Pilot Alpine (loni Renault) Fernando Alonso připouští, že jeho tým v bitvě o body v šampionátu Formule 1 na McLaren ztratil podstatně více, než by si v Enstone přáli.
Zatímco loni probíhala mezi Renaultem, McLarenem a Racing Pointem (nyní Aston Martinem) intenzivní bitva o třetí příčku v seriálu mistrovství světa, pouze stáj z Wokingu se dokázala udržet těsně za špičkou v podobě Mercedesu s Red Bullem - forma Alpine a Aston Martinu šla dolů.
Alonsův tým se sice zásluhou týmového kolegy Estebana Ocona dočkal před letní přestávkou překvapivého vítězství, za to však nevděčí výkonnosti svého monopostu A521. Podle Španěla čekali, že se letos Ferrari zvedne, ale doufali, že s McLarenem budou i nadále držet krok.
"Myslím, že očekávání nebo naše ambice na počátku roku byly takové, že zopakujeme to, co Renault dokázal minulý rok. Uvědomovali jsme si, že Ferrari prožívalo velmi podivnou sezónu 2020 s docela bídnou výkonností, proto jsme čekali, že asi budou před námi," popisuje 40letý jezdec Alpine.
"Je ale pravda, že jsme proti McLarenu ztratili příliš. Renault až do posledního závodu loni s McLarenem bojoval a letos toho nejsme schopni," lituje Alonso při srovnání se svým bývalým zaměstnavatelem, jehož opustil po peripetiích s Hondou, která mu po svém vstupu do F1 nebyla schopna dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
"Když se podíváme a zanalyzujeme všechna čísla, tak jsme stáhli ztrátu na Mercedes a některé soupeře... vše je nyní těsnější. Od devátého po první místo jsou si všichni blíže. Totéž platí pro Aston Martin. Racing Point loni bojoval o pódia a dokonce jednu velkou cenu vyhrál, a letos jsme jim blíž. Ano, všichni tedy zažívají výkyvy, i my," dodává Alonso.
Alpine věří, že bude dále pokračovat ve stahování náskoku těch nejrychlejší a využije příležitost, kterou nabízejí nová pravidla pro rok 2022, kdy chtějí udělat velký skok i díky zcela nové pohonné jednotce. Ocon s Alonsem letos nastupují již s tři roky starým motorem, který nyní patří k nejslabším v poli. To se má ale v příští sezóně změnit.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.