Bývalý pilot Mika Häkkinen doporučuje vedení Mercedesu, aby si Valtteriho Bottase ponechalo i pro příští sezónu. To však Ralf Schumacher považuje za velmi špatný nápad, podle něj by měli vsadit na mladého Georgea Russella.
"Když se podíváte na fakta a výsledky za všechny tři roky Valtteriho po boku Lewise, na to, co tým s těmito dvěma jezdci dosáhl, těžko byste to mohli překonat. Je to neuvěřitelné, brilantní," popisuje mistr světa Formule 1 z let 1998 a 1999.
"Bottas je skvělý jezdec. Bývá často kritizován, až příliš. Jezdit po boku Lewise není hračka. Talent a rychlost nestačí. Zkušenost, kterou tito lidé mají, je neuvěřitelná. To se na internetu nebo z knih nenaučíte," pokračuje Häkkinen, jenž zastupuje Bottase.
"Jsem si jistý tím, že si v týmu říkají: 'Máme zde fantastického závodního jezdce. My máme takové pořekadlo: 'Pokud hodiny fungují, tak je neotvírejte ve snaze je zlepšit. Zkrátka je nechte jet,'" přirovnává 52letý Fin, jenž během svých 161 startů v F1 dokázal 20krát zvítězit a 51krát stanout na pódiu. Kromě toho ovládl 26 kvalifikací.
Pochvaluje si také, že Mercedes se může na Bottase spolehnout v bitvě o konstruktérský titul - na rozdíl od svého největšího rivala: "U Red Bullu momentálně vše záleží na Maxovi. Mám rád Sergia [Péreze], je to skvělý kluk. Musí se ale dostat Maxovi blíže. Musí mu být na dostřel alespoň dvou desetin, ne dál, jinak nedokážou auto během víkendu dostatečně rychle rozvíjet."
"Pro vítězství v šampionátu potřebujete dva piloty, kteří konzistentně skórují, kteří na sebe navzájem tlačí díky vyrovnaným časům na kolo, aby se auto dalo vyvíjet. Každá velká cena se počítá," uzavírá Häkkinen, jehož doporučení pro Mercedes ohledně jezdecké sestavy zní jasně.
Podle dalšího bývalého jezdce Ralfa Schumachera by to nicméně byla hloupost: "Pevně doufám, že u mercedesu bude příští rok Russell. Cokoliv jiného by bylo naprosto nezodpovědné z ohledu na budoucnost. Lewis má 36, za dva či tři roky bude sýr téměř snězený. Mercedes se musí připravit na dobu po Lewisovi."
"Russell by na Lewise vyvinul větší tlak. To, co předvedl loni v Bahrajnu bylo neuvěřitelné. George se kvůli své velikosti ani nevlezl do auta, ale přesto by dokázal vyhrát, pokud by se tým nedopustil chyby v boxech. To by pro něj byl skvělý výsledek. Lewis to dobře ví, proto se tak rychle vrátil před Abú Zabí," reaguje Schumacher na přání Lewise, aby Bottas zůstal i příští rok.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.