Patrick Head patří mezi konstruktérské velikány Formule 1. V jeho éře se Williams nacházel na samotném vrcholu. Byla to doba, kdy stáj z Grove patřila k největším hráčům na poli královny motorsportu.
Jenže tyhle časy jsou nenávratně pryč. Poté, co se Frank Williams a Patrick Head stáhli do ústraní, převzala tým Williamsova dcera Claire. Od té doby nabralo směřování legendární stáje drastickou sestupnou trajektorii. Ta se zastavila až na samotném dně. Vždyť v sezonách 2018 až 2020 objektivně nebyla horší stáj.
Navíc Williams se netrápil jen na poli sportovním, ale i na tom ekonomickém. Výsledkem toho byl prodej týmu do rukou amerických investorů a příchod nového vedení v čele s Jostem Capitem. A nyní se zdá, že se v případě týmu, který vyhrál poslední šampionát v roce 1997 začíná blýskat na lepší časy.
Důkazem budiž poslední GP Maďarska, ve které Williams bodoval s oběma vozy. Je sice pravdou, že to nebylo díky vlastním schopnostem, nýbrž do značné míry díky velké startovní kolizi, ale i tak jde o cenné body, a hlavně velkou vzpruhu.
„Je pravdou, že ani za mého působení nebyl tým vždycky na špici, ale většinou ano. Bylo proto dost smutné sledovat poslední dekádu, a tak slabé výkony v jeho podání. Každopádně si myslím, že se teď vrací do hry. Jasně, v Maďarsku nebodovali díky svým schopnostem, pomohla jim k tomu kolize na startu, jinak by na body asi nedosáhli, ale i tak si myslím, že jdou správným směrem," říká Patrick Head.
Velezkušený inženýr oceňuje přínos Josta Capita. Právě on je podle Heada jedním z klíčových dílků skládačky. „Jsem za Josta velmi rád, myslím, že on je pro tu práci ten pravý. Ve Williamsu je pořád řada šikovných lidí, ale ti potřebovali lepší vedení. Myslím, že teď už ho mají," pokračuje.
„Josta znám už dlouhou dobu. Jsem s ním v kontaktu, bavíme se o spoustě různých věcí. Určitě to není o tom, že by mi zavolal a já mu radil o věcech souvisejících s vozem, ale v kontaktu jsme celkem často," popisuje Head. Williams by se určitě nezlobil, pokud by nastoupil stejnou cestu obrození, jak se to před pár lety podařilo McLarenu. Čas ukáže, jestli k tomu opravdu dojde.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.