Fernando Alonso byl velmi překvapen tím, že se komisaři rozhodli rozdělit body za Velkou cenu Belgie, v níž piloti strávili pouze dvě kola za zpomalovacím vozem.
Kvůli deštivému počasí byly podmínky pro závodění příliš nebezpečné, proto se komisaři po několika kolech strávených za safety-carem rozhodli piloty nakonec poslat domů. To by se možná dalo pochopit, pro mnohé však bylo překvapením udělit poloviční porci bodů.
"Souhlasím s tím, jaké byly podmínky, nesouhlasím akorát s tím, že po dvou kolech udělovali body, protože jsme nezávodili. Neměli jsme šanci na zisk bodů, mnoho lidí ji nemělo," ohlíží se Alonso za včerejším podnikem, který skončil zklamáním.
"Byl jsem jedenáctý. Nedočkali jsme se kola se zeleným světlem, abychom mohli získat bod, takže jsme neskórovali. To je šokující. Ale je to jejich rozhodnutí. Jak jsme ukázali, rozhodně se nedalo závodit. Měli jsme pouze červené vlajky nebo safety-car. Jak můžete udělit body za žádný závod?" ptá se španělský jezdec.
"Odjela se tři kola jen proto, aby rozdali body, jelikož podmínky byly pořád stejné, takže to rozhodně bylo podivné," kroutí Alonso hlavou. A není jediný, kdo si postěžoval na rozhodnutí komisařů postěžoval.
Podobně se k tomu vyjádřili i ostatní piloti. Zatímco Sebastian Vettel to považuje za "vtip," Lewis Hamilton na Instagramu napsal: "Samozřejmě, že s počasím nic nezmůžete, máme ale pokročilé prostředky, které nám dokážou říci, co se děje. A bylo jasné, že se počasí nezlepší. Byli jsme na trať vyslání z jednoho jediného důvodu."
"Dvě kola za safety-carem, kdy nemáte šanci získat či ztratit pozici nebo poskytnou divákům zábavu, to není závodění. Měli jsme to jen odpískat, neriskovat s jezdci a hlavně vrátit peníze fanouškům, kteří jsou srdcem našeho sportu," dodává úřadující šampion.
Po včerejším podniku zůstala frustrovaná cela řada lidí. Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali chce jednat s FIA a s týmy kvůli potenciální změně pravidel, aby se něco podobného neopakovalo. Podle něj za rozhodnutím vyslat vozy na pár kol na trať rozhodně nestály komerční důvody.
Carlos Sainz's view of a sodden Spa ☔️☔️#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/KuhBMSnRC2
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.