Šéf Ferrari Mattia Binotto si postěžoval, že je různé havárie v průběhu letošní sezóny stály už přes 2,5 milionů Eur (64 mil. Kč) a požaduje o výjimku z rozpočtových stropů na opravy. Haas je ale proti, podle jeho šéfa Günthera Steinera by to byl nesmysl.
Týmy si letos musí ve svých rozpočtech vystačit se 145 mil. dolarů (3,15 mld. Kč), což pro ty menší není problém, ty větší však musí škrtat či propouštět zaměstnance. Vrásky jim přidělávají i různé nehody a nezbytné opravy monopostů po závodech.
Red Bull byl například naštvaný na Lewise Hamiltona, jenž v Silverstone kolidoval s Maxem Verstappenem - oprava Holanďanova auta jej tehdy stála 40 mil. Kč, Mercedes si posteskl v Imole po havárii George Russella s Valtterim Bottasem.
Podle Binotta by tyto náklady měly hradit týmy, jejich piloti způsobili nehody, popř. by měli dostat výjimku ze svého rozpočtového stropu: "Hodně se diskutuje o tom, zda by to mělo být vyňato z rozpočtového stropu, pokud dojde k nehodě a je na vině některý z jezdců, když to není vaše chyba. Myslím, že jde o důležitou věc. 2,5 milionů Eur jsem totiž zmínil proto, abych ukázal, že celková škoda může být velká. Měli bychom tedy zvážit pro tyto případy jiná pravidla?"
"Myslím, že je k tomu důvod. Podle mě neexistují jasná řešení, ale rozhodně o tom budeme v nadcházejících týdnech jednat s FIA, F1 a týmy, abychom si to objasnili a zjistili, zda to má v budoucnu nějaké řešení," pokračuje Binotto.
Dobrý management si poradí, nic není třeba měnitPro výjimku z rozpočtových stropů v případě havárií by byl i Red Bull, menší týmy o tom ale nechtějí vůbec slyšet. "Musíme s tím žít, musíme to mít zahrnuté v rozpočtu. Musíme být dostatečně flexibilní, dobrý management je i o tom," argumentuje šéf Haasu.
"Protože když budeme mít najednou méně nehod, tak zase snížíme rozpočtové stropy? Takže je přizpůsobíme pro jaký počet nehod?" ptá se Steiner, jenž nad nápady svých konkurentů kroutí hlavou.
"Myslím, že to je součást závodění a bude to součástí toho, do jak moc velkého rizika v závodě půjdete a čehokoliv, co budete dělat. Havárie k závodění patří. Nemůžeme upravovat rozpočtová pravidla podle toho, kolik nehod máte. Z mého pohledu v této oblasti není potřeba nic měnit," dodává rezolutně Steiner.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.