Vyhrál mistrovský titul a hned skončil. Přesně taková charakteristika pasuje na Nica Rpsberga, který se stal králem sezony 2016, aby mohl o pár dní později svou kariéru ukončit. Dnes tohoto svého kroku nelituje.
Sezona 2016 byla napínavá až do posledních metrů. Závěrečný závod v Abú Zabí sice vyhrál tehdejší Rosbergův největší soupeř Lewis Hamilton, ale k titulu to Britovi stejně nestačilo. Rosberg totiž dojel druhý, díky čemuž se šampionem stal právě on. Bylo to poprvé a jak se o pár dní později ukázalo i naposledy.
Toho času jednatřicetiletý závodník totiž svou kariéru nečekaně ukončil. Důvod? Vyčerpání a touha po jiném - prý méně stresovém životě. Z prostředí F1 však Rosberg nezmizel - prakticky hned po konci aktivní kariéry zaujal místo televizního experta. Hned několikrát se přitom "proslavil" nekompromisními ataky na adresu některých svých bývalých soupeřů. Pravda je taková, že moc přátel se takto Nico neudělal.
A proč tedy vlastně pověsil přilbu a overal na pomyslný hřebík? „Nebylo to o penězích. Měl jsem nabídku na 100 milionů dolarů, ale tu jsem odmítl. Jako pilot Formule 1 nejste časově flexibilní, s ohledem na moji rodinu bylo tohle moje rozhodnutí to nejlepší, které jsem mohl udělat. Navíc jsem se chtěl vyhnout tomu, že budu odcházet jako někdo, o koho už není zájem," vykládá Rosberg.
Zároveň s koncem kariéry Nica Rosberga skončila také rivalita mezi ním a Lewisem Hamiltonem. Ta trvala prakticky od roku 2013, ale skutečně ostré souboje to začaly být počínaje ročníkem 2014, kdy začal mít Mercedes dominantní vůz a výše zmínění kohouti byli tím pádem jedinými adepty na mistrovskou korunu. Však také šéf týmu Toto Wolff musel řešit hned několik ožehavých kontroverzí mezi oběma piloty.
„Bylo to dost intenzivní. Vytvořily se dva tábory fanoušků, ten můj a ten Lewisův. No a tyhle tábory proti sobě pak přirozeně šly. Vzpomínám si na dvě holčičky, kterým byly asi čtyři roky, bučely na mě a ukazovaly mi palec dolů. To proto, že jejich otcové jim řekli, že já jsem ten špatný," dodává mistr světa z roku 2016.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.