Dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso se dohodl s Alpine na svém dalším působení ve Formuli 1. Jakožto velký fanoušek chystaných změn se těší na vyrovnanější závodění a věří, že se svým týmem bude moci bojovat o vítězství.
Španěl, který se do F1 letos vrátil po dvouleté přestávce, dnes oznámil prodloužení smlouvy s bývalým Renaultem na sezónu 2022. V ní bude nastupovat po boku Estebana Ocona, jenž se již upsal na další tři roky. V týmu vládne po vítězství v Maďarsku před letní přestávkou dobrá nálada.
Zkušenosti Alonsa budou klíčové ve finální fázi vývoje a optimalizace zcela nového šasi a pohonné jednotky pro rok 2022, kdy dojde k velkým změnám v technických pravidlech. Alpine v nich spatřuje významnou příležitost k posunu vpřed v pořadí mezi konstruktéry.
"Prodloužení Fernandova kontraktu znamená pokračování již tak dobré spolupráce, čerstvě po historickém prvním vítězství ve Velké ceně Maďarska, v níž sehrál Fernando významnou roli... po pouhých 6 měsících od svého návratu prokazuje to stejné závodní umění, lstivost a rychlost," pochvaluje si Alpine krom jeho předjížděcích schopností a výborných startů.
"Jsem moc rád, že můžu potvrdit prodloužení kontraktu s F1 týmem Alpine na rok 2022. Hned po svém návratu jsem se v tomto týmu cítil jako doma a byl vítán s otevřenou náručí. Je to příjemné opět spolupracovat s těmi nejchytřejšími mozky našeho sportu v Enstone a ve Viry-Chatillon," uvádí Alonso.
"Pro všechny jde o náročnou sezónu, ale jako tým jsme dosáhli pokroku a výsledek z Maďarska to dobře dokládá. Máme za cíl získat ještě pozitivnější vzpomínky na zbytek sezóny, ale také v příštím roce se změnami v pravidlech. Jsem velkým podporovatelem vyrovnání pole a změn ve sportu a sezóna 2022 pro to bude velkou příležitostí. Taky se těším na zbytek tohoto roku a na závodění po boku Estebana v roce 2022 za Alpine," vyjmenovává španělský jezdec.
"Fernando na nás všechny zapůsobil po svém návratu do sportu na počátku roku. Zažít jeho oddanost, týmovou práci a soustředění na to, aby z týmu dostal maximum, jsou neuvěřitelné... Je stejně hladový po úspěchu jako my a vynakládá maximální úsilí, aby se to projevilo ve výkonnosti. Teď se ale musíme soustředit na co nejlepší druhou polovinu roku, získávali maximum ve všech závodech a zajistili, že mezi konstruktéry skončíme co nejvýše. To nás dostane do zlaté pozice pro příští rok a pro významnou příležitost, kterou přináší," dodává výkonný ředitel Alpine Laurent Rossi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.