Ve druhém tréninku se dařilo oběma Ferrari. Rudé vozy z Maranella obsadily první dvě pozice výsledkové listiny. Dobře se jeví také Alpine. Naopak Lewis Hamilton měl smůlu, Brit toho kvůli problémům s motorem moc neodjel.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí, jako první si měřený čas připsal Kimi Raikkonen Hned poté se do vedení dostaly oba Mercedesy, přičemž Hamilton byl mírně rychlejší. Radost ale Britovi dlouho nevydržela, protože následně jej zradila pohonná jednotka Mercedes. Brit musel svůj vůz na trati odstavit.
Když byl Mercedes odklizen, tak nic nebránilo tomu, aby byl druhý trénink restartován. Na trať se okamžitě vydali prakticky všichni piloti, výjimkou nebyl ani Vettel, který měl technické problémy dopoledne.
Po pětadvaceti minutách se do čela výsledkové listiny dostal Ocon, následovali Bottas a Verstappen. Trať jako taková poměrně klouzala, prakticky všichni se potýkali minimálně s náznaky smyků a v některých pasážích okruhu i s nestabilitou.
🚩 RED FLAG 🚩Hamilton has stopped by the side of the track📻 "Losing power" he reports#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/JnRw1J1BoE
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Dobře se jevilo Ferrari, oba jeho piloti se nacházeli v elitní pětce. Přímý konkurent Scuderie v Poháru konstruktérů McLaren byl o poznání pomalejší. Trápil se také Cunoda, který toho v prvním tréninku moc nenajezdil a zdá se, že společnou řeč s holandským okruhem stále hledá.
Klidný průběh druhého tréninku poté narušily další červené vlajky. Ty tentokrát způsobil Mazepin, který se dostal do smyku a skončil ve štěrkové zóně. Z ní se sám dostat nemohl, proto bylo potřeba druhý trénink dočasně přerušit. Dobrou zprávou pro Haas bylo alespoň to, že Mazepinův vůz neutrpěl žádné škody.
Po opětovném vyjetí na okruh zajeli nejrychlejší časy piloti Ferrari, kteří obsadili první a druhou pozici. Dobře vypadá také Alpine, ale dá se čekat, že Mercedes s Red Bullem budou mít ve zbytku víkendu přece jen navrch. Naopak je otázkou, zda se zlepší McLaren, britská stáj toho ve druhém tréninku moc nepředvedla.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.