Honda potvrdila, že Sergio Pérez i Max Verstappen při haváriích přišli o své druhé pohonné jednotky, za což je v budoucnu čekají tresty na startovním roštu. Ferrari úspěšně pokračuje s vývojem nové, silnější specifikace.
Holandský pilot tvrdě havaroval po kontaktu s Lewisem Hamiltonem v Silverstone v prvním kole, což vedlo k obavám o další použitelnost motoru. Honda po prvotních kontrolách sice prohlásila, že je v pořádku, po další inspekci po kvalifikaci v Maďarsku u něj ale raději nasadila třetí motor.
Závod na Hungaroringu přinesl další obavy poté, co se Pérez připletl do postartovní kolize v první zatáčce. Jeho auto bylo dost poškozeno a šéf Christian Horner hned po závodě řekl, že motor byl příliš poškozen na to, aby mohl být znovu použit: "Podle prvotních zpráv už sloužit nebude."
Honda tyto informace včera v Belgii potvrdila s tím, že již nedokáže opravit ani Verstappenův druhý motor z Velké ceny Británie. Péreze čeká nasazení třetího agregátu již tento víkend ve Spa.
Dokážou odjet druhou polovinu sezóny bez nutnosti využít čtvrtý motor a vyhnout se trestům? Podle Hornera je taková naděje velmi malá. "Pro Hondu to je hodně frustrující, protože to není způsobeno nespolehlivostí, ale nehodami, které jsme nezavinili. Cítí teď kvůli tomu břemeno, stejně jako my po stránce šasi."
Penalizace na roštu budou nepříjemné zejména pro Verstappena, který letos svádí vyrovnanou bitvu s Lewisem Hamiltonem o titul mistra světa. Před druhou částí sezóny ztrácí na Brita jen osm bodů.
Kdy bude muset nasadit čtvrtý motor, to zatím netuší: "Díváme se na to, kdy sáhneme po novém motoru, bude-li to nezbytné. Nic teď k tomu říct nemůžu. Zatím nevíme," dodal včera na tiskové konferenci.
Třetí motor se chystá v Belgii u Charlese Leclerca využít Ferrari, byť nepůjde o novou specifikaci, která prokazuje na dynamometru významné zisky. V Maranellu na její úpravu mohli využít jeden žeton, který jim zůstal ze zimy - zhruba čtvrtina pohonné jednotky je stále loňská. Do víkendu však nestihnou vyrobit všechny nové díly. Carlos Sainz pojede se starším motorem, u něj se v továrně nakonec podařilo vyřešit problém s turbem.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.