
"Možná nebudeme muset. S Williamsem a s Alfou vedeme produktivní rozhovory a já očekávám, že do týdne bude situace snad vyřešena," odpovídá Horner.
Který tým by si vybral Albon, pokud by to bylo na něm? "Myslím, že by preferoval Williams. Je však skvělé, že je o něj zájem a myslím, že to bude fajn jej vidět znovu v závodní sedačce," pokračuje šéf Red Bullu.
Ztrácí Ferrari svou sféru vlivu? Binotto reagujeJak se Ferrari staví k takové změně u svého zákaznického týmu? "Věřím, že cokoliv se děje mezi jezdcem a týmem, to je mezi jezdcem a týmem, a my jako výrobci bychom to neměli ovlivňovat. Myslím, že by to bylo špatné," říká šéf stáje z Maranella Mattia Binotto.
"Pokud má jezdec možnost jezdit, jednoduše by tu možnost měl mít, ať už to přichází odkudkoliv. A pokud by mu tým rád dal místo, pak by to měli udělat, toť vše," popisuje Binotto, podle kterého Ferrari nedává Alfě Romeo žádné pokyny týkající se výběru jezdců.
"Ferrari se nikdy nevyslovuje k 'místu Ferrari' u Alfy. Šlo o kontakt Alfy Romeo, tedy o právo sponzora Alfy Romeo na vůz Sauberu," dodává šéf Ferrari k otázce výběru pilotů u stáje z Hinwilu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.