Bývalý pilot Mika Häkkinen doporučuje vedení Mercedesu, aby si Valtteriho Bottase ponechalo i pro příští sezónu. To však Ralf Schumacher považuje za velmi špatný nápad, podle něj by měli vsadit na mladého Georgea Russella.
"Když se podíváte na fakta a výsledky za všechny tři roky Valtteriho po boku Lewise, na to, co tým s těmito dvěma jezdci dosáhl, těžko byste to mohli překonat. Je to neuvěřitelné, brilantní," popisuje mistr světa Formule 1 z let 1998 a 1999.
"Bottas je skvělý jezdec. Bývá často kritizován, až příliš. Jezdit po boku Lewise není hračka. Talent a rychlost nestačí. Zkušenost, kterou tito lidé mají, je neuvěřitelná. To se na internetu nebo z knih nenaučíte," pokračuje Häkkinen, jenž zastupuje Bottase.
"Jsem si jistý tím, že si v týmu říkají: 'Máme zde fantastického závodního jezdce. My máme takové pořekadlo: 'Pokud hodiny fungují, tak je neotvírejte ve snaze je zlepšit. Zkrátka je nechte jet,'" přirovnává 52letý Fin, jenž během svých 161 startů v F1 dokázal 20krát zvítězit a 51krát stanout na pódiu. Kromě toho ovládl 26 kvalifikací.
Pochvaluje si také, že Mercedes se může na Bottase spolehnout v bitvě o konstruktérský titul - na rozdíl od svého největšího rivala: "U Red Bullu momentálně vše záleží na Maxovi. Mám rád Sergia [Péreze], je to skvělý kluk. Musí se ale dostat Maxovi blíže. Musí mu být na dostřel alespoň dvou desetin, ne dál, jinak nedokážou auto během víkendu dostatečně rychle rozvíjet."
"Pro vítězství v šampionátu potřebujete dva piloty, kteří konzistentně skórují, kteří na sebe navzájem tlačí díky vyrovnaným časům na kolo, aby se auto dalo vyvíjet. Každá velká cena se počítá," uzavírá Häkkinen, jehož doporučení pro Mercedes ohledně jezdecké sestavy zní jasně.
Podle dalšího bývalého jezdce Ralfa Schumachera by to nicméně byla hloupost: "Pevně doufám, že u mercedesu bude příští rok Russell. Cokoliv jiného by bylo naprosto nezodpovědné z ohledu na budoucnost. Lewis má 36, za dva či tři roky bude sýr téměř snězený. Mercedes se musí připravit na dobu po Lewisovi."
"Russell by na Lewise vyvinul větší tlak. To, co předvedl loni v Bahrajnu bylo neuvěřitelné. George se kvůli své velikosti ani nevlezl do auta, ale přesto by dokázal vyhrát, pokud by se tým nedopustil chyby v boxech. To by pro něj byl skvělý výsledek. Lewis to dobře ví, proto se tak rychle vrátil před Abú Zabí," reaguje Schumacher na přání Lewise, aby Bottas zůstal i příští rok.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.