Williams se během uplynulých let trápil nejen na poli sportovním, ale i ekonomickém. Kvůli tomu musela stáj z Grove najímat tzv. platící piloty. To se teď má změnit.
Tvrdí to alespoň nový šéf slavné stáje Jost Capito. Ten do týmu přišel s jasným úkolem - pozvednout ho během následujících let na vyšší úroveň. Pokud možno zpět na vrchol. K tomu má dopomoci také ekonomická stabilita, kterou zajistí nový majitel a sice společnost Dorilton. To je základ všeho. Jen si vzpomeňme na předsezonní testy v roce 2019, kdy Williams nestihl jejich začátek kvůli tomu, že nesložil svůj vůz včas.
Jinými slovy chyběly potřebné zdroje, což už teď neplatí. Williams si tak může vybírat piloty podle jejich reálných schopností. Přesně tak to alespoň tvrdí již zmíněný Capito. „Ve Williamsu už nejsme na nikom závislí. Není nutné, abychom si vybírali jezdce podle toho, kolik nám přinesou peněz. Máme plán návratu na vrchol, kterým se řídíme, přičemž musíme vybírat jezdce tak, aby nám do tohoto plánu zapadali. V minulosti to bylo jinak."
Tato slova mohou značit blížící se konec Nicholase Latifiho, neboť Kanaďan si své místo ve Formuli 1 zkrátka koupil. Ne snad, že by byl vyloženě tragickým pilotem, ale objektivně řečeno jsou momentálně i lepší, kteří své místo v královně motorsportu nemají. Však George Russell Latifiho takřka permanentně poráží. V kvalifikacích na něj Kanaďan nevyzrál ještě ani jednou.
„Myslím si, že momentálně je místo u Williamsu tím nejžádanějším z pohledu toho, kdo může nabídnout volnou sedačku. Řekl bych, že všichni jezdci, kteří momentálně nemají jasno o své budoucnosti, tak s námi mluví," dodává Capito.
V souvislosti s Williamsem se hovoří o Nicku Hulkenbergovi, Valtteri Bottasovi nebo Stoffelu Vandoornovi. Ve hře je prý také vítěz šampionátu GP2 z roku 2019 Nyck de Vries.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.