Alexander Albon podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura oplýval obrovským přirozeným talentem, v načasování své kariéry však měl smůlu na Maxe Verstappena. Na výsluní F1 se podle něj díky svém umění brzy proderou také Pierre Gasly či Esteban Ocon.
Thajský jezdec sbíral od roku 2006 velké úspěchy v motokárách, kde do roku 2010 deklasoval své soupeře. V roce 2014 zaujal třetím místem v šampionátu Formule Renault 2.0, v roce 2016 skončil stříbrný v GP3 a o dva roky 2018 bronzový v šampionátu Formule 2.
V sezóně 2019 již závodil v F1 s Toro Rosso (nyní AlphaTauri), odkud si jej v průběhu sezóny po 12 podnicích vytáhl Red Bull do svého A-týmu k Maxovi Verstappenovi. Jenže loni se proti němu nedokázal moc prosadit, nasbíral pouze 105 bodů a celkově skončil sedmý.
O své místo přišel, nyní plní pouze roli rezervního jezdce Red Bullu. O víkendu se předvedl ve výborném světle na Nürburgringu, kde vyhrál závod DTM před Danielem Juncadellou a či dvojnásobným šampionem DTM Marcem Wittmannem.
Přesto řeší, co bude dále, v hledáčku má i IndyCar, kde jednal s několika šéfy tamějších týmů. "Mým hlavním cílem je být v F1, ale v tom nemáte nikdy 100% jistot, proto musíte mít plán B a C," říká pětadvacetiletý Albon, jenž se narodil v Londýně.
O jeho talentu se dobře ví. Šéf Alfy Romeo, pod nímž se dospíval například Lewis Hamilton či další známí piloti GP2, uvedl, že Albon byl "v juniorských sériích ryzím talentem," než přešel do světa formulí.
"Byl jedním z těch, kteří v motokárách podávali ty nejvyšší výkony. Měl trochu smůlu na Maxe," pokračuje Vasseur. Albona si pod svá křídla vzal v roce 2012 Red Bull, o dva roky později však objevil Verstappena a Alex šel postupně stranou.
Ze současné Formule 1 na šéfa Alfy Romeo zapůsobili i další mladíci: "Pierre Gasly, celá tato generace včetně Estebana Ocona, jenž odvádí dobrou práci - všichni tito kluci se jednou objeví na špici na stejném pódiu. V F1 máte samozřejmě vždy jeden či dva dominující týmy, ale na špici budete mít aspoň pět nebo šest jezdců," domnívá se Vasseur.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.