Vedení Formule 1 prochází různé možnosti, jak odškodnit diváky za belgické fiasko. Lewis Hamilton navrhuje, aby se do Spa vrátili a pokusili se tam pro ně znovu odjet závod.
Diváci byli v neděli hodně zklamání z průběhu odpoledne. Kvůli hustému dešti monoposty odjely pouze 2 kola za zpomalovacím vozem, poté byla velká cena bez náhrady zrušena. Nejhorší na tom bylo, že se FIA rozhodla pilotům udělit poloviční body, jakoby se závodilo a mohlo předjíždět.
Došlo tím k překonání historického rekordu - nejkratší Velké ceny Austrálie, která v roce 1991 trvala jen 14 kol. Tehdy však alespoň splnila minimální požadavek pro klasifikaci a proti polovičním bodům toho nikdo nemohl moc namítat.
Hamilton nazval nedělní odpoledne "fiaskem" a FIA obvinil z toho, že je na chvíli vyslali na dráhu čistě z komerčních důvodů. Poté šéfy F1 vyzval, aby fanouškům vrátili peníze, protože je tím "okradli o závod."
Formule 1 včera vydala obecné prohlášení, v němž píše, že stále hledá řešení pro poškozené fanoušky: "Vzhledem k dopadu počasí na Velkou cenu Belgie 29. srpna, Formule 1 a pořadatel procházejí různé možnosti pro držitele vstupenek, abychom jim vyjádřili ocenění a poděkování za jejich věrnost a obětavost. Další detaily poskytneme co nejdříve, jelikož bychom fanouškům chtěli poděkovat za jejich neutuchající podporu a vášeň projevovanou Formuli 1."
F1 se rozhodně zaměří na pravidla a prezident FIA Jean Todt slíbil, že přehodnotí požadavek na minimálně dvě odjetá kola. Podle Stefana Domenicaliho je však Hamiltonovo obvinění z toho, že piloty poslali na dráhu na 2 kola jen komerčních důvodů, "zcela nepravdivé."
Lewis nyní přichází s návrhem, jak fanoušky odškodnit - znovu to zkusit ve Spa-Francorchamps: "Rozhodně bych se vrátil. Miluji to tam, pokud bychom tedy našli prostor, kdy by nepršelo a my mohli dát fanouškům závod zdarma, tak by to bylo skvělé."
Jeho nápad podporuje i pilot Williamsu George Russell, jenž v Belgii díky vydařené kvalifikaci stanul na pódiu: "Pokud bychom letos museli nahradit nějaký závod, tak bych neměl nic proti tomu, abychom se tam vrátili. Samozřejmě jde o jeden z nejlepších závodů a okruhů na světě a tolik fanoušků, kteří milují F11, neměli možnost vidět to, kvůli čemu tam přijeli. Možná by tedy mohlo jít o způsob, jak se jim odvděčit za tu ztrátu."
An update for our fans following the #BelgianGP pic.twitter.com/DJ0Yrpyx8W
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.