Formule 1 vstoupí od příští sezony do nové éry. Ta s sebou přinese kromě jiného také nové pneumatiky, které budou o osmnácti palcích. Už to tedy slibuje velkou změnu, která bude patrná na první pohled.
A nejvíc ji samozřejmě pocítí jezdci. Nutno říct, že Pirelli dalo všem týmům možnost si nové osmnáctipalcové pneumatiky průběžné otestovat. Nebude to tedy o tom, že by měl kdokoliv skákat do rozbouřené řeky a bez jakékoliv přípravy musel začít plavat. Jako jeden z posledních okusil nové gumy Sebastian Vettel. Čtyřnásobný mistr světa vidí na plánované změně dobré, ale i špatné aspekty.
K těm pozitivním patří podle Vettela skutečnost, že osmnáctipalcové pneumatiky nabídnou možnost jezdit déle na hraně, aniž by se jezdci museli obávat o jejich životnost. Právě to by v konečném důsledku mohlo zajistit lepší závodění.
„Dobré je to, že s těmihle pneumatikami můžeme jezdit déle na limitu. Nemusíme se zkrátka bát toho, že bychom je přehřáli. V pomalých a středně rychlých zatáčkách dostanete díky nim více přilnavosti, pocitově jsem v nich byl rychlejší, když to porovnám se současným obutím. Navíc i při přejezdech obrubníků jsem se cítil komfortněji a lépe," popisuje Vettel.
Jeden z nejzkušenějších pilotů současného startovního pole nicméně vnímá rovněž negativa. „Ještě víc se zhorší viditelnost z vozu. Život nám zkomplikují držáky zrcátek, navíc výhled zhorší i kryty pneumatik, které budeme mít od příštího roku. Kvůli nim už obrubníky ani neuvidíme," predikuje čtyřnásobný šampion.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.