Williams se během uplynulých let trápil nejen na poli sportovním, ale i ekonomickém. Kvůli tomu musela stáj z Grove najímat tzv. platící piloty. To se teď má změnit.
Tvrdí to alespoň nový šéf slavné stáje Jost Capito. Ten do týmu přišel s jasným úkolem - pozvednout ho během následujících let na vyšší úroveň. Pokud možno zpět na vrchol. K tomu má dopomoci také ekonomická stabilita, kterou zajistí nový majitel a sice společnost Dorilton. To je základ všeho. Jen si vzpomeňme na předsezonní testy v roce 2019, kdy Williams nestihl jejich začátek kvůli tomu, že nesložil svůj vůz včas.
Jinými slovy chyběly potřebné zdroje, což už teď neplatí. Williams si tak může vybírat piloty podle jejich reálných schopností. Přesně tak to alespoň tvrdí již zmíněný Capito. „Ve Williamsu už nejsme na nikom závislí. Není nutné, abychom si vybírali jezdce podle toho, kolik nám přinesou peněz. Máme plán návratu na vrchol, kterým se řídíme, přičemž musíme vybírat jezdce tak, aby nám do tohoto plánu zapadali. V minulosti to bylo jinak."
Tato slova mohou značit blížící se konec Nicholase Latifiho, neboť Kanaďan si své místo ve Formuli 1 zkrátka koupil. Ne snad, že by byl vyloženě tragickým pilotem, ale objektivně řečeno jsou momentálně i lepší, kteří své místo v královně motorsportu nemají. Však George Russell Latifiho takřka permanentně poráží. V kvalifikacích na něj Kanaďan nevyzrál ještě ani jednou.
„Myslím si, že momentálně je místo u Williamsu tím nejžádanějším z pohledu toho, kdo může nabídnout volnou sedačku. Řekl bych, že všichni jezdci, kteří momentálně nemají jasno o své budoucnosti, tak s námi mluví," dodává Capito.
V souvislosti s Williamsem se hovoří o Nicku Hulkenbergovi, Valtteri Bottasovi nebo Stoffelu Vandoornovi. Ve hře je prý také vítěz šampionátu GP2 z roku 2019 Nyck de Vries.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.