Ve druhém tréninku se dařilo oběma Ferrari. Rudé vozy z Maranella obsadily první dvě pozice výsledkové listiny. Dobře se jeví také Alpine. Naopak Lewis Hamilton měl smůlu, Brit toho kvůli problémům s motorem moc neodjel.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí, jako první si měřený čas připsal Kimi Raikkonen Hned poté se do vedení dostaly oba Mercedesy, přičemž Hamilton byl mírně rychlejší. Radost ale Britovi dlouho nevydržela, protože následně jej zradila pohonná jednotka Mercedes. Brit musel svůj vůz na trati odstavit.
Když byl Mercedes odklizen, tak nic nebránilo tomu, aby byl druhý trénink restartován. Na trať se okamžitě vydali prakticky všichni piloti, výjimkou nebyl ani Vettel, který měl technické problémy dopoledne.
Po pětadvaceti minutách se do čela výsledkové listiny dostal Ocon, následovali Bottas a Verstappen. Trať jako taková poměrně klouzala, prakticky všichni se potýkali minimálně s náznaky smyků a v některých pasážích okruhu i s nestabilitou.
🚩 RED FLAG 🚩Hamilton has stopped by the side of the track📻 "Losing power" he reports#DutchGP 🇳🇱 #F1 pic.twitter.com/JnRw1J1BoE
— Formula 1 (@F1) September 3, 2021Dobře se jevilo Ferrari, oba jeho piloti se nacházeli v elitní pětce. Přímý konkurent Scuderie v Poháru konstruktérů McLaren byl o poznání pomalejší. Trápil se také Cunoda, který toho v prvním tréninku moc nenajezdil a zdá se, že společnou řeč s holandským okruhem stále hledá.
Klidný průběh druhého tréninku poté narušily další červené vlajky. Ty tentokrát způsobil Mazepin, který se dostal do smyku a skončil ve štěrkové zóně. Z ní se sám dostat nemohl, proto bylo potřeba druhý trénink dočasně přerušit. Dobrou zprávou pro Haas bylo alespoň to, že Mazepinův vůz neutrpěl žádné škody.
Po opětovném vyjetí na okruh zajeli nejrychlejší časy piloti Ferrari, kteří obsadili první a druhou pozici. Dobře vypadá také Alpine, ale dá se čekat, že Mercedes s Red Bullem budou mít ve zbytku víkendu přece jen navrch. Naopak je otázkou, zda se zlepší McLaren, britská stáj toho ve druhém tréninku moc nepředvedla.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.