PROHLÁŠENÍ po závodě v Maďarsku

Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu
Esteban Ocon při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu, foto: Alpine F1 Team
Pavel Mandát 1. srpna 2021 17:17
Sdílej:

Bláznivý závod na Hungaroringu, jehož senzačním výtězem se stal Esteban Ocon s týmem Alpine. Jak hodnotí své výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

ALPINE

Esteban Ocon, 1. místoTo je ale chvíle! V této sezóně bylo pár náročných momentů, ale jsme zpět tam, kam patříme. Sebastian na mě hodně tlačil, ale zvládl jsem ho udržet. Je to nádherná chvíle. Je to fantastické, co mohu říci. Gratuluji i Fernandovi, myslím, že za tu výhru vděčím i jemu za ten souboj, který předvedl. Byla to týmová práce a je to fantastický den.

ESTEBAN: "What a moment! It feels so good!"It's fantastic, what can I say? Congrats to Fernando as well, I think the win is also thanks to him with the fight that he did. It's teamwork, it's been a fantastic day!"#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/41CxoLQLkd

— Formula 1 (@F1) August 1, 2021 Fernando Alonso, 5. místoDělal jsem, co jsem mohl, ale nestačilo to. Lewis byl až příliš rychlý. Myslím, že drobně chyboval v posledních dvou zatáčkách, to ho stálo čas. Když máte takovou rychlostní převahu, nemělo by vám předjetí trvat tak dlouho. To si myslím já. Poté změnil pár stop a hned o kolo později předjel Carlose, ale trvalo mu několik kol, aby na to přišel. 

ASTON MARTIN

Sebastian Vettel, 2. místoEsteban neudělal jedinou chybu, zůstal na trati a zvládl to, je to zasloužené, že poprvé vyhrál. Pro nás je to skvělý výsledek, ale když je to tak blízko, určitě se vždy poohlížíte po tom prvním než druhém místě. "It's a great result for us, but when it's that close, for sure you're always looking at the win rather than second place"#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/Xx99Gurx7e

— Formula 1 (@F1) August 1, 2021

Lance Stroll, nedokončilGratuluji Sebovi a týmu k druhému podiu této sezony. Všichni na tom tak tvrdě pracovali, jsem za nás všechny šťastný. Je frustrující, že můj závod skončil tak brzy. V první části pole došlo k incidentu, snažil jsem se zabrzdit, abych se tomu vyhnul, ale už to nestačilo. Vjel jsem dokonce mimo dráhu, abych se pokusil kontaktu zabránit. Bohužel... Odpočineme si a do Belgie se vrátíme silnější. 

Ormar Szafnauer, šéf týmuSkvělý výsledek pro Seba. Zajel parádně a chybělo málo, aby zdolal i Ocona, ten ale jel bez chyb. Lance měl znovu smůlu, předvedl skvělý start při kterém předjel spoustu pilotů, ale pak byl zapleten do incidentu v první zatáčce. Dostal se do pozice, kdy už neměl kam jet. Je to škoda, kdyby k tomu nedošlo, možná jsme měli na bedně dva vozy. Teď se těšíme do Spa. 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3. místoNejprve chci pogratulovat Estebanovi, byl zářící hvězdou po tak dlouho dobu a už bylo na čase a jsem moc rád. Je také skvělé vidět nahoře Aston Martin, jejich nejlepší výsledek a vím, že se budou dál zlepšovat. Dnes to bylo rozhodně těžké, ale vždycky si to zkomplikujeme sami. Je šílené pomyslet, že jsme byli jediný na roštu na startu, ale to se stává a musíme se poučit. Dal jsem do toho vše a na konci už jsem neměl z čeho brát. Říkal jsem týmu, jak se trať vyvíjí (před restartem), ale řekli, že má přijít déšť a tak jsem si myslel, že mají jiné informace, ale potom jsem viděl všechny ostatní zajet do boxů. Přijeli jsme sem a netušili, jak to tady půjde a vzhledem k dnešním okolnostem, tento výsledek beru.

