Honda potvrdila, že Sergio Pérez i Max Verstappen při haváriích přišli o své druhé pohonné jednotky, za což je v budoucnu čekají tresty na startovním roštu. Ferrari úspěšně pokračuje s vývojem nové, silnější specifikace.
Holandský pilot tvrdě havaroval po kontaktu s Lewisem Hamiltonem v Silverstone v prvním kole, což vedlo k obavám o další použitelnost motoru. Honda po prvotních kontrolách sice prohlásila, že je v pořádku, po další inspekci po kvalifikaci v Maďarsku u něj ale raději nasadila třetí motor.
Závod na Hungaroringu přinesl další obavy poté, co se Pérez připletl do postartovní kolize v první zatáčce. Jeho auto bylo dost poškozeno a šéf Christian Horner hned po závodě řekl, že motor byl příliš poškozen na to, aby mohl být znovu použit: "Podle prvotních zpráv už sloužit nebude."
Honda tyto informace včera v Belgii potvrdila s tím, že již nedokáže opravit ani Verstappenův druhý motor z Velké ceny Británie. Péreze čeká nasazení třetího agregátu již tento víkend ve Spa.
Dokážou odjet druhou polovinu sezóny bez nutnosti využít čtvrtý motor a vyhnout se trestům? Podle Hornera je taková naděje velmi malá. "Pro Hondu to je hodně frustrující, protože to není způsobeno nespolehlivostí, ale nehodami, které jsme nezavinili. Cítí teď kvůli tomu břemeno, stejně jako my po stránce šasi."
Penalizace na roštu budou nepříjemné zejména pro Verstappena, který letos svádí vyrovnanou bitvu s Lewisem Hamiltonem o titul mistra světa. Před druhou částí sezóny ztrácí na Brita jen osm bodů.
Kdy bude muset nasadit čtvrtý motor, to zatím netuší: "Díváme se na to, kdy sáhneme po novém motoru, bude-li to nezbytné. Nic teď k tomu říct nemůžu. Zatím nevíme," dodal včera na tiskové konferenci.
Třetí motor se chystá v Belgii u Charlese Leclerca využít Ferrari, byť nepůjde o novou specifikaci, která prokazuje na dynamometru významné zisky. V Maranellu na její úpravu mohli využít jeden žeton, který jim zůstal ze zimy - zhruba čtvrtina pohonné jednotky je stále loňská. Do víkendu však nestihnou vyrobit všechny nové díly. Carlos Sainz pojede se starším motorem, u něj se v továrně nakonec podařilo vyřešit problém s turbem.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.