K nedávným událostem, které se odehrály v Silverstone, se nyní vyjádřil také trojnásobný mistr světa Jackie Stewart, přičemž Skot své nynější následovníky nešetřil.
Někdejší pilot BRM nebo Tyrellu je přesvědčen, že současní piloti Formule 1 jdou za pomyslnou hranu až příliš. Trojnásobný šampion naráží na kolizi Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, která se odehrála v prvním kole GP Velké Británie. Stewart si myslí, že pokud by Verstappen závodil v jeho době, už by byl mrtvý.
„Ta nehoda mě hodně znepokojila. Kdyby se to stalo v mojí éře, Max by zemřel, o tom není sporu. Dnes však máme únikové zóny a bariéry, které odvedly skvělou práci. I přesto Max pocítil obrovské přetížení. Podle mě je to jasný důkaz toho, jak moc se ve Formuli 1 během jejího vývoje zlepšila bezpečnost," hlásí Stewart.
Dnes dvaaosmdesátiletá legenda Formule 1 je přesvědčena, že současná jezdecká generace jde až za limit únosného rizika. Jako příklad Stewart uvádí již zmíněné první kolo v Silverstone. „Oba jezdci tam šli za limit. Myslím, že je to důsledek toho, jak vysoká je dnes bezpečnost a jak nízké tresty za chyby většinou následují. Měli bychom s tím něco udělat, možná se musí stát něco velkého - možná musí někdo přijít o život, abychom si tohle uvědomili," přemítá.
Závěrem se Stewart vyjádřil k uplynulé GP Maďarska. To byl podle jeho slov vskutku atypický závod. Zároveň však dodává, že vítězství Oconovi a Alpine přeje všemi deseti. „Byla to kvůli událostem na začátku dost netypická Grand Prix, ale Oconovi a Alpine vítězství přeji, čekali na něj velmi dlouho."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.