LEWIS: "I want to say congratulations to the Alpine team and to Esteban for his first win - he's been a shining star for a long time."It was a tough race and I had nothing left at the end. Considering how things went overall, we have to be happy with P3."#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/313bXjHGmJ

— Formula 1 (@F1) August 1, 2021 Valtteri Bottas, nedokončilMěl jsem špatný start, protočil kola a ztratil spoustu pozic. Poté jsem neodhadl brzdný bod a narazil do Landa. V takových podmínkách je vždy těžké startovat, protože jen odhadujete přilnavost. Mně se to dnes nepovedlo. Omluvil jsem se a teď je třeba zvednout hlavu a jít dál. Toto Wolff, šéf týmu Pro Valtteriho to byl těžký start, protočil kola a minul brzdný bod. Byla to malá chyba s velkými následky, která zničila závod několika vozům. Tímto se omlouvám McLarenu a Red Bullu, takto prohrát závod nechcete. S Lewisem jsme poté jako jediní odstartovali na trati a já si pevně stojím za naším rozhodnutím. Lewis pak předvedl výbornou stíhající jízdu, přičemž nebýt obrany Fernanda, možná by i vyhrál. Ale dnes jsme možná vyhrát prostě neměli.  Ferrari

Carlos Sainz, 4. místoByl to bláznivý závod. Po startu z patnáctého místa je skončit na čtvrtém pro nás velmi dobré. Na čistém vzduchu při prvním stintu jsem se cítil skvěle, škoda provozu v boxech, kdy jsme ztratili čas na úkor Williamsu a AlphaTauri. To nás stálo draho. Myslím, že bez toho bychom dosáhli podia. V závěru bylo nemožné ubránit Lewise, byl na čerstvých pneumatikách, já měl staré a ještě jsem musel hlídat palivo. První polovina mé první sezony s Ferrari byla pozitivní, ale pořád se ještě musíme hodně učit, abychom porozuměli našemu vozu ve všech podmínkách. 

Charles Leclerc, nedokončilPro mě to je frustrující neděle. Měl jsem dobrý start a bojoval o druhé a třetí místo. Šel jsem do toho opatrně, protože jsem věděl, že máme velkou šanci a rozhodně jsem nečekal, že do mě někdo zezadu takhle narazí. Ale tak to je. Bohužel se nedá nic dělat. 

Mattia Binotto, šéf týmuMěli jsme šanci na skvělý výsledek, protože déšť před startem vytvořil nečekané podmínky. Charles přijel ke startu závodu správný opatrný přístup, díky čemž se posunul dopředu, ale pak bys trefen pilotem, který při nejmenším neprojížděl první zatáčku zrovna dvakrát obezřetně. Je to velká škoda. Carlos zajel skvělý závod, posunul se z 15. místa na 4. a provoz v boxové uličce ho zřejmě stál šanci bojovat s chlapci na 1. a 2. místě. Skončila velmi intenzivní první polovina sezony. Tým dobře reagoval, máme dva talentované piloty, kteří se zlepšují jako celý tým. Teď dobijeme baterky a připravíme se na další závody. 

AlphaTauri

Pierre Gasly, 6. místo

Abych byl upřímný, nevím, co si mám myslet. Začali jsme na pátem místě, což je asi nejlepší pozice, v kterou můžeme doufat, ale pak jsem byl při prvním zatáčce téměř sestřelen a musel jsem se vrátit zpět přes celé startovní pole, abych byl v cíli na 6. příčce. Je evidentně dobré skončit tam, kde jsme skončili, se vším, co se v závodě stalo, ale myslím si, že to rozhodně mohlo být lepší. V kvalifikaci jsme byli jedni z nejlepších a já jsem byl s autem spokojený, takže od tohoto víkendu si můžeme odnést spoustu pozitiv, ale evidentně jsme v šampionátu ztratili spoustu bodů, což je zklamání. Myslím si však, že za dnešních okolností jsme dosáhli nejlepšího možného výsledku. Velká gratulace Estebanovi k vítězství - myslím, že se strategií uvažovali správně a zaslouží si to.

