HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Max Verstappen s Red Bullem zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Maďarska, druhou příčku obsadil Valtteri Bottas, jeho týmový kolega z Mercedesu Lewis Hamilton skončil třetí. Ve velmi dobré formě se předvedlo Ferrari, které s McLarenem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
V 11:30 našeho času se na Hungaroringu začínalo za slunečného počasí, kdy teplota vzduchu dosahovala 30 °C a trať byla rozpálená na 55 °C. Pirelli sem dovezlo střední portfolio tvrdosti - pneumatiky C2 až C4.
Do prvního tréninku zasáhl z rezervních pilotů pouze Robert Kubica, jenž v kokpitu Alfa Romeo vystřídal Kimiho Räikkönena. Piloti se hned vrhli do měřených časů.
Po prvních pokusech se do čela dostal Verstappen (1:19:025 min), jenž se již plně zotavil ze velké nehody v Silverstone. Druhý Bottas ztrácel téměř 7 desetin sekundy, byť si stěžoval na "příšerně měkký brzdový pedál."
Finishing the first #FP1 run 🏃♂️ @Carlossainz55 lap time 1:19.7 on medium tyres and @Charles_Leclerc 1:19.8 on hard tyres.#essereFerrari🔴 #HungarianGP pic.twitter.com/S5qxxvv33m
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 30, 2021Pilot Red Bull nastoupil s pohonnou jednotkou ze Silverstone, kterou po nárazu Honda zdárně opravila. Maďarsko není náročné na výkon motoru, po dnešních trénincích se rozhodne, zda s ním bude moci pokračovat. K jeho dobré náladě přispívalo i to, že svůj nejlepší pokus zaznamenal na tvrdé směsi pneumatik.
Po 15 min předvedl smyk Alonso v zatáčce č. 4, o chvíli později jej napodobil Cunoda v prostředním sektoru v zatáčce č. 9, oba naštěstí bez poškození pokračovali dále, pouze na chvíli zavlály žluté vlajky a pneumatiky byly prodřené. Zřejmě k tomu přispěl i poměrně silný boční vítr.
V polovině tréninku piloti přecházeli ně měkké pneumatiky, zlepšení hned předvedly oba Mercedesy a Bottas (1:17,616) šel do čela před Hamiltona (1:17,996).
🧠: Chill. It's only practice... ❤️: Mercedes 1-2! pic.twitter.com/DDb7qKucU5
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 30, 2021V souboji Ferrari s McLarenem měl navrch rudý tým. Andreas Seidl to nicméně očekával: "Trať tady nám nehraje do karet. Nebyli jsme tady silní ani minulý rok, ale auto jsme v posledních týdnech docela dost zlepšili. Čekáme, že Ferrari bude velmi silné. Cíle je jasný, chceme být po víkendu před letní přestávkou stále na třetím místě mezi konstruktéry." McLaren přivezl několik nových dílů a podle svého šéfa ještě nejsou
Dvacet minut před koncem dostal smyk v rychlé 6 zatáčce Cunoda a skončil ve zdi. Díky široké únikové zóně nebyl prudký, vůz však bylo třeba odklidit, a trénink byl proto přerušen.
Yuki Tsunoda is off at Turn 4, and he crashes backwards into the wallThe session has been red flagged so that his car can be recovered and the barriers can be repaired#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/u5KvDd7DWi
— Formula 1 (@F1) July 30, 2021Poté předvedl velmi dobré kolo lídr šampionátu Verstappen (1:17,555 min) - na měkké směsi o 61 tisícin předčil Bottase. Přestože se Hungaroring označuje jako trať sedící Red Bullu, tak ten na ní ale už od roku 2014 nevyhrál. Naproti tomu Hamilton si na ní může dojet již pro své 9 vítězství, čímž by vytvořil nový rekord Formule 1.
Nejblíže špičce je Ferrari, což Sainz doložil 4. nejrychlejším časem (1:18,115). Za ním se seřadili Gasly s AlphaTauri a Alonso s Renaultem, Norrisovi s McLarenem patří až 9. příčka - zítra jej nicméně přeci jen očekáváme o něco výše.
#F1 2021 season development according to @f1: #Williams has made biggest progress (-0.3s), #Ferrari on the other hand lost 0.06 pic.twitter.com/WdVmvgTV2w
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 30, 2021Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.