Formule 1 vstoupí od příští sezony do nové éry. Ta s sebou přinese kromě jiného také nové pneumatiky, které budou o osmnácti palcích. Už to tedy slibuje velkou změnu, která bude patrná na první pohled.
A nejvíc ji samozřejmě pocítí jezdci. Nutno říct, že Pirelli dalo všem týmům možnost si nové osmnáctipalcové pneumatiky průběžné otestovat. Nebude to tedy o tom, že by měl kdokoliv skákat do rozbouřené řeky a bez jakékoliv přípravy musel začít plavat. Jako jeden z posledních okusil nové gumy Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa vidí na plánované změně dobré, ale i špatné aspekty.
K těm pozitivním patří podle Vettela skutečnost, že osmnáctipalcové pneumatiky nabídnou možnost jezdit déle na hraně, aniž by se jezdci museli obávat o jejich životnost. Právě to by v konečném důsledku mohlo zajistit lepší závodění.
„Dobré je to, že s těmihle pneumatikami můžeme jezdit déle na limitu. Nemusíme se zkrátka bát toho, že bychom je přehřáli. V pomalých a středně rychlých zatáčkách dostanete díky nim více přilnavosti, pocitově jsem v nich byl rychlejší, když to porovnám se současným obutím. Navíc i při přejezdech obrubníků jsem se cítil komfortněji a lépe," popisuje Vettel.
Jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole nicméně vnímá rovněž negativa. „Ještě víc se zhorší viditelnost z vozu. Život nám zkomplikují držáky zrcátek, navíc výhled zhorší i kryty pneumatik, které budeme mít od příštího roku. Kvůli nim už obrubníky ani neuvidíme," predikuje čtyřnásobný šampion.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.