Patrick Head patří mezi konstruktérské velikány Formule 1. V jeho éře se Williams nacházel na samotném vrcholu. Byla to doba, kdy stáj z Grove patřila k největším hráčům na poli královny motorsportu.
Jenže tyhle časy jsou nenávratně pryč. Poté, co se Frank Williams a Patrick Head stáhli do ústraní, převzala tým Williamsova dcera Claire. Od té doby nabralo směřování legendární stáje drastickou sestupnou trajektorii. Ta se zastavila až na samotném dně. Vždyť v sezonách 2018 až 2020 objektivně nebyla horší stáj.
Navíc Williams se netrápil jen na poli sportovním, ale i na tom ekonomickém. Výsledkem toho byl prodej týmu do rukou amerických investorů a příchod nového vedení v čele s Jostem Capitem. A nyní se zdá, že se v případě týmu, který vyhrál poslední šampionát v roce 1997 začíná blýskat na lepší časy.
Důkazem budiž poslední GP Maďarska, ve které Williams bodoval s oběma vozy. Je sice pravdou, že to nebylo díky vlastním schopnostem, nýbrž do značné míry díky velké startovní kolizi, ale i tak jde o cenné body, a hlavně velkou vzpruhu.
„Je pravdou, že ani za mého působení nebyl tým vždycky na špici, ale většinou ano. Bylo proto dost smutné sledovat poslední dekádu, a tak slabé výkony v jeho podání. Každopádně si myslím, že se teď vrací do hry. Jasně, v Maďarsku nebodovali díky svým schopnostem, pomohla jim k tomu kolize na startu, jinak by na body asi nedosáhli, ale i tak si myslím, že jdou správným směrem," říká Patrick Head.
Velezkušený inženýr oceňuje přínos Josta Capita. Právě on je podle Heada jedním z klíčových dílků skládačky. „Jsem za Josta velmi rád, myslím, že on je pro tu práci ten pravý. Ve Williamsu je pořád řada šikovných lidí, ale ti potřebovali lepší vedení. Myslím, že teď už ho mají," pokračuje.
„Josta znám už dlouhou dobu. Jsem s ním v kontaktu, bavíme se o spoustě různých věcí. Určitě to není o tom, že by mi zavolal a já mu radil o věcech souvisejících s vozem, ale v kontaktu jsme celkem často," popisuje Head. Williams by se určitě nezlobil, pokud by nastoupil stejnou cestu obrození, jak se to před pár lety podařilo McLarenu. Čas ukáže, jestli k tomu opravdu dojde.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.