Vyhrál mistrovský titul a hned skončil. Přesně taková charakteristika pasuje na Nica Rpsberga, který se stal králem sezony 2016, aby mohl o pár dní později svou kariéru ukončit. Dnes tohoto svého kroku nelituje.
Sezona 2016 byla napínavá až do posledních metrů. Závěrečný závod v Abú Zabí sice vyhrál tehdejší Rosbergův největší soupeř Lewis Hamilton, ale k titulu to Britovi stejně nestačilo. Rosberg totiž dojel druhý, díky čemuž se šampionem stal právě on. Bylo to poprvé a jak se o pár dní později ukázalo i naposledy.
Toho času jednatřicetiletý závodník totiž svou kariéru nečekaně ukončil. Důvod? Vyčerpání a touha po jiném - prý méně stresovém životě. Z prostředí F1 však Rosberg nezmizel - prakticky hned po konci aktivní kariéry zaujal místo televizního experta. Hned několikrát se přitom "proslavil" nekompromisními ataky na adresu některých svých bývalých soupeřů. Pravda je taková, že moc přátel se takto Nico neudělal.
A proč tedy vlastně pověsil přilbu a overal na pomyslný hřebík? „Nebylo to o penězích. Měl jsem nabídku na 100 milionů dolarů, ale tu jsem odmítl. Jako pilot Formule 1 nejste časově flexibilní, s ohledem na moji rodinu bylo tohle moje rozhodnutí to nejlepší, které jsem mohl udělat. Navíc jsem se chtěl vyhnout tomu, že budu odcházet jako někdo, o koho už není zájem," vykládá Rosberg.
Zároveň s koncem kariéry Nica Rosberga skončila také rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Ta trvala prakticky od roku 2013, ale skutečně ostré souboje to začaly být počínaje ročníkem 2014, kdy začal mít Mercedes dominantní vůz a výše zmínění kohouti byli tím pádem jedinými adepty na mistrovskou korunu. Však také šéf týmu Toto Wolff musel řešit hned několik ožehavých kontroverzí mezi oběma piloty.
„Bylo to dost intenzivní. Vytvořily se dva tábory fanoušků, ten můj a ten Lewisův. No a tyhle tábory proti sobě pak přirozeně šly. Vzpomínám si na dvě holčičky, kterým byly asi čtyři roky, bučely na mě a ukazovaly mi palec dolů. To proto, že jejich otcové jim řekli, že já jsem ten špatný," dodává mistr světa z roku 2016.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.