HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Max Verstappen s Red Bullem zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Maďarska, druhou příčku obsadil Valtteri Bottas, jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton skončil třetí. Ve velmi dobré formě se předvedlo Ferrari, které s McLarenem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
V 11:30 našeho času se na Hungaroringu začínalo za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu dosahovala 30 °C a trať byla rozpálená na 55 °C. Pirelli sem dovezlo střední portfolio tvrdosti - pneumatiky C2 až C4.
Do prvního tréninku zasáhl z rezervních pilotů pouze Robert Kubica, jenž v kokpitu Alfa Romeo vystřídal Kimiho Räikkönena. Piloti se hned vrhli do měřených časů.
Po prvních pokusech se do čela dostal Verstappen (1:19:025 min), jenž se již plně zotavil ze velké nehody v Silverstone. Druhý Bottas ztrácel téměř 7 desetin sekundy, byť si stěžoval na "příšerně měkký brzdový pedál."
Finishing the first #FP1 run 🏃♂️ @Carlossainz55 lap time 1:19.7 on medium tyres and @Charles_Leclerc 1:19.8 on hard tyres.#essereFerrari🔴 #HungarianGP pic.twitter.com/S5qxxvv33m
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 30, 2021Pilot Red Bull nastoupil s pohonnou jednotkou ze Silverstone, kterou po nárazu Honda zdárně opravila. Maďarsko není náročné na výkon motoru, po dnešních trénincích se rozhodne, zda s ním bude moci pokračovat. K jeho dobré náladě přispívalo i to, že svůj nejlepší pokus zaznamenal na tvrdé směsi pneumatik.
Po 15 min předvedl smyk Alonso v zatáčce č. 4, o chvíli později jej napodobil Cunoda v prostředním sektoru v zatáčce č. 9, oba naštěstí bez poškození pokračovali dále, pouze na chvíli zavlály žluté vlajky a pneumatiky byly prodřené. Zřejmě k tomu přispěl i poměrně silný boční vítr.
V polovině tréninku piloti přecházeli ně měkké pneumatiky, zlepšení hned předvedly oba Mercedesy a Bottas (1:17,616) šel do čela před Hamiltona (1:17,996).
🧠: Chill. It's only practice... ❤️: Mercedes 1-2! pic.twitter.com/DDb7qKucU5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 30, 2021V souboji Ferrari s McLarenem měl navrch rudý tým. Andreas Seidl to nicméně očekával: "Trať tady nám nehraje do karet. Nebyli jsme tady silní ani minulý rok, ale auto jsme v posledních týdnech docela dost zlepšili. Čekáme, že Ferrari bude velmi silné. Cíle je jasný, chceme být po víkendu před letní přestávkou stále na třetím místě mezi konstruktéry." McLaren přivezl několik nových dílů a podle svého šéfa ještě nejsou
Dvacet minut před koncem dostal smyk v rychlé 6 zatáčce Cunoda a skončil ve zdi. Díky široké únikové zóně nebyl prudký, vůz však bylo třeba odklidit, a trénink byl proto přerušen.
Yuki Tsunoda is off at Turn 4, and he crashes backwards into the wallThe session has been red flagged so that his car can be recovered and the barriers can be repaired#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/u5KvDd7DWi
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021Poté předvedl velmi dobré kolo lídr šampionátu Verstappen (1:17,555 min) - na měkké směsi o 61 tisícin předčil Bottase. Přestože se Hungaroring označuje jako trať sedící Red Bullu, tak ten na ní ale už od roku 2014 nevyhrál. Naproti tomu Hamilton si na ní může dojet již pro své 9 vítězství, čímž by vytvořil nový rekord Formule 1.
Nejblíže špičce je Ferrari, což Sainz doložil 4. nejrychlejším časem (1:18,115). Za ním se seřadili Gasly s AlphaTauri a Alonso s Renaultem, Norrisovi s McLarenem patří až 9. příčka - zítra jej nicméně přeci jen očekáváme o něco výše.
#F1 2021 season development according to @f1: #Williams has made biggest progress (-0.3s), #Ferrari on the other hand lost 0.06 pic.twitter.com/WdVmvgTV2w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 30, 2021
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.