K nedávným událostem, které se odehrály v Silverstone, se nyní vyjádřil také trojnásobný mistr světa Jackie Stewart, přičemž Skot své nynější následovníky nešetřil.
Někdejší pilot BRM nebo Tyrellu je přesvědčen, že současní piloti Formule 1 jdou za pomyslnou hranu až příliš. Trojnásobný šampion naráží na kolizi Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, která se odehrála v prvním kole GP Velké Británie. Stewart si myslí, že pokud by Verstappen závodil v jeho době, už by byl mrtvý.
„Ta nehoda mě hodně znepokojila. Kdyby se to stalo v mojí éře, Max by zemřel, o tom není sporu. Dnes však máme únikové zóny a bariéry, které odvedly skvělou práci. I přesto Max pocítil obrovské přetížení. Podle mě je to jasný důkaz toho, jak moc se ve Formuli 1 během jejího vývoje zlepšila bezpečnost," hlásí Stewart.
Dnes dvaaosmdesátiletá legenda Formule 1 je přesvědčena, že současná jezdecká generace jde až za limit únosného rizika. Jako příklad Stewart uvádí již zmíněné první kolo v Silverstone. „Oba jezdci tam šli za limit. Myslím, že je to důsledek toho, jak vysoká je dnes bezpečnost a jak nízké tresty za chyby většinou následují. Měli bychom s tím něco udělat, možná se musí stát něco velkého - možná musí někdo přijít o život, abychom si tohle uvědomili," přemítá.
Závěrem se Stewart vyjádřil k uplynulé GP Maďarska. To byl podle jeho slov vskutku atypický závod. Zároveň však dodává, že vítězství Oconovi a Alpine přeje všemi deseti. „Byla to kvůli událostem na začátku dost netypická Grand Prix, ale Oconovi a Alpine vítězství přeji, čekali na něj velmi dlouho."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.