Juki Cunoda, 7. místo

Po prvním kole se mi podařilo vyskočit na pátou příčku, což mě opravdu potěšilo. Celý víkend jsem s autem opravdu bojoval, ale během závodu bylo tempo dobré a podařilo se mi přivézt domů několik dobrých bodů. Pro mě to byl až do závodu opravdu těžký víkend, takže musím jít od toho pryč, přes letní přestávku se resetovat a podívat se na to, na čem musím před Spa zapracovat, abych mohl i nadále soustavně získávat body v druhé polovině sezóny.

Zástupce týmu se nevyjádřil

Williams

Nicholas Latifi, 8. místoPro nás je to skvělý výsledek. Tým už několik závodů klepe na dveře bodů, takže je skvělé, že se nám to teď povedlo dokonce s oběma vozy. Po včerejší kvalifikaci, kdy jsme hodně bojovali, jsme s něčím takovým vůbec nepočítali. Závod byl těžký, klíčová pro mě byla první zatáčka. Je to skvělý způsob, jak vyrazit do letní přestávky.

George Russell, 9. místoJsem dojatý, za všechny tak moc šťastný. Konečně se nám to povedlo! Byl to šílený závod! Poslední dnešní stint byl patrně nejlepší v celé mě kariéře, odrazil jsem při něm útoky Ricciarda i Maxe. Tyhle body jsme si fakt zasloužili. Také Nicholas odjel parádní závod, ve kterém skvěle odstartoval. Mám radost! 

Dave Robson, šéf výkonnosti vozidlaMalé množství deště na začátku závodu mělo na jeho vývoj velký vliv. Nutno říct, že počáteční havárie hrála v náš prospěch, ale tým udělal všechno správně. Dobře se rozhodoval, oba piloti jeli sebevědomě a bez chyb. Sice jsme ztratili některá místa na úkor rychlejších vozů, ale i tak jsme velmi spokojeni. Třebaže jsme dnes měli štěstí, je třeba zohlednit obrovské množství práce, kterou tým udělal. Tohle je zasloužená odměna. Teď si odpočineme a po letní přestávce budeme připraveni na druhou část sezony. 

Red Bull

Max Verstappen, 10. místoJsem zklamaný, ale po letní přestávce budeme zpět a opět se pokusíme odvést tu nejlepší práci. Je spousta zvláštních momentů, které nás stojí body, ale nic s tím nenaděláme. Musíme se soustředit sami na sebe. Dnes byl můj vůz od prvního kola silně poškozený. Defacto celá jeho jedna strana chyběla. Bylo prakticky nemožné ho ovládat. Přesto jsem jel na maximum a snažil se získat co nejvíc. Ale desáté místo není to, co bychom chtěli. 

Sergio Pérez, nedokončilJe to neuvěřitelné. nevím, co k tomu mám říct. Pro náš tým jde o katastrofu. Přitom start jsem měl dobrý, byl jsem třetí  cítil jsem, že v těchto podmínkách máme šanci. Jenže pak jsem dostal ohromnou ránu. Bylo pro mě těžké, abych to pochopil. Poté jsem se proto díval na opakované záznamy. Bottas udělal velkou chybu, brzdil příliš pozdě a v zatáčce číslo jedna zničil závod mnoha vozům. Přišel za mnou a omluvil se, ví, že je to jeho chyba. Takové je někdy závodění, ale nám jeho omluva teď nepomůže. Přišli jsme o šanci získat hodně bodů.

Christian Horner, šéf týmuJe nesmírně frustrující takto zakončit první polovinu sezony. Ale v šampionátech je pořád o co hrát. Dnes Bottasovo pozdní brždění v první zatáčce vyřadilo oba naše vozy, Checo musel odstoupit hned a Maxův vůz utrpěl obrovské poškození v potrubí a také na pravé straně vozu. Kvůli tomu nemohl bojovat o přední příčky. Velký respekt si zaslouží naši mechanici, kteří dokázali Maxův vůz vrátit do závodu a to ve velmi omezeném čase během červených vlajek. Pak Max získal alespoň jeden bod, což může hrát velkou roli na konci mistrovství. Teď dobijeme baterky a půjdeme do bitvy znovu. Nic nevzdáváme. 

