Fernando Alonso byl velmi překvapen tím, že se komisaři rozhodli rozdělit body za Velkou cenu Belgie, v níž piloti strávili pouze dvě kola za zpomalovacím vozem.
Kvůli deštivému počasí byly podmínky pro závodění příliš nebezpečné, proto se komisaři po několika kolech strávených za safety-carem rozhodli piloty nakonec poslat domů. To by se možná dalo pochopit, pro mnohé však bylo překvapením udělit poloviční porci bodů.
"Souhlasím s tím, jaké byly podmínky, nesouhlasím akorát s tím, že po dvou kolech udělovali body, protože jsme nezávodili. Neměli jsme šanci na zisk bodů, mnoho lidí ji nemělo," ohlíží se Alonso za včerejším podnikem, který skončil zklamáním.
"Byl jsem jedenáctý. Nedočkali jsme se kola se zeleným světlem, abychom mohli získat bod, takže jsme neskórovali. To je šokující. Ale je to jejich rozhodnutí. Jak jsme ukázali, rozhodně se nedalo závodit. Měli jsme pouze červené vlajky nebo safety-car. Jak můžete udělit body za žádný závod?" ptá se španělský jezdec.
"Odjela se tři kola jen proto, aby rozdali body, jelikož podmínky byly pořád stejné, takže to rozhodně bylo podivné," kroutí Alonso hlavou. A není jediný, kdo si postěžoval na rozhodnutí komisařů postěžoval.
Podobně se k tomu vyjádřili i ostatní piloti. Zatímco Sebastian Vettel to považuje za "vtip," Lewis Hamilton na Instagramu napsal: "Samozřejmě, že s počasím nic nezmůžete, máme ale pokročilé prostředky, které nám dokážou říci, co se děje. A bylo jasné, že se počasí nezlepší. Byli jsme na trať vyslání z jednoho jediného důvodu."
"Dvě kola za safety-carem, kdy nemáte šanci získat či ztratit pozici nebo poskytnou divákům zábavu, to není závodění. Měli jsme to jen odpískat, neriskovat s jezdci a hlavně vrátit peníze fanouškům, kteří jsou srdcem našeho sportu," dodává úřadující šampion.
Po včerejším podniku zůstala frustrovaná cela řada lidí. Výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali chce jednat s FIA a s týmy kvůli potenciální změně pravidel, aby se něco podobného neopakovalo. Podle něj za rozhodnutím vyslat vozy na pár kol na trať rozhodně nestály komerční důvody.
Carlos Sainz's view of a sodden Spa ☔️☔️#BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/KuhBMSnRC2
— Formula 1 (@F1) August 29, 2021
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.