Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko popisuje, v čem je Max Verstappen tak silný. Už se mu rýsují jezdecké sestavy pro oba týmy, brzy padne konečné rozhodnutí. Dočká se Pierre Gasly po letošních výtečných výkonech opět angažmá v A-týmu, kde Sergio Pérez stále předvádí nevýrazné výkony?
Red Bull stále řeší otázku, zda je Mexičan tou nejlepší dvojkou pro Verstappena. Tým potřebuje nutně sbírat body, aby přemohl Mercedes v bitvě o konstruktérský titul, Pérez nicméně i po 11 závodech zaostává za očekáváními a končí daleko za svým týmovým kolegou, průměrně o 6 desetin sekundy na kolo, zatímco v případě Valtteriho Bottase a Lewise Hamiltona je manko zhruba poloviční.
Při rozhovorech je vidět, že se Checo už neusmívá tolik, jako před začátkem sezóny. "Samozřejmě, že není spokojený se svou ztrátou na Maxe. Zkouší své vlastní nastavení místo Maxova, což zřejmě není to nejsnadnější pro jezdce," popisuje Marko.
"Maxovi nedělá starosti, když je auto přetáčivé v rychlých zatáčkách. Všichni naši druzí piloti s tím měli problémy. Pérez taky, a proto zkouší své vlastní nastavení. Ale to nefungovalo," odhaluje odborný poradce Red Bullu část ze zákulisí obou jezdců.
V čem Verstappen dále převyšuje své týmové kolegy? "Max letos ještě více vyzrál. Už nemusí být nejrychlejší v každém tréninku, a když se objeví problémy, býval naštvaný - ale to už je věc minulosti. Máme potenciál a ten dokáže využívat," odpovídá 78letý rodák z rakouského Grazu.
"Naše auto je z pohledu aerodynamiky velmi optimální, což znamená, že je citlivější. Max neztrácí čas, pokud je trochu nestabilní, zatímco všichni ostatní piloti se dostávají do potíží. Max je neuvěřitelně silný v tom, že se dokáže ihned přizpůsobit," uvádí dále.
"Když například prší, nepotřebuje žádný čas na přizpůsobení se, jak ukázal, když poli ujel během prvních kol v Imole. To mu také dodává spoustu sebevědomí. Max zkrátka vše vnímá a vidí. Když se kupříkladu levá zadní pneumatika přehřívá, upraví svůj jízdní styl, ale časy na kolo se nemění. To je úroveň dovedností, které má jen hrstka jezdců," pochvaluje si Marko.
Pérez přidělává starosti, Red Bull řeší jezdecké sestavyRed Bull se nyní zabývá otázkou, kterého jezdce vybrat po jeho bok pro sezónu 2022 - zda si nechat mdlého Péreze nebo jej nahradit Gaslym, jenž se v posledních měsících hodně zlepšil. Nebo zkusit sáhnout po Georgeovi Russellovi, Valtterimu Bottasovi či jiném pilotovi?
"Existuje několik možností, ale nechci uvádět jména. Našim záměrem je pokračovat se čtyřmi jezdci, které máme," tvrdí Marko. Kdy se vedení Red Bullu definitivně rozhodne? "Zřejmě ve Spa nebo mezi prvními dvěma závody druhé poloviny sezóny oznámíme naše jezdce pro AlphaTauri i pro Red Bull."
Gasly toužící po rychlejším monopostu větří svou šanci: "Za mě to je, myslím, vcelku jasné: ve svých rukou to má Red Bull. Max má smlouvu na příští rok se špičkovým týmem, Sergio má myslím jednoletý kontrakt, takže uvidíme, co se tam stane, a co v budoucnu budeme společně podnikat. Mám s nimi už nějakou dobu smlouvu a věřím, že bychom se měli dočkat odpovědí někdy během letní přestávky nebo po ní,"
Opravdu chce být znovu ve stejném týmu s Verstappenem? "Myslím, že u AlphyTauri chtějí, aby lídr posouval tým kupředu. Nyní tam je skvělé pracovní prostředí a skutečná touha po pokroku. Jako pilot ale vždy chcete být v tom nejlepší autě a bojovat o tu nejlepší pozici - a o tom diskutujeme."
"Mají to ve svých rukou, jestli si mě vytáhnou nahoru nebo jsou spokojeni s dvojkou, kterou mají. A záleží na tom, jaké výkony bude podávat Sergio a jaké mají budoucí plány s AlphouTauri. Hovoříme o spoustě věcech. Ubírá se to dobrým směrem, ale momentálně není více odpovědí. Očekávám, že nějaké novinky dorazí v následujících týdnech," uzavírá Gasly.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.