Vedení Formule 1 prochází různé možnosti, jak odškodnit diváky za belgické fiasko. Lewis Hamilton navrhuje, aby se do Spa vrátili a pokusili se tam pro ně znovu odjet závod.
Diváci byli v neděli hodně zklamání z průběhu odpoledne. Kvůli hustému dešti monoposty odjely pouze 2 kola za zpomalovacím vozem, poté byla velká cena bez náhrady zrušena. Nejhorší na tom bylo, že se FIA rozhodla pilotům udělit poloviční body, jakoby se závodilo a mohlo předjíždět.
Došlo tím k překonání historického rekordu - nejkratší Velké ceny Austrálie, která v roce 1991 trvala jen 14 kol. Tehdy však alespoň splnila minimální požadavek pro klasifikaci a proti polovičním bodům toho nikdo nemohl moc namítat.
Hamilton nazval nedělní odpoledne "fiaskem" a FIA obvinil z toho, že je na chvíli vyslali na dráhu čistě z komerčních důvodů. Poté šéfy F1 vyzval, aby fanouškům vrátili peníze, protože je tím "okradli o závod."
Formule 1 včera vydala obecné prohlášení, v němž píše, že stále hledá řešení pro poškozené fanoušky: "Vzhledem k dopadu počasí na Velkou cenu Belgie 29. srpna, Formule 1 a pořadatel procházejí různé možnosti pro držitele vstupenek, abychom jim vyjádřili ocenění a poděkování za jejich věrnost a obětavost. Další detaily poskytneme co nejdříve, jelikož bychom fanouškům chtěli poděkovat za jejich neutuchající podporu a vášeň projevovanou Formuli 1."
F1 se rozhodně zaměří na pravidla a prezident FIA Jean Todt slíbil, že přehodnotí požadavek na minimálně dvě odjetá kola. Podle Stefana Domenicaliho je však Hamiltonovo obvinění z toho, že piloty poslali na dráhu na 2 kola jen komerčních důvodů, "zcela nepravdivé."
Lewis nyní přichází s návrhem, jak fanoušky odškodnit - znovu to zkusit ve Spa-Francorchamps: "Rozhodně bych se vrátil. Miluji to tam, pokud bychom tedy našli prostor, kdy by nepršelo a my mohli dát fanouškům závod zdarma, tak by to bylo skvělé."
Jeho nápad podporuje i pilot Williamsu George Russell, jenž v Belgii díky vydařené kvalifikaci stanul na pódiu: "Pokud bychom letos museli nahradit nějaký závod, tak bych neměl nic proti tomu, abychom se tam vrátili. Samozřejmě jde o jeden z nejlepších závodů a okruhů na světě a tolik fanoušků, kteří milují F11, neměli možnost vidět to, kvůli čemu tam přijeli. Možná by tedy mohlo jít o způsob, jak se jim odvděčit za tu ztrátu."
An update for our fans following the #BelgianGP pic.twitter.com/DJ0Yrpyx8W
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.