Alfa Romeo

Kimi Räikkönen, 11. místo

Začátek závodu bylo to, co byste v těchto podmínkách čekali, s hektickým prvním kolem se dělo spousta věcí. Vypadalo to celkem dobře do té doby, než jsem dostal penalizaci, která do značné míry zkomplikovala náš závod: došlo k problému se systémem semaforu a skončilo to kolizí s Mazepinem. Do té doby, než jsem dostal penalizaci, jsem byl na bodech, ale vrátit se zpět bylo příliš.

Antonio Giovinazzi, 14. místo

Prostě to nebyl náš den. Byl to závod, kde jsme měli šanci přivést domů dobrý výsledek, a neudělali jsme to, ale je to takové jaké to je. S trestem po restartu byl náš závod do značné míry kompromitován: je těžké říci, jaké tempo jsme skutečně měli, protože jsem strávil hodně času v provozu, ale když jsme byli na čistém vzduchu, byli jsme docela dobří, takže je to zklamáním nedokončit na bodech. Soustřeďme se na dobití baterií v této přestávce a pak se vraťme silnější do Spa. Po prázdninách nás čeká ještě mnoho závodů a my to nevzdáme.

Frédéric Vasseur, šéf týmu

Po slibném začátku to pro tým byl velmi těžký víkend. Do závodu jsme vstoupili po dobré sobotě, ve které jsme podali nejlepší celkový kvalifikační výkon v sezóně, ale úvodní fáze byly chaotické. Byli jsme zablokováni v první zatáčce, snažili jsme se vyhnout incidentům při startu, a museli jsme se vzpamatovat ze zadní části pole na trati, kde je předjíždění velmi obtížné. Srážka s Mazepinem a překročení povolené rychlosti v boxové uličce bohužel znamenaly, že Kimi i Antonio dostali tresty a my jsme tuto šanci nedokázali na konci proměnit na body. Je to škoda, protože to byla příležitost získat hodně cenných bodů: ale nadále tvrdě pracujeme s vědomím, že ve druhé části sezóny budeme mít více příležitostí. 

 

McLaren

Lando Norris, nedokončil

Není moc co říct, byl to krátký závod! Dostal jsem se jen do 1. zatáčky. Do té doby to bylo extrémně dobré - byl jsem na třetím místě, ale potom jsem byl sestřelen a byl jsem jako pasažér. Kluci udělali dobrou práci při opravování a pokoušení se mě vrátit zpět do závodu pod červenou vlajkou, ale díky velkému poškození to nebylo možné. Je to obrovská ostuda, ale nebyla to naše chyba. I přesto jsme měli dobrý víkend a vše do té doby vycházelo, takže můžeme být s našimi výkony spokojení a těšit se na další.

Doufám, že si teď každý odpočine. Celý tým tady i v továrně odvedl v této sezoně úžasnou práci. Vrátíme se nabití energií a připraveni dobýt to, co jsme tento víkend ztratili.

Daniel Ricciardo, 12. místo

Tyto závody jsou pro fanoušky zábavné, protože je zde vždy chaos. Mokré starty nejsou nikdy nudné a pro nás je to velmi náročné. Byl jsem v polovině zatáčky a myslel jsem si, že jsem unikl nepořádku. Viděl jsem jedno auto přede mnou a myslel jsem, že jsem druhý! To je úžasné!‘ a když jsem opouštěl zatáčku, viděl jsem Charlese, jak do mě narazil, ale měl jsem podezření, že někdo naboural do něj, protože mě chytil až na výjezdu.

V první zatáčce chybovalo několik jezdců a stálo to mnoho z nás závod. Kolize Valtteriho stála Landa jeho závod a kolize Lance závod můj. Takže potom jsme toho moc udělat nemohli, i přes to, že jsme se snažili. Byly zde části, kde jsem mohl být v závěsu za auty přede mnou, ale s poškozením, co jsme měli, a s obtížným předjížděním zde na okruhu to opravdu limitovalo náš závod.

