Vyhrál mistrovský titul a hned skončil. Přesně taková charakteristika pasuje na Nica Rpsberga, který se stal králem sezony 2016, aby mohl o pár dní později svou kariéru ukončit. Dnes tohoto svého kroku nelituje.
Sezona 2016 byla napínavá až do posledních metrů. Závěrečný závod v Abú Zabí sice vyhrál tehdejší Rosbergův největší soupeř Lewis Hamilton, ale k titulu to Britovi stejně nestačilo. Rosberg totiž dojel druhý, díky čemuž se šampionem stal právě on. Bylo to poprvé a jak se o pár dní později ukázalo i naposledy.
Toho času jednatřicetiletý závodník totiž svou kariéru nečekaně ukončil. Důvod? Vyčerpání a touha po jiném - prý méně stresovém životě. Z prostředí F1 však Rosberg nezmizel - prakticky hned po konci aktivní kariéry zaujal místo televizního experta. Hned několikrát se přitom "proslavil" nekompromisními ataky na adresu některých svých bývalých soupeřů. Pravda je taková, že moc přátel se takto Nico neudělal.
A proč tedy vlastně pověsil přilbu a overal na pomyslný hřebík? „Nebylo to o penězích. Měl jsem nabídku na 100 milionů dolarů, ale tu jsem odmítl. Jako pilot Formule 1 nejste časově flexibilní, s ohledem na moji rodinu bylo tohle moje rozhodnutí to nejlepší, které jsem mohl udělat. Navíc jsem se chtěl vyhnout tomu, že budu odcházet jako někdo, o koho už není zájem," vykládá Rosberg.
Zároveň s koncem kariéry Nica Rosberga skončila také rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Ta trvala prakticky od roku 2013, ale skutečně ostré souboje to začaly být počínaje ročníkem 2014, kdy začal mít Mercedes dominantní vůz a výše zmínění kohouti byli tím pádem jedinými adepty na mistrovskou korunu. Však také šéf týmu Toto Wolff musel řešit hned několik ožehavých kontroverzí mezi oběma piloty.
„Bylo to dost intenzivní. Vytvořily se dva tábory fanoušků, ten můj a ten Lewisův. No a tyhle tábory proti sobě pak přirozeně šly. Vzpomínám si na dvě holčičky, kterým byly asi čtyři roky, bučely na mě a ukazovaly mi palec dolů. To proto, že jejich otcové jim řekli, že já jsem ten špatný," dodává mistr světa z roku 2016.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.