A mělo by to být už pro poslední závod před letní přestávkou. Kdo by si však myslel, že syn sedminásobného mistra světa Mick Schumacher bude měnit tým, nebyl by prorokem. U Haasu se konečně hodlají podívat na dlouhodobý problém se sedačkou v Nickově kokpitu.
Dvaadvacetiletý německý závodník už minulý měsíc prozradil, že od prvního závodu v F1 nesedí v kokpitu svého vozu tak, jak by měl. Příčinou ale není problém se sedačkou, nýbrž vlastní fyzignomie jeho těla, tedy záležitost provázejícího už od juniorských kategorií. Jak naznačil, jeho sedačka potřebuje nové umístění, aby měl komfortnější možnost pilotování. Zajímavé je, že sám jezdec se s radou obrátil na slavného krajana a čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, zatímco u Haasu se o celé záležitosti dozvěděli prostřednictvím Corinny Schumacher, Mickovy matky.
V rámci britské Grand Prix na Silverstone prozradil Günther Steiner, generální ředitel týmu Haas, že už byl připraven konkrétní plán na řešení problému, aby se vše podařilo stihnout do Grand Prix Maďarska, která se jako poslední závod před letní pauzou pojede 1. srpna.
"Jen doufám, že to »naštorc« bude tentokrát správně. Vlastně jsme to s Mickem probrali před týdnem v úterý v továrně a docela jsme se tomu zasmáli, protože to samo o sobě působí legračně. Určitě bude pro Maďarsko všechno připraveno. Jak to vlastně dopadne, zatím netuším, ale plán je mít pro Micka novou sedačku v Maďarsku," vysvětlil Steiner.
Sám Schumacher popsal detailněji, v čem je vlastně problém. Kvůli jeho přirozenému tvaru těla bude muset být sedačka přizpůsobena. "Sedadlo symetrické je, ale já ne - a nějakou dobu mi trvalo, než jsem si do uvědomil. Jsem však toho názoru, že se bude muset nějak nastavit, abych byl uprostřed kokpitu," dodal Mick.
Právě při Grand Prix Rakouska se syn slavného pilota F1 nechal slyšet, že tým Haas tento problém během předchozích závodů vyhodnotil jako "nevýznamný zájem podružné důležitosti." I přes tento handicap zatím německý mladík z devíti dokončených závodů byl sedmkrát úspěšnější než jeho týmový kolega Nikita Mazepin.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.