Pilot Alpine (loni Renault) Fernando Alonso připouští, že jeho tým v bitvě o body v šampionátu Formule 1 na McLaren ztratil podstatně více, než by si v Enstone přáli.
Zatímco loni probíhala mezi Renaultem, McLarenem a Racing Pointem (nyní Aston Martinem) intenzivní bitva o třetí příčku v seriálu mistrovství světa, pouze stáj z Wokingu se dokázala udržet těsně za špičkou v podobě Mercedesu s Red Bullem - forma Alpine a Aston Martinu šla dolů.
Alonsův tým se sice zásluhou týmového kolegy Estebana Ocona dočkal před letní přestávkou překvapivého vítězství, za to však nevděčí výkonnosti svého monopostu A521. Podle Španěla čekali, že se letos Ferrari zvedne, ale doufali, že s McLarenem budou i nadále držet krok.
"Myslím, že očekávání nebo naše ambice na počátku roku byly takové, že zopakujeme to, co Renault dokázal minulý rok. Uvědomovali jsme si, že Ferrari prožívalo velmi podivnou sezónu 2020 s docela bídnou výkonností, proto jsme čekali, že asi budou před námi," popisuje 40letý jezdec Alpine.
"Je ale pravda, že jsme proti McLarenu ztratili příliš. Renault až do posledního závodu loni s McLarenem bojoval a letos toho nejsme schopni," lituje Alonso při srovnání se svým bývalým zaměstnavatelem, jehož opustil po peripetiích s Hondou, která mu po svém vstupu do F1 nebyla schopna dodat konkurenceschopnou pohonnou jednotku.
"Když se podíváme a zanalyzujeme všechna čísla, tak jsme stáhli ztrátu na Mercedes a některé soupeře... vše je nyní těsnější. Od devátého po první místo jsou si všichni blíže. Totéž platí pro Aston Martin. Racing Point loni bojoval o pódia a dokonce jednu velkou cenu vyhrál, a letos jsme jim blíž. Ano, všichni tedy zažívají výkyvy, i my," dodává Alonso.
Alpine věří, že bude dále pokračovat ve stahování náskoku těch nejrychlejší a využije příležitost, kterou nabízejí nová pravidla pro rok 2022, kdy chtějí udělat velký skok i díky zcela nové pohonné jednotce. Ocon s Alonsem letos nastupují již s tři roky starým motorem, který nyní patří k nejslabším v poli. To se má ale v příští sezóně změnit.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.