Red Bull požádal FIA o prošetření incidentu Lewise Hamiltona s Maxem Verstappenem ze Silverstone, komisaři se jím budou zabývat dnes v Maďarsku. Podle odborného poradce rakouského týmu Helmuta Marka mají nové důkazy, které celou záležitost dostanou to trochu odlišného světla.
Oba piloti společně kolidovali v souboji o vedení hned v prvním kole Velké ceny Británie ve velmi rychlé zatáčce Copse. Verstappen končil v prudkém nárazu (přetížení 51 G) vez zdi, zatímco Hamilton pokračoval, a i přes 10sekundovou penalizaci si dojel pro vítězství.
Red Bull, kterého vyšla havárie kvůli opravě vozu velmi draho, nebyl spokojený se "směšným" trestem pro Brita. Proto minulý pátek požádal FIA o přezkoumání celé záležitosti. To je možné pouze v případě, že se objeví "významné a relevantní nové prvky" důkazů. To odpoledne posoudí komisaři na Hungaroringu.
Podle Marka tam předloží "nová fakta, která jsme neměli v době přerušení závodu nebo když byla celá věc projednávána." Hlavní pozornost se podle něj tehdy soustředila na zdravotní stav Verstappena, který po havárii putoval do nemocnice.
Jeho pohonnou jednotku zkoumala Honda, podle ní by mohla byt v pořádku. Holanďan ji otestuje v zítřejších trénincích. Pokud by tomu tak nebylo, hrozila by mu v pozdější fázi sezóny penalizace za nasazení nadlimitních komponent.
"Tato fakta budou předložena ve čtvrtek a my doufáme, že povedou k přehodnocení, protože si pořád myslíme, že trest pro Hamiltona byl příliš mírný," vysvětluje odborný poradce Red Bullu, který si udržuje hubené vedení v šampionátu konstruktérů.
V zákulisí se stále vedou debaty o tom, kdo měl větší podíl na kolizi a jak moc přísná či mírná byla penalizace pro Lewise. Red Bull má podle Marka na celý incident "zcela jiný názor," což také "doloží videozáběry. Klíčový pro celou záležitost je to, že přineseme nový důkaz, nová fakta. Ale tyto detaily nemůžu zveřejňovat."
Pro Hamiltona požadoval zákaz startu v dalším závodu. S jakým výsledkem bude Red Bull po dnešku spokojený? "Přiměřenou by byla penalizace, která by zabránila vítězství. Takže průjezd boxy nebo zákaz startu v příštím závodě, něco podobného," odpovídá Marko.
"Ale to je na komisařích. Hlavně jsme velmi rádi za to, že došlo k tomuto opětovnému otevření případu. A teď uvidíme, jak to posoudí. Domnívám se však, to, co předložíme, to dostane do trochu odlišného světla," dodává odborný poradce Red Bullu.
AKTUALIZACE
Komisaři FIA žádost rakouského týmu o přezkoumání zamítla. Nepřinesl žádné nové důkazy, pouze nákresy vycházející z GPS údajů, které již byly v době posuzování incidentů v Silverstone k dispozici.
#F1 #FIA Stewards dismiss #RedBull's Petition for review: no significant or relevant new element was discovered. Red Bull "new evidence" was created based on evidence that was already available at the time of the decision (namely GPS data). 🛑 pic.twitter.com/idbUBWwtlf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 29, 2021Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.