K nedávným událostem, které se odehrály v Silverstone, se nyní vyjádřil také trojnásobný mistr světa Jackie Stewart, přičemž Skot své nynější následovníky nešetřil.
Někdejší pilot BRM nebo Tyrellu je přesvědčen, že současní piloti Formule 1 jdou za pomyslnou hranu až příliš. Trojnásobný šampion naráží na kolizi Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, která se odehrála v prvním kole GP Velké Británie. Stewart si myslí, že pokud by Verstappen závodil v jeho době, už by byl mrtvý.
„Ta nehoda mě hodně znepokojila. Kdyby se to stalo v mojí éře, Max by zemřel, o tom není sporu. Dnes však máme únikové zóny a bariéry, které odvedly skvělou práci. I přesto Max pocítil obrovské přetížení. Podle mě je to jasný důkaz toho, jak moc se ve Formuli 1 během jejího vývoje zlepšila bezpečnost," hlásí Stewart.
Dnes dvaaosmdesátiletá legenda Formule 1 je přesvědčena, že současná jezdecká generace jde až za limit únosného rizika. Jako příklad Stewart uvádí již zmíněné první kolo v Silverstone. „Oba jezdci tam šli za limit. Myslím, že je to důsledek toho, jak vysoká je dnes bezpečnost a jak nízké tresty za chyby většinou následují. Měli bychom s tím něco udělat, možná se musí stát něco velkého - možná musí někdo přijít o život, abychom si tohle uvědomili," přemítá.
Závěrem se Stewart vyjádřil k uplynulé GP Maďarska. To byl podle jeho slov vskutku atypický závod. Zároveň však dodává, že vítězství Oconovi a Alpine přeje všemi deseti. „Byla to kvůli událostem na začátku dost netypická Grand Prix, ale Oconovi a Alpine vítězství přeji, čekali na něj velmi dlouho."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.