Formule 1 vstoupí od příští sezony do nové éry. Ta s sebou přinese kromě jiného také nové pneumatiky, které budou o osmnácti palcích. Už to tedy slibuje velkou změnu, která bude patrná na první pohled.
A nejvíc ji samozřejmě pocítí jezdci. Nutno říct, že Pirelli dalo všem týmům možnost si nové osmnáctipalcové pneumatiky průběžné otestovat. Nebude to tedy o tom, že by měl kdokoliv skákat do rozbouřené řeky a bez jakékoliv přípravy musel začít plavat. Jako jeden z posledních okusil nové gumy Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa vidí na plánované změně dobré, ale i špatné aspekty.
K těm pozitivním patří podle Vettela skutečnost, že osmnáctipalcové pneumatiky nabídnou možnost jezdit déle na hraně, aniž by se jezdci museli obávat o jejich životnost. Právě to by v konečném důsledku mohlo zajistit lepší závodění.
„Dobré je to, že s těmihle pneumatikami můžeme jezdit déle na limitu. Nemusíme se zkrátka bát toho, že bychom je přehřáli. V pomalých a středně rychlých zatáčkách dostanete díky nim více přilnavosti, pocitově jsem v nich byl rychlejší, když to porovnám se současným obutím. Navíc i při přejezdech obrubníků jsem se cítil komfortněji a lépe," popisuje Vettel.
Jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole nicméně vnímá rovněž negativa. „Ještě víc se zhorší viditelnost z vozu. Život nám zkomplikují držáky zrcátek, navíc výhled zhorší i kryty pneumatik, které budeme mít od příštího roku. Kvůli nim už obrubníky ani neuvidíme," predikuje čtyřnásobný šampion.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.