Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso se dohodl s Alpine na svém dalším působení ve Formuli 1. Jakožto velký fanoušek chystaných změn se těší na vyrovnanější závodění a věří, že se svým týmem bude moci bojovat o vítězství.
Španěl, který se do F1 letos vrátil po dvouleté přestávce, dnes oznámil prodloužení smlouvy s bývalým Renaultem na sezónu 2022. V ní bude nastupovat po boku Estebana Ocona, jenž se již upsal na další tři roky. V týmu vládne po vítězství v Maďarsku před letní přestávkou dobrá nálada.
Zkušenosti Alonsa budou klíčové ve finální fázi vývoje a optimalizace zcela nového šasi a pohonné jednotky pro rok 2022, kdy dojde k velkým změnám v technických pravidlech. Alpine v nich spatřuje významnou příležitost k posunu vpřed v pořadí mezi konstruktéry.
"Prodloužení Fernandova kontraktu znamená pokračování již tak dobré spolupráce, čerstvě po historickém prvním vítězství ve Velké ceně Maďarska, v níž sehrál Fernando významnou roli... po pouhých 6 měsících od svého návratu prokazuje to stejné závodní umění, lstivost a rychlost," pochvaluje si Alpine krom jeho předjížděcích schopností a výborných startů.
"Jsem moc rád, že můžu potvrdit prodloužení kontraktu s F1 týmem Alpine na rok 2022. Hned po svém návratu jsem se v tomto týmu cítil jako doma a byl vítán s otevřenou náručí. Je to příjemné opět spolupracovat s těmi nejchytřejšími mozky našeho sportu v Enstone a ve Viry-Chatillon," uvádí Alonso.
"Pro všechny jde o náročnou sezónu, ale jako tým jsme dosáhli pokroku a výsledek z Maďarska to dobře dokládá. Máme za cíl získat ještě pozitivnější vzpomínky na zbytek sezóny, ale také v příštím roce se změnami v pravidlech. Jsem velkým podporovatelem vyrovnání pole a změn ve sportu a sezóna 2022 pro to bude velkou příležitostí. Taky se těším na zbytek tohoto roku a na závodění po boku Estebana v roce 2022 za Alpine," vyjmenovává španělský jezdec.
"Fernando na nás všechny zapůsobil po svém návratu do sportu na počátku roku. Zažít jeho oddanost, týmovou práci a soustředění na to, aby z týmu dostal maximum, jsou neuvěřitelné... Je stejně hladový po úspěchu jako my a vynakládá maximální úsilí, aby se to projevilo ve výkonnosti. Teď se ale musíme soustředit na co nejlepší druhou polovinu roku, získávali maximum ve všech závodech a zajistili, že mezi konstruktéry skončíme co nejvýše. To nás dostane do zlaté pozice pro příští rok a pro významnou příležitost, kterou přináší," dodává výkonný ředitel Alpine Laurent Rossi.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.