Alexander Albon podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura oplýval obrovským přirozeným talentem, v načasování své kariéry však měl smůlu na Maxe Verstappena. Na výsluní F1 se podle něj díky svém umění brzy proderou také Pierre Gasly či Esteban Ocon.
Thajský jezdec sbíral od roku 2006 velké úspěchy v motokárách, kde do roku 2010 deklasoval své soupeře. V roce 2014 zaujal třetím místem v šampionátu Formule Renault 2.0, v roce 2016 skončil stříbrný v GP3 a o dva roky 2018 bronzový v šampionátu Formule 2.
V sezóně 2019 již závodil v F1 s Toro Rosso (nyní AlphaTauri), odkud si jej v průběhu sezóny po 12 podnicích vytáhl Red Bull do svého A-týmu k Maxovi Verstappenovi. Jenže loni se proti němu nedokázal moc prosadit, nasbíral pouze 105 bodů a celkově skončil sedmý.
O své místo přišel, nyní plní pouze roli rezervního jezdce Red Bullu. O víkendu se předvedl ve výborném světle na Nürburgringu, kde vyhrál závod DTM před Danielem Juncadellou a či dvojnásobným šampionem DTM Marcem Wittmannem.
Přesto řeší, co bude dále, v hledáčku má i IndyCar, kde jednal s několika šéfy tamějších týmů. "Mým hlavním cílem je být v F1, ale v tom nemáte nikdy 100% jistot, proto musíte mít plán B a C," říká pětadvacetiletý Albon, jenž se narodil v Londýně.
O jeho talentu se dobře ví. Šéf Alfy Romeo, pod nímž se dospíval například Lewis Hamilton či další známí piloti GP2, uvedl, že Albon byl "v juniorských sériích ryzím talentem," než přešel do světa formulí.
"Byl jedním z těch, kteří v motokárách podávali ty nejvyšší výkony. Měl trochu smůlu na Maxe," pokračuje Vasseur. Albona si pod svá křídla vzal v roce 2012 Red Bull, o dva roky později však objevil Verstappena a Alex šel postupně stranou.
Ze současné Formule 1 na šéfa Alfy Romeo zapůsobili i další mladíci: "Pierre Gasly, celá tato generace včetně Estebana Ocona, jenž odvádí dobrou práci - všichni tito kluci se jednou objeví na špici na stejném pódiu. V F1 máte samozřejmě vždy jeden či dva dominující týmy, ale na špici budete mít aspoň pět nebo šest jezdců," domnívá se Vasseur.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.