K nedávným událostem, které se odehrály v Silverstone, se nyní vyjádřil také trojnásobný mistr světa Jackie Stewart, přičemž Skot své nynější následovníky nešetřil.
Někdejší pilot BRM nebo Tyrellu je přesvědčen, že současní piloti Formule 1 jdou za pomyslnou hranu až příliš. Trojnásobný šampion naráží na kolizi Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, která se odehrála v prvním kole GP Velké Británie. Stewart si myslí, že pokud by Verstappen závodil v jeho době, už by byl mrtvý.
„Ta nehoda mě hodně znepokojila. Kdyby se to stalo v mojí éře, Max by zemřel, o tom není sporu. Dnes však máme únikové zóny a bariéry, které odvedly skvělou práci. I přesto Max pocítil obrovské přetížení. Podle mě je to jasný důkaz toho, jak moc se ve Formuli 1 během jejího vývoje zlepšila bezpečnost," hlásí Stewart.
Dnes dvaaosmdesátiletá legenda Formule 1 je přesvědčena, že současná jezdecká generace jde až za limit únosného rizika. Jako příklad Stewart uvádí již zmíněné první kolo v Silverstone. „Oba jezdci tam šli za limit. Myslím, že je to důsledek toho, jak vysoká je dnes bezpečnost a jak nízké tresty za chyby většinou následují. Měli bychom s tím něco udělat, možná se musí stát něco velkého - možná musí někdo přijít o život, abychom si tohle uvědomili," přemítá.
Závěrem se Stewart vyjádřil k uplynulé GP Maďarska. To byl podle jeho slov vskutku atypický závod. Zároveň však dodává, že vítězství Oconovi a Alpine přeje všemi deseti. „Byla to kvůli událostem na začátku dost netypická Grand Prix, ale Oconovi a Alpine vítězství přeji, čekali na něj velmi dlouho."
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.