Sebastian Vettel přišel o druhé místo, které vybojoval v GP Maďarska. Na vině je problém s palivem, kvůli němuž byl Němec diskvalifikován.
Zásadní problém je v tom, že Aston Martinu se po závodě podařilo odebrat jen 0,3 litru benzínu z nádrže
To nestačí.
Požadované množství je totiž alespoň jeden kilogram paliva. To se z nádrže vyčerpat nepodařilo.
„Týmu bylo poskytnuto několik příležitostí, aby se pokusil odebrat požadované množství vzorku z palivové nádrže,“ uvedli sportovní komisaři ve své zprávě. „Podařilo se však odčerpat pouze 0,3 litru. Během slyšení za přítomnosti technického delegáta FIA a technického komisaře FIA ředitel týmu Aston Martin prohlásil, že v nádrži musí být 1,44 litru, ale nejsou schopni je vyčerpat. Tento údaj se vypočítává pomocí FFM, resp. vstřikovacího modelu. Vzhledem k této situaci vůz č. 5 nesplňuje požadavky čl. 6.6 Technických pravidel FIA. Podle čl. 6.6.2 musí soutěžící zajistit, aby bylo možné z vozu kdykoliv odebrat 1 litr paliva. Postup byl dodržen, avšak vzorek paliva o objemu 1,0 litru nebylo možné odebrat," pokračuje oficiální dokument.
Vzhledem k těmto skutečnostem rozhodli sportovní komisaři o diskvalifikaci Vettela ze závodu. Nutno podotknout, že takový krok je v těchto případech standardní.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.