Kimi Raikkonen po letošní sezoně ukončí svou bohatou kariéru v Formuli 1. Ostřílený Fin to oznámil dnes prostřednictvím sociálních sítí.
Jednačtyřicetiletý rodák z Espoo debutoval ve Formuli 1 v roce 2001. Tehdy za volantem Sauberu, který je nyní v podstatě i jeho posledním týmem. Největšího úspěchu dosáhl Kimi v roce 2007, kdy získal s Ferrari svůj jediný mistrovský titul.
Na Raikkonenově kontě je celkem 21 vítězství, 103 stupňů vítězů a 46 nejrychlejších kol. Osmnáctkrát pak Raikkonen stál na první startovní pozici. Kromě Sauberu a Ferrari se oblíbený pilot objevil za volantem McLarenu či Lotusu. Proslul svým béhémským životním stylem, který mnozí přirovnávají k Jamesi Huntovi. Traduje se, že rozverný Fin dokonce málem zaspal svůj první závod ve Formuli 1.
One world championship, and hundreds and hundreds of laughs 😂So many funny memories with Kimi!#F1 pic.twitter.com/3XQlluUKU8
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021„Tohle je moje poslední sezona ve Formuli 1. Nebylo to snadné rozhodování, ale myslím, že nastal čas, abych si vyzkoušel něco jiného. Definitivně jsem se rozhodl během loňské zimy. Chtěl bych už nyní poděkovat své rodině, všem týmům a také všem fanouškům, kteří mě během mé kariéry podporovali," řekl Iceman.
Spekuluje se, že na Kimiho místo zamíří další Fin Valtteri Bottas, jenž pravděpodobně nedostane novou smlouvu u mistrovského Mercedesu. Nahnuté to podle všeho má také druhý pilot Alfy Antonio Giovinazzi. Itala by měl za volantem nahradit Nyck de Vries.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.