Vedení Formule 1 prochází různé možnosti, jak odškodnit diváky za belgické fiasko. Lewis Hamilton navrhuje, aby se do Spa vrátili a pokusili se tam pro ně znovu odjet závod.
Diváci byli v neděli hodně zklamání z průběhu odpoledne. Kvůli hustému dešti monoposty odjely pouze 2 kola za zpomalovacím vozem, poté byla velká cena bez náhrady zrušena. Nejhorší na tom bylo, že se FIA rozhodla pilotům udělit poloviční body, jakoby se závodilo a mohlo předjíždět.
Došlo tím k překonání historického rekordu - nejkratší Velké ceny Austrálie, která v roce 1991 trvala jen 14 kol. Tehdy však alespoň splnila minimální požadavek pro klasifikaci a proti polovičním bodům toho nikdo nemohl moc namítat.
Hamilton nazval nedělní odpoledne "fiaskem" a FIA obvinil z toho, že je na chvíli vyslali na dráhu čistě z komerčních důvodů. Poté šéfy F1 vyzval, aby fanouškům vrátili peníze, protože je tím "okradli o závod."
Formule 1 včera vydala obecné prohlášení, v němž píše, že stále hledá řešení pro poškozené fanoušky: "Vzhledem k dopadu počasí na Velkou cenu Belgie 29. srpna, Formule 1 a pořadatel procházejí různé možnosti pro držitele vstupenek, abychom jim vyjádřili ocenění a poděkování za jejich věrnost a obětavost. Další detaily poskytneme co nejdříve, jelikož bychom fanouškům chtěli poděkovat za jejich neutuchající podporu a vášeň projevovanou Formuli 1."
F1 se rozhodně zaměří na pravidla a prezident FIA Jean Todt slíbil, že přehodnotí požadavek na minimálně dvě odjetá kola. Podle Stefana Domenicaliho je však Hamiltonovo obvinění z toho, že piloty poslali na dráhu na 2 kola jen komerčních důvodů, "zcela nepravdivé."
Lewis nyní přichází s návrhem, jak fanoušky odškodnit - znovu to zkusit ve Spa-Francorchamps: "Rozhodně bych se vrátil. Miluji to tam, pokud bychom tedy našli prostor, kdy by nepršelo a my mohli dát fanouškům závod zdarma, tak by to bylo skvělé."
Jeho nápad podporuje i pilot Williamsu George Russell, jenž v Belgii díky vydařené kvalifikaci stanul na pódiu: "Pokud bychom letos museli nahradit nějaký závod, tak bych neměl nic proti tomu, abychom se tam vrátili. Samozřejmě jde o jeden z nejlepších závodů a okruhů na světě a tolik fanoušků, kteří milují F11, neměli možnost vidět to, kvůli čemu tam přijeli. Možná by tedy mohlo jít o způsob, jak se jim odvděčit za tu ztrátu."
An update for our fans following the #BelgianGP pic.twitter.com/DJ0Yrpyx8W
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.