Fernando Alonso byl velmi překvapen tím, že se komisaři rozhodli rozdělit body za Velkou cenu Belgie, v níž piloti strávili pouze dvě kola za zpomalovacím vozem.
Kvůli deštivému počasí byly podmínky pro závodění příliš nebezpečné, proto se komisaři po několika kolech strávených za safety-carem rozhodli piloty nakonec poslat domů. To by se možná dalo pochopit, pro mnohé však bylo překvapením udělit poloviční porci bodů.
"Souhlasím s tím, jaké byly podmínky, nesouhlasím akorát s tím, že po dvou kolech udělovali body, protože jsme nezávodili. Neměli jsme šanci na zisk bodů, mnoho lidí ji nemělo," ohlíží se Alonso za včerejším podnikem, který skončil zklamáním.
"Byl jsem jedenáctý. Nedočkali jsme se kola se zeleným světlem, abychom mohli získat bod, takže jsme neskórovali. To je šokující. Ale je to jejich rozhodnutí. Jak jsme ukázali, rozhodně se nedalo závodit. Měli jsme pouze červené vlajky nebo safety-car. Jak můžete udělit body za žádný závod?" ptá se španělský jezdec.
"Odjela se tři kola jen proto, aby rozdali body, jelikož podmínky byly pořád stejné, takže to rozhodně bylo podivné," kroutí Alonso hlavou. A není jediný, kdo si postěžoval na rozhodnutí komisařů postěžoval.
Podobně se k tomu vyjádřili i ostatní piloti. Zatímco Sebastian Vettel to považuje za "vtip," Lewis Hamilton na Instagramu napsal: "Samozřejmě, že s počasím nic nezmůžete, máme ale pokročilé prostředky, které nám dokážou říci, co se děje. A bylo jasné, že se počasí nezlepší. Byli jsme na trať vyslání z jednoho jediného důvodu."
"Dvě kola za safety-carem, kdy nemáte šanci získat či ztratit pozici nebo poskytnou divákům zábavu, to není závodění. Měli jsme to jen odpískat, neriskovat s jezdci a hlavně vrátit peníze fanouškům, kteří jsou srdcem našeho sportu," dodává úřadující šampion.
Po včerejším podniku zůstala frustrovaná cela řada lidí. Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali chce jednat s FIA a s týmy kvůli potenciální změně pravidel, aby se něco podobného neopakovalo. Podle něj za rozhodnutím vyslat vozy na pár kol na trať rozhodně nestály komerční důvody.
Carlos Sainz's view of a sodden Spa ☔️☔️#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/KuhBMSnRC2
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.