Šéf Ferrari Mattia Binotto si postěžoval, že je různé havárie v průběhu letošní sezóny stály už přes 2,5 milionů Eur (64 mil. Kč) a požaduje o výjimku z rozpočtových stropů na opravy. Haas je ale proti, podle jeho šéfa Günthera Steinera by to byl nesmysl.
Týmy si letos musí ve svých rozpočtech vystačit se 145 mil. dolarů (3,15 mld. Kč), což pro ty menší není problém, ty větší však musí škrtat či propouštět zaměstnance. Vrásky jim přidělávají i různé nehody a nezbytné opravy monopostů po závodech.
Red Bull byl například naštvaný na Lewise Hamiltona, jenž v Silverstone kolidoval s Maxem Verstappenem - oprava Holanďanova auta jej tehdy stála 40 mil. Kč, Mercedes si posteskl v Imole po havárii George Russella s Valtterim Bottasem.
Podle Binotta by tyto náklady měly hradit týmy, jejich piloti způsobili nehody, popř. by měli dostat výjimku ze svého rozpočtového stropu: "Hodně se diskutuje o tom, zda by to mělo být vyňato z rozpočtového stropu, pokud dojde k nehodě a je na vině některý z jezdců, když to není vaše chyba. Myslím, že jde o důležitou věc. 2,5 milionů Eur jsem totiž zmínil proto, abych ukázal, že celková škoda může být velká. Měli bychom tedy zvážit pro tyto případy jiná pravidla?"
"Myslím, že je k tomu důvod. Podle mě neexistují jasná řešení, ale rozhodně o tom budeme v nadcházejících týdnech jednat s FIA, F1 a týmy, abychom si to objasnili a zjistili, zda to má v budoucnu nějaké řešení," pokračuje Binotto.
Dobrý management si poradí, nic není třeba měnitPro výjimku z rozpočtových stropů v případě havárií by byl i Red Bull, menší týmy o tom ale nechtějí vůbec slyšet. "Musíme s tím žít, musíme to mít zahrnuté v rozpočtu. Musíme být dostatečně flexibilní, dobrý management je i o tom," argumentuje šéf Haasu.
"Protože když budeme mít najednou méně nehod, tak zase snížíme rozpočtové stropy? Takže je přizpůsobíme pro jaký počet nehod?" ptá se Steiner, jenž nad nápady svých konkurentů kroutí hlavou.
"Myslím, že to je součást závodění a bude to součástí toho, do jak moc velkého rizika v závodě půjdete a čehokoliv, co budete dělat. Havárie k závodění patří. Nemůžeme upravovat rozpočtová pravidla podle toho, kolik nehod máte. Z mého pohledu v této oblasti není potřeba nic měnit," dodává rezolutně Steiner.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.