V závěru závodu byly pneumatiky po smrti a bylo to jen o tom vydržet, ale na body jsem nedosáhnul. Snažil jsem se držet Maxe a myslím, že to bylo dobré. Nevím, kolik kol byl za mnou, ale poté, co mě předjel, už s tím nešlo nic udělat, což je škoda.

Vypadalo to velmi slibně, ale teď, když se podíváte na závod a chaotické výsledky, zjistíte, že jste tam mohli být, ale bohužel ne. Byli jsme jedni z mnoha, kteří dnes bez vlastní viny měli smůlu.

Po závodě se všichni těšíme na prázdniny, ale budeme několik dalších dní testovat a potom se těším na přestávku a na vypnutí, dobití baterií a vrácení se zpět silnější v Belgii.

Andreas Seidl, ředitel týmu

Den, na který by se mělo zapomenout. Bohužel oba naši jezdci byli po skvělém startu oběťmi incidentu v zatáčce 1, kterým náš den skončil.

Landovo auto jsme museli s extrémním poškozením vyřadit. Danielovo mělo také velké poškození šasi, ale tým se snažil dále bojovat o body, ale nebylo díky aerodynamickým poškozením možné.

Díky Landovi a Danielovi, celému týmu a našim kolegům z HPP za veškerou práci, kterou zde všichni během tohoto víkendu odvedli, s velmi horkými okolními teplotami. První půlku sezony jsme dokončili na třetím místě v obou šampionátech, což je dobré do druhé poloviny. Zůstaneme v Maďarsku, abychom zde v úterý a ve středu absolvovali testy Pirelli, než se celý tým vydá na dva týdny na zaslouženou letní přestávku, abychom dobili baterie a vrátili se silní do druhé poloviny sezóny.

Gratuluji Estebanovi a Alpine za skvělou jízdu a dnešní vítězství.

HAAS

Mick Schumacher, 13. místoDojet před Alfou je něco, co jsme nepředpokládali a po startu z posledního místa je třináctá pozice celkem slušný výsledek. Chtěli jsme získat bod, ale bohužel prostě nemáme v současné době auto, abychom to zvládli. Ale i tak byla zkušenost bojovat s vozy před námi a dokonce s lídry šampionátu. Osobně to pro mě byla dobrá lekce. Věděli jsme, že to bude náročné, ale dnes to byl dobrý den po tom včerejším zklamání. A ukončit první polovinu sezóny pozitivně je pro tým i mě velmi dobré. A ty souboje znamenají zkušenosti a také vím, že mohu přitvrdit. Za tu příležitost jsem rád.

Nikita Mazepin, nedokončilTo byl závod, ve kterém bych si moc přál být. Nejen pro mě, ale v závodě se objevila řada příležitostí a můj tým to potřebuje. Myslel jsem si, že to bude náš den, ale potom jsem přejel přes úlomky a měl defekt. Musel jsem do boxů, potom ještě jednou... Viděli jste, co se stalo. Tohle opravdu není způsob, jakým jsem chtěl začít letní pauzu, protože do toho prostě chcete dát všechno. Ale nemáme výsledek ani najeté kilometry. Je to k naštvání. Jsem si jistý, že to jeden z těch dnů, který se vám v dobrém vrátí v budoucnu.

Günther Steiner, šéf týmuNáročný den. Začalo to slibně a se vším tím bláznovstvím jsme doufali. Vyřadila nás Alfa a Nikita nemohl nic dělat, prostě ho sejmuli. Dobré je, že Mick bojovat a udržel za sebou Giovinazziho. To bylo dost dobré. Rozhodně to bude dobrá lekce pro příští rok a do dalších soubojů. I když byli rychlejší, udržel je za sebou. Je to frustrující, protože ostatní sbírali body a my ne a to to přitom v určitou chvíli vypadalo tak dobře.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.