Patrick Head patří mezi konstruktérské velikány Formule 1. V jeho éře se Williams nacházel na samotném vrcholu. Byla to doba, kdy stáj z Grove patřila k největším hráčům na poli královny motorsportu.
Jenže tyhle časy jsou nenávratně pryč. Poté, co se Frank Williams a Patrick Head stáhli do ústraní, převzala tým Williamsova dcera Claire. Od té doby nabralo směřování legendární stáje drastickou sestupnou trajektorii. Ta se zastavila až na samotném dně. Vždyť v sezonách 2018 až 2020 objektivně nebyla horší stáj.
Navíc Williams se netrápil jen na poli sportovním, ale i na tom ekonomickém. Výsledkem toho byl prodej týmu do rukou amerických investorů a příchod nového vedení v čele s Jostem Capitem. A nyní se zdá, že se v případě týmu, který vyhrál poslední šampionát v roce 1997 začíná blýskat na lepší časy.
Důkazem budiž poslední GP Maďarska, ve které Williams bodoval s oběma vozy. Je sice pravdou, že to nebylo díky vlastním schopnostem, nýbrž do značné míry díky velké startovní kolizi, ale i tak jde o cenné body, a hlavně velkou vzpruhu.
„Je pravdou, že ani za mého působení nebyl tým vždycky na špici, ale většinou ano. Bylo proto dost smutné sledovat poslední dekádu, a tak slabé výkony v jeho podání. Každopádně si myslím, že se teď vrací do hry. Jasně, v Maďarsku nebodovali díky svým schopnostem, pomohla jim k tomu kolize na startu, jinak by na body asi nedosáhli, ale i tak si myslím, že jdou správným směrem," říká Patrick Head.
Velezkušený inženýr oceňuje přínos Josta Capita. Právě on je podle Heada jedním z klíčových dílků skládačky. „Jsem za Josta velmi rád, myslím, že on je pro tu práci ten pravý. Ve Williamsu je pořád řada šikovných lidí, ale ti potřebovali lepší vedení. Myslím, že teď už ho mají," pokračuje.
„Josta znám už dlouhou dobu. Jsem s ním v kontaktu, bavíme se o spoustě různých věcí. Určitě to není o tom, že by mi zavolal a já mu radil o věcech souvisejících s vozem, ale v kontaktu jsme celkem často," popisuje Head. Williams by se určitě nezlobil, pokud by nastoupil stejnou cestu obrození, jak se to před pár lety podařilo McLarenu. Čas ukáže, jestli k tomu opravdu dojde.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.