Sebastian Vettel přišel o druhé místo, které vybojoval v GP Maďarska. Na vině je problém s palivem, kvůli němuž byl Němec diskvalifikován.
Zásadní problém je v tom, že Aston Martinu se po závodě podařilo odebrat jen 0,3 litru benzínu z nádrže
To nestačí.
Požadované množství je totiž alespoň jeden kilogram paliva. To se z nádrže vyčerpat nepodařilo.
„Týmu bylo poskytnuto několik příležitostí, aby se pokusil odebrat požadované množství vzorku z palivové nádrže,“ uvedli sportovní komisaři ve své zprávě. „Podařilo se však odčerpat pouze 0,3 litru. Během slyšení za přítomnosti technického delegáta FIA a technického komisaře FIA ředitel týmu Aston Martin prohlásil, že v nádrži musí být 1,44 litru, ale nejsou schopni je vyčerpat. Tento údaj se vypočítává pomocí FFM, resp. vstřikovacího modelu. Vzhledem k této situaci vůz č. 5 nesplňuje požadavky čl. 6.6 Technických pravidel FIA. Podle čl. 6.6.2 musí soutěžící zajistit, aby bylo možné z vozu kdykoliv odebrat 1 litr paliva. Postup byl dodržen, avšak vzorek paliva o objemu 1,0 litru nebylo možné odebrat," pokračuje oficiální dokument.
Vzhledem k těmto skutečnostem rozhodli sportovní komisaři o diskvalifikaci Vettela ze závodu. Nutno podotknout, že takový krok je v těchto případech standardní.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.