Mercedes se nepovažuje za favorita na vítězství ve Velké ceně Maďarska, přestože před dvěma týdny ovládl závod v Silverstone. Nejlépe na tom podle něj bude Red Bullu, kterému se však ze všech sil bude snažit přistřihnout křidélka.
Podle šéfa Stříbrných šípů Tota Wolffa bude jasným kandidátem na vítězství Max Verstappen: "Papírově nemůžeme tvrdit, že patříme mezi favority. Ale samozřejmě, že se maximálně vynasnažíme, aby šampionát zůstal otevřený nebo abychom dokonce získali výhodu."
"Pro nás to ale bude mnohem těžší než v Silverstone. Na druhou stranu si myslím, že toho teď chápeme o trochu více," poukazuje na rostoucí zkušenosti s vozem W12, který se před GP Británie dočkal rozsáhlého vylepšení.
Hamilton si tam s ním dojel pro vítězství, čelil však kontroverznímu okamžiku, když v prvním kole kolidoval s Verstappenem, který tvrdě havaroval a skončil v nemocnici. Brit byl za kontakt penalizován a Red Bull požádal FIA o opětovné přezkoumání kauzy s tím, že přednese nové skutečnosti.
🏆❤️ @LewisHamilton pic.twitter.com/VTKxDh0q3v
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 18, 2021Šéf traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin vysvětluje, proč mají před nadcházejícím víkendem tak nízká očekávání: "Silverstone je jednou z našich nejlepších tratí, proto by od nás bylo naivní, kdybychom si mysleli, že si do Maďarska přeneseme tuto výkonnost."
"Red Bull na tom bude dobře na okruhu vyžadujícím vysoký přítlak. Upřímně jsou teď dobří na všech okruzích. Po tom, co zažili v Británii, byli trochu potlučeni, proto si myslím, že se do toho vrátí fakt silní," předpokládá Shovlin.
"Jsme nicméně v polovině šampionátu. Rozdíly jsou velmi malé, pokud jde o body. A co se nás týče, dáme do toho teď všechno, abychom to zvládli," ujišťuje šéfinženýr Mercedesu, jemuž se podařilo stáhnout náskok Red Bullu.
"Pokud se před letní přestávkou dokážeme dostat dopředu, bude to fantastické. Je to zřejmě cíl, který si dáme. Je to náročný cíl, ale jak jsme viděli v Silverstone, všechno je možné, jen musíte vytrvat, snažit se a zlepšovat. Oni jsou týmem, který bude náročné porazit. Já si však myslím, že jsme silní a že do toho budeme dávat všechno, abychom vyhráli," dodává.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.