Šéf Red Bullu Christian Horner se snaží prosadit Alexandera Albona na pozici závodního jezdce Williamsu. Jenže ten dostává motory od Mercedesu, jehož šéf Toto Wolff požaduje, aby s ním rakouský tým nejprve ukončil své smluvní vztahy. A co říká Ferrari na vývoj u Alfy Romeo, která má vyměnit oba své piloty?
Albon je pilotem Red Bullu, což se Mercedesu nelíbí. Wolff snažíce se najít místo pro svého Nycka de Vriese již Hornerovi sdělil, že jej nejdříve musí uvolnit ze smlouvy, aby mohl získat místo v jejich zákaznickém týmu. Šéf rakouské stáje to považuje za "mírně neobvyklé," nicméně uznává, že jakožto dodavatel pohonných jednotek mají na Williams velký vliv.
"Dostal jsem však ujištění, že Williams si vybírá jezdce, které pro své auto chce, a že nemají žádná omezení," pokračuje s úsměvem Horner hledající místo pro svou bývalou thajskou hvězdu.
Albon začal závodit ve Formuli 1 s Toro Rosso v sezóně 2019, po 12 podnicích si jej vytáhl Red Bull do svého A-týmu, za který odjel zbylých 9 velkých cen. Po loňském ročníku, kdy nestíhal tempo Maxe Verstappena, jej však poslal k vodě, resp. pouze do pozice rezervního pilota.
Zájem o něj má přitom nejen Williams, ale i Alfa Romeo. Ta má oznámit zcela novou sestavu: Valtteriho Bottase a právě De Vriese místo Kimiho Räikkönena a Antonia Giovinazziho. Musí tedy Red Bull rozvázat smlouvu s Albonem, aby mohl podepsat s Williamsem?
"Možná nebudeme muset. S Williamsem a s Alfou vedeme produktivní rozhovory a já očekávám, že do týdne bude situace snad vyřešena," odpovídá Horner.
Který tým by si vybral Albon, pokud by to bylo na něm? "Myslím, že by preferoval Williams. Je však skvělé, že je o něj zájem a myslím, že to bude fajn jej vidět znovu v závodní sedačce," pokračuje šéf Red Bullu.
Ztrácí Ferrari svou sféru vlivu? Binotto reagujeJak se Ferrari staví k takové změně u svého zákaznického týmu? "Věřím, že cokoliv se děje mezi jezdcem a týmem, to je mezi jezdcem a týmem, a my jako výrobci bychom to neměli ovlivňovat. Myslím, že by to bylo špatné," říká šéf stáje z Maranella Mattia Binotto.
"Pokud má jezdec možnost jezdit, jednoduše by tu možnost měl mít, ať už to přichází odkudkoliv. A pokud by mu tým rád dal místo, pak by to měli udělat, toť vše," popisuje Binotto, podle kterého Ferrari nedává Alfě Romeo žádné pokyny týkající se výběru jezdců.
"Ferrari se nikdy nevyslovuje k 'místu Ferrari' u Alfy. Šlo o kontakt Alfy Romeo, tedy o právo sponzora Alfy Romeo na vůz Sauberu," dodává šéf Ferrari k otázce výběru pilotů u stáje z Hinwilu.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.