Ve druhém tréninku se dařilo oběma Ferrari. Rudé vozy z Maranella obsadily první dvě pozice výsledkové listiny. Dobře se jeví také Alpine. Naopak Lewis Hamilton měl smůlu, Brit toho kvůli problémům s motorem moc neodjel.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí, jako první si měřený čas připsal Kimi Raikkonen Hned poté se do vedení dostaly oba Mercedesy, přičemž Hamilton byl mírně rychlejší. Radost ale Britovi dlouho nevydržela, protože následně jej zradila pohonná jednotka Mercedes. Brit musel svůj vůz na trati odstavit.
Když byl Mercedes odklizen, tak nic nebránilo tomu, aby byl druhý trénink restartován. Na trať se okamžitě vydali prakticky všichni piloti, výjimkou nebyl ani Vettel, který měl technické problémy dopoledne.
Po pětadvaceti minutách se do čela výsledkové listiny dostal Ocon, následovali Bottas a Verstappen. Trať jako taková poměrně klouzala, prakticky všichni se potýkali minimálně s náznaky smyků a v některých pasážích okruhu i s nestabilitou.
🚩 RED FLAG 🚩Hamilton has stopped by the side of the track📻 "Losing power" he reports#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/JnRw1J1BoE
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Dobře se jevilo Ferrari, oba jeho piloti se nacházeli v elitní pětce. Přímý konkurent Scuderie v Poháru konstruktérů McLaren byl o poznání pomalejší. Trápil se také Cunoda, který toho v prvním tréninku moc nenajezdil a zdá se, že společnou řeč s holandským okruhem stále hledá.
Klidný průběh druhého tréninku poté narušily další červené vlajky. Ty tentokrát způsobil Mazepin, který se dostal do smyku a skončil ve štěrkové zóně. Z ní se sám dostat nemohl, proto bylo potřeba druhý trénink dočasně přerušit. Dobrou zprávou pro Haas bylo alespoň to, že Mazepinův vůz neutrpěl žádné škody.
Po opětovném vyjetí na okruh zajeli nejrychlejší časy piloti Ferrari, kteří obsadili první a druhou pozici. Dobře vypadá také Alpine, ale dá se čekat, že Mercedes s Red Bullem budou mít ve zbytku víkendu přece jen navrch. Naopak je otázkou, zda se zlepší McLaren, britská stáj toho ve druhém tréninku moc nepředvedla.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.