Když Alpine před letošní sezonou podepsalo Fernanda Alonsa, mnozí tento krok zpochybňovali. Určitá nejistota panovala i v táboře samotného týmu, jak nyní potvrdil Alain Prost.
Rodák z Ovieda ale dokázal veškeré otazníky rozptýlit. Alonsovi sice chvíli trvalo, aby se znovu dostal do té správné formy, nicméně aktuálně odvádí pro Alpine cenné služby. Jeho přínos byl znát i naposledy v Maďarsku, kdy Alonso sehrál dost možná klíčovou úlohu při vítězství Estebana Ocona. Byl to totiž právě Španěl, kdo svým umem defenzivního stylu jízdy zdržel Hamiltona několik kol za svými zády, což dopřálo Estebanu Oconovi prostor na získání dostatečného náskoku.
Však mu také Francouz hned po dojezdu děkoval. „Vzpomínám si, že když jsme s Fernandem podepsali smlouvu na dva roky s opčním dodatkem na třetí rok, mnozí se divili. Někteří tento krok zpochybňovali, ale teď už je jasné, že jsme udělali správně. Fernando a Esteban se velmi dobře doplňují, pro nás je to pozitivní zjištění," lebedí si Prost.
Čtyřnásobný šampion dále dodává: „Ani my jsme si ze začátku nebyli jisti naším krokem. Fernando ve Formuli 1 nezávodil dva roky, ale do sezony vstoupil ve velmi dobré mentální formě. Dělá všechno to, co od něj Alpine potřebuje. Splnil všechny naše požadavky."
Spokojenost panuje také s Estebanem Oconem. Francouz se sice v některých závodech trápil, ale po změně šasi se jeho výkony opět zvedly. Navíc právě Ocon by měl být pro Alpine budoucností, což dokládá dlouhodobý kontrakt, který obě strany nedávno podepsaly. Nynější vítězství v Maďarsku je třešničkou na pomyslném dortu. A možná i příslibem do budoucna.
„Z Estebana mám radost. Prošel si dost těžkým obdobím, ale když teď vyhrál závod, posune ho ta na úplně jinou úroveň. Začne si mnohem víc věřit, už ví, že má na to, aby byl nejlepší. Už ví, že závod se dá vyhrát i z osmého místa na startu. Celý tým něco takového potřeboval, všem nám to vlilo do žil spoustu elánu," uzavírá Alain Prost.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.