Williams se během uplynulých let trápil nejen na poli sportovním, ale i ekonomickém. Kvůli tomu musela stáj z Grove najímat tzv. platící piloty. To se teď má změnit.
Tvrdí to alespoň nový šéf slavné stáje Jost Capito. Ten do týmu přišel s jasným úkolem - pozvednout ho během následujících let na vyšší úroveň. Pokud možno zpět na vrchol. K tomu má dopomoci také ekonomická stabilita, kterou zajistí nový majitel a sice společnost Dorilton. To je základ všeho. Jen si vzpomeňme na předsezonní testy v roce 2019, kdy Williams nestihl jejich začátek kvůli tomu, že nesložil svůj vůz včas.
Jinými slovy chyběly potřebné zdroje, což už teď neplatí. Williams si tak může vybírat piloty podle jejich reálných schopností. Přesně tak to alespoň tvrdí již zmíněný Capito. „Ve Williamsu už nejsme na nikom závislí. Není nutné, abychom si vybírali jezdce podle toho, kolik nám přinesou peněz. Máme plán návratu na vrchol, kterým se řídíme, přičemž musíme vybírat jezdce tak, aby nám do tohoto plánu zapadali. V minulosti to bylo jinak."
Tato slova mohou značit blížící se konec Nicholase Latifiho, neboť Kanaďan si své místo ve Formuli 1 zkrátka koupil. Ne snad, že by byl vyloženě tragickým pilotem, ale objektivně řečeno jsou momentálně i lepší, kteří své místo v královně motorsportu nemají. Však George Russell Latifiho takřka permanentně poráží. V kvalifikacích na něj Kanaďan nevyzrál ještě ani jednou.
„Myslím si, že momentálně je místo u Williamsu tím nejžádanějším z pohledu toho, kdo může nabídnout volnou sedačku. Řekl bych, že všichni jezdci, kteří momentálně nemají jasno o své budoucnosti, tak s námi mluví," dodává Capito.
V souvislosti s Williamsem se hovoří o Nicku Hulkenbergovi, Valtteri Bottasovi nebo Stoffelu Vandoornovi. Ve hře je prý také vítěz šampionátu GP2 z roku 2019 Nyck de Vries.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.