Pilot Alpine (loni Renault) Fernando Alonso připouští, že jeho tým v bitvě o body v šampionátu Formule 1 na McLaren ztratil podstatně více, než by si v Enstone přáli.
Zatímco loni probíhala mezi Renaultem, McLarenem a Racing Pointem (nyní Aston Martinem) intenzivní bitva o třetí příčku v seriálu mistrovství světa, pouze stáj z Wokingu se dokázala udržet těsně za špičkou v podobě Mercedesu s Red Bullem - forma Alpine a Aston Martinu šla dolů.
Alonsův tým se sice zásluhou týmového kolegy Estebana Ocona dočkal před letní přestávkou překvapivého vítězství, za to však nevděčí výkonnosti svého monopostu A521. Podle Španěla čekali, že se letos Ferrari zvedne, ale doufali, že s McLarenem budou i nadále držet krok.
"Myslím, že očekávání nebo naše ambice na počátku roku byly takové, že zopakujeme to, co Renault dokázal minulý rok. Uvědomovali jsme si, že Ferrari prožívalo velmi podivnou sezónu 2020 s docela bídnou výkonností, proto jsme čekali, že asi budou před námi," popisuje 40letý jezdec Alpine.
"Je ale pravda, že jsme proti McLarenu ztratili příliš. Renault až do posledního závodu loni s McLarenem bojoval a letos toho nejsme schopni," lituje Alonso při srovnání se svým bývalým zaměstnavatelem, jehož opustil po peripetiích s Hondou, která mu po svém vstupu do F1 nebyla schopna dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
"Když se podíváme a zanalyzujeme všechna čísla, tak jsme stáhli ztrátu na Mercedes a některé soupeře... vše je nyní těsnější. Od devátého po první místo jsou si všichni blíže. Totéž platí pro Aston Martin. Racing Point loni bojoval o pódia a dokonce jednu velkou cenu vyhrál, a letos jsme jim blíž. Ano, všichni tedy zažívají výkyvy, i my," dodává Alonso.
Alpine věří, že bude dále pokračovat ve stahování náskoku těch nejrychlejší a využije příležitost, kterou nabízejí nová pravidla pro rok 2022, kdy chtějí udělat velký skok i díky zcela nové pohonné jednotce. Ocon s Alonsem letos nastupují již s tři roky starým motorem, který nyní patří k nejslabším v poli. To se má ale v příští sezóně změnit.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.