Alexander Albon podle šéfa Alfy Romeo Frederica Vasseura oplýval obrovským přirozeným talentem, v načasování své kariéry však měl smůlu na Maxe Verstappena. Na výsluní F1 se podle něj díky svém umění brzy proderou také Pierre Gasly či Esteban Ocon.
Thajský jezdec sbíral od roku 2006 velké úspěchy v motokárách, kde do roku 2010 deklasoval své soupeře. V roce 2014 zaujal třetím místem v šampionátu Formule Renault 2.0, v roce 2016 skončil stříbrný v GP3 a o dva roky 2018 bronzový v šampionátu Formule 2.
V sezóně 2019 již závodil v F1 s Toro Rosso (nyní AlphaTauri), odkud si jej v průběhu sezóny po 12 podnicích vytáhl Red Bull do svého A-týmu k Maxovi Verstappenovi. Jenže loni se proti němu nedokázal moc prosadit, nasbíral pouze 105 bodů a celkově skončil sedmý.
O své místo přišel, nyní plní pouze roli rezervního jezdce Red Bullu. O víkendu se předvedl ve výborném světle na Nürburgringu, kde vyhrál závod DTM před Danielem Juncadellou a či dvojnásobným šampionem DTM Marcem Wittmannem.
Přesto řeší, co bude dále, v hledáčku má i IndyCar, kde jednal s několika šéfy tamějších týmů. "Mým hlavním cílem je být v F1, ale v tom nemáte nikdy 100% jistot, proto musíte mít plán B a C," říká pětadvacetiletý Albon, jenž se narodil v Londýně.
O jeho talentu se dobře ví. Šéf Alfy Romeo, pod nímž se dospíval například Lewis Hamilton či další známí piloti GP2, uvedl, že Albon byl "v juniorských sériích ryzím talentem," než přešel do světa formulí.
"Byl jedním z těch, kteří v motokárách podávali ty nejvyšší výkony. Měl trochu smůlu na Maxe," pokračuje Vasseur. Albona si pod svá křídla vzal v roce 2012 Red Bull, o dva roky později však objevil Verstappena a Alex šel postupně stranou.
Ze současné Formule 1 na šéfa Alfy Romeo zapůsobili i další mladíci: "Pierre Gasly, celá tato generace včetně Estebana Ocona, jenž odvádí dobrou práci - všichni tito kluci se jednou objeví na špici na stejném pódiu. V F1 máte samozřejmě vždy jeden či dva dominující týmy, ale na špici budete mít aspoň pět nebo šest jezdců," domnívá se Vasseur.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.