Formule 1 vstoupí od příští sezony do nové éry. Ta s sebou přinese kromě jiného také nové pneumatiky, které budou o osmnácti palcích. Už to tedy slibuje velkou změnu, která bude patrná na první pohled.
A nejvíc ji samozřejmě pocítí jezdci. Nutno říct, že Pirelli dalo všem týmům možnost si nové osmnáctipalcové pneumatiky průběžné otestovat. Nebude to tedy o tom, že by měl kdokoliv skákat do rozbouřené řeky a bez jakékoliv přípravy musel začít plavat. Jako jeden z posledních okusil nové gumy Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa vidí na plánované změně dobré, ale i špatné aspekty.
K těm pozitivním patří podle Vettela skutečnost, že osmnáctipalcové pneumatiky nabídnou možnost jezdit déle na hraně, aniž by se jezdci museli obávat o jejich životnost. Právě to by v konečném důsledku mohlo zajistit lepší závodění.
„Dobré je to, že s těmihle pneumatikami můžeme jezdit déle na limitu. Nemusíme se zkrátka bát toho, že bychom je přehřáli. V pomalých a středně rychlých zatáčkách dostanete díky nim více přilnavosti, pocitově jsem v nich byl rychlejší, když to porovnám se současným obutím. Navíc i při přejezdech obrubníků jsem se cítil komfortněji a lépe," popisuje Vettel.
Jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole nicméně vnímá rovněž negativa. „Ještě víc se zhorší viditelnost z vozu. Život nám zkomplikují držáky zrcátek, navíc výhled zhorší i kryty pneumatik, které budeme mít od příštího roku. Kvůli nim už obrubníky ani neuvidíme," predikuje čtyřnásobný šampion.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.