Vyhrál mistrovský titul a hned skončil. Přesně taková charakteristika pasuje na Nica Rpsberga, který se stal králem sezony 2016, aby mohl o pár dní později svou kariéru ukončit. Dnes tohoto svého kroku nelituje.
Sezona 2016 byla napínavá až do posledních metrů. Závěrečný závod v Abú Zabí sice vyhrál tehdejší Rosbergův největší soupeř Lewis Hamilton, ale k titulu to Britovi stejně nestačilo. Rosberg totiž dojel druhý, díky čemuž se šampionem stal právě on. Bylo to poprvé a jak se o pár dní později ukázalo i naposledy.
Toho času jednatřicetiletý závodník totiž svou kariéru nečekaně ukončil. Důvod? Vyčerpání a touha po jiném - prý méně stresovém životě. Z prostředí F1 však Rosberg nezmizel - prakticky hned po konci aktivní kariéry zaujal místo televizního experta. Hned několikrát se přitom "proslavil" nekompromisními ataky na adresu některých svých bývalých soupeřů. Pravda je taková, že moc přátel se takto Nico neudělal.
A proč tedy vlastně pověsil přilbu a overal na pomyslný hřebík? „Nebylo to o penězích. Měl jsem nabídku na 100 milionů dolarů, ale tu jsem odmítl. Jako pilot Formule 1 nejste časově flexibilní, s ohledem na moji rodinu bylo tohle moje rozhodnutí to nejlepší, které jsem mohl udělat. Navíc jsem se chtěl vyhnout tomu, že budu odcházet jako někdo, o koho už není zájem," vykládá Rosberg.
Zároveň s koncem kariéry Nica Rosberga skončila také rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Ta trvala prakticky od roku 2013, ale skutečně ostré souboje to začaly být počínaje ročníkem 2014, kdy začal mít Mercedes dominantní vůz a výše zmínění kohouti byli tím pádem jedinými adepty na mistrovskou korunu. Však také šéf týmu Toto Wolff musel řešit hned několik ožehavých kontroverzí mezi oběma piloty.
„Bylo to dost intenzivní. Vytvořily se dva tábory fanoušků, ten můj a ten Lewisův. No a tyhle tábory proti sobě pak přirozeně šly. Vzpomínám si na dvě holčičky, kterým byly asi čtyři roky, bučely na mě a ukazovaly mi palec dolů. To proto, že jejich otcové jim řekli, že já jsem ten špatný," dodává mistr světa z roku 2016.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.