Kimi Raikkonen po letošní sezoně ukončí svou bohatou kariéru v Formuli 1. Ostřílený Fin to oznámil dnes prostřednictvím sociálních sítí.
Jednačtyřicetiletý rodák z Espoo debutoval ve Formuli 1 v roce 2001. Tehdy za volantem Sauberu, který je nyní v podstatě i jeho posledním týmem. Největšího úspěchu dosáhl Kimi v roce 2007, kdy získal s Ferrari svůj jediný mistrovský titul.
Na Raikkonenově kontě je celkem 21 vítězství, 103 stupňů vítězů a 46 nejrychlejších kol. Osmnáctkrát pak Raikkonen stál na první startovní pozici. Kromě Sauberu a Ferrari se oblíbený pilot objevil za volantem McLarenu či Lotusu. Proslul svým béhémským životním stylem, který mnozí přirovnávají k Jamesi Huntovi. Traduje se, že rozverný Fin dokonce málem zaspal svůj první závod ve Formuli 1.
One world championship, and hundreds and hundreds of laughs 😂So many funny memories with Kimi!#F1 pic.twitter.com/3XQlluUKU8
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021„Tohle je moje poslední sezona ve Formuli 1. Nebylo to snadné rozhodování, ale myslím, že nastal čas, abych si vyzkoušel něco jiného. Definitivně jsem se rozhodl během loňské zimy. Chtěl bych už nyní poděkovat své rodině, všem týmům a také všem fanouškům, kteří mě během mé kariéry podporovali," řekl Iceman.
Spekuluje se, že na Kimiho místo zamíří další Fin Valtteri Bottas, jenž pravděpodobně nedostane novou smlouvu u mistrovského Mercedesu. Nahnuté to podle všeho má také druhý pilot Alfy Antonio Giovinazzi. Itala by měl za volantem nahradit Nyck de Vries.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.