Honda potvrdila, že Sergio Pérez i Max Verstappen při haváriích přišli o své druhé pohonné jednotky, za což je v budoucnu čekají tresty na startovním roštu. Ferrari úspěšně pokračuje s vývojem nové, silnější specifikace.
Holandský pilot tvrdě havaroval po kontaktu s Lewisem Hamiltonem v Silverstone v prvním kole, což vedlo k obavám o další použitelnost motoru. Honda po prvotních kontrolách sice prohlásila, že je v pořádku, po další inspekci po kvalifikaci v Maďarsku u něj ale raději nasadila třetí motor.
Závod na Hungaroringu přinesl další obavy poté, co se Pérez připletl do postartovní kolize v první zatáčce. Jeho auto bylo dost poškozeno a šéf Christian Horner hned po závodě řekl, že motor byl příliš poškozen na to, aby mohl být znovu použit: "Podle prvotních zpráv už sloužit nebude."
Honda tyto informace včera v Belgii potvrdila s tím, že již nedokáže opravit ani Verstappenův druhý motor z Velké ceny Británie. Péreze čeká nasazení třetího agregátu již tento víkend ve Spa.
Dokážou odjet druhou polovinu sezóny bez nutnosti využít čtvrtý motor a vyhnout se trestům? Podle Hornera je taková naděje velmi malá. "Pro Hondu to je hodně frustrující, protože to není způsobeno nespolehlivostí, ale nehodami, které jsme nezavinili. Cítí teď kvůli tomu břemeno, stejně jako my po stránce šasi."
Penalizace na roštu budou nepříjemné zejména pro Verstappena, který letos svádí vyrovnanou bitvu s Lewisem Hamiltonem o titul mistra světa. Před druhou částí sezóny ztrácí na Brita jen osm bodů.
Kdy bude muset nasadit čtvrtý motor, to zatím netuší: "Díváme se na to, kdy sáhneme po novém motoru, bude-li to nezbytné. Nic teď k tomu říct nemůžu. Zatím nevíme," dodal včera na tiskové konferenci.
Třetí motor se chystá v Belgii u Charlese Leclerca využít Ferrari, byť nepůjde o novou specifikaci, která prokazuje na dynamometru významné zisky. V Maranellu na její úpravu mohli využít jeden žeton, který jim zůstal ze zimy - zhruba čtvrtina pohonné jednotky je stále loňská. Do víkendu však nestihnou vyrobit všechny nové díly. Carlos Sainz pojede se starším motorem, u něj se v továrně nakonec podařilo vyřešit problém s turbem.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.