Alexander Albon podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura oplýval obrovským přirozeným talentem, v načasování své kariéry však měl smůlu na Maxe Verstappena. Na výsluní F1 se podle něj díky svém umění brzy proderou také Pierre Gasly či Esteban Ocon.
Thajský jezdec sbíral od roku 2006 velké úspěchy v motokárách, kde do roku 2010 deklasoval své soupeře. V roce 2014 zaujal třetím místem v šampionátu Formule Renault 2.0, v roce 2016 skončil stříbrný v GP3 a o dva roky 2018 bronzový v šampionátu Formule 2.
V sezóně 2019 již závodil v F1 s Toro Rosso (nyní AlphaTauri), odkud si jej v průběhu sezóny po 12 podnicích vytáhl Red Bull do svého A-týmu k Maxovi Verstappenovi. Jenže loni se proti němu nedokázal moc prosadit, nasbíral pouze 105 bodů a celkově skončil sedmý.
O své místo přišel, nyní plní pouze roli rezervního jezdce Red Bullu. O víkendu se předvedl ve výborném světle na Nürburgringu, kde vyhrál závod DTM před Danielem Juncadellou a či dvojnásobným šampionem DTM Marcem Wittmannem.
Přesto řeší, co bude dále, v hledáčku má i IndyCar, kde jednal s několika šéfy tamějších týmů. "Mým hlavním cílem je být v F1, ale v tom nemáte nikdy 100% jistot, proto musíte mít plán B a C," říká pětadvacetiletý Albon, jenž se narodil v Londýně.
O jeho talentu se dobře ví. Šéf Alfy Romeo, pod nímž se dospíval například Lewis Hamilton či další známí piloti GP2, uvedl, že Albon byl "v juniorských sériích ryzím talentem," než přešel do světa formulí.
"Byl jedním z těch, kteří v motokárách podávali ty nejvyšší výkony. Měl trochu smůlu na Maxe," pokračuje Vasseur. Albona si pod svá křídla vzal v roce 2012 Red Bull, o dva roky později však objevil Verstappena a Alex šel postupně stranou.
Ze současné Formule 1 na šéfa Alfy Romeo zapůsobili i další mladíci: "Pierre Gasly, celá tato generace včetně Estebana Ocona, jenž odvádí dobrou práci - všichni tito kluci se jednou objeví na špici na stejném pódiu. V F1 máte samozřejmě vždy jeden či dva dominující týmy, ale na špici budete mít aspoň pět nebo šest jezdců," domnívá se Vasseur.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.