Mercedes se nepovažuje za favorita na vítězství ve Velké ceně Maďarska, přestože před dvěma týdny ovládl závod v Silverstone. Nejlépe na tom podle něj bude Red Bullu, kterému se však ze všech sil bude snažit přistřihnout křidélka.
Podle šéfa Stříbrných šípů Tota Wolffa bude jasným kandidátem na vítězství Max Verstappen: "Papírově nemůžeme tvrdit, že patříme mezi favority. Ale samozřejmě, že se maximálně vynasnažíme, aby šampionát zůstal otevřený nebo abychom dokonce získali výhodu."
"Pro nás to ale bude mnohem těžší než v Silverstone. Na druhou stranu si myslím, že toho teď chápeme o trochu více," poukazuje na rostoucí zkušenosti s vozem W12, který se před GP Británie dočkal rozsáhlého vylepšení.
Hamilton si tam s ním dojel pro vítězství, čelil však kontroverznímu okamžiku, když v prvním kole kolidoval s Verstappenem, který tvrdě havaroval a skončil v nemocnici. Brit byl za kontakt penalizován a Red Bull požádal FIA o opětovné přezkoumání kauzy s tím, že přednese nové skutečnosti.
🏆❤️ @LewisHamilton pic.twitter.com/VTKxDh0q3v
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 18, 2021Šéf traťových inženýrů Mercedesu Andrew Shovlin vysvětluje, proč mají před nadcházejícím víkendem tak nízká očekávání: "Silverstone je jednou z našich nejlepších tratí, proto by od nás bylo naivní, kdybychom si mysleli, že si do Maďarska přeneseme tuto výkonnost."
"Red Bull na tom bude dobře na okruhu vyžadujícím vysoký přítlak. Upřímně jsou teď dobří na všech okruzích. Po tom, co zažili v Británii, byli trochu potlučeni, proto si myslím, že se do toho vrátí fakt silní," předpokládá Shovlin.
"Jsme nicméně v polovině šampionátu. Rozdíly jsou velmi malé, pokud jde o body. A co se nás týče, dáme do toho teď všechno, abychom to zvládli," ujišťuje šéfinženýr Mercedesu, jemuž se podařilo stáhnout náskok Red Bullu.
"Pokud se před letní přestávkou dokážeme dostat dopředu, bude to fantastické. Je to zřejmě cíl, který si dáme. Je to náročný cíl, ale jak jsme viděli v Silverstone, všechno je možné, jen musíte vytrvat, snažit se a zlepšovat. Oni jsou týmem, který bude náročné porazit. Já si však myslím, že jsme silní a že do toho budeme dávat všechno, abychom vyhráli," dodává.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.