A mělo by to být už pro poslední závod před letní přestávkou. Kdo by si však myslel, že syn sedminásobného mistra světa Mick Schumacher bude měnit tým, nebyl by prorokem. U Haasu se konečně hodlají podívat na dlouhodobý problém se sedačkou v Nickově kokpitu.
Dvaadvacetiletý německý závodník už minulý měsíc prozradil, že od prvního závodu v F1 nesedí v kokpitu svého vozu tak, jak by měl. Příčinou ale není problém se sedačkou, nýbrž vlastní fyzignomie jeho těla, tedy záležitost provázejícího už od juniorských kategorií. Jak naznačil, jeho sedačka potřebuje nové umístění, aby měl komfortnější možnost pilotování. Zajímavé je, že sám jezdec se s radou obrátil na slavného krajana a čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, zatímco u Haasu se o celé záležitosti dozvěděli prostřednictvím Corinny Schumacher, Mickovy matky.
V rámci britské Grand Prix na Silverstone prozradil Günther Steiner, generální ředitel týmu Haas, že už byl připraven konkrétní plán na řešení problému, aby se vše podařilo stihnout do Grand Prix Maďarska, která se jako poslední závod před letní pauzou pojede 1. srpna.
"Jen doufám, že to »naštorc« bude tentokrát správně. Vlastně jsme to s Mickem probrali před týdnem v úterý v továrně a docela jsme se tomu zasmáli, protože to samo o sobě působí legračně. Určitě bude pro Maďarsko všechno připraveno. Jak to vlastně dopadne, zatím netuším, ale plán je mít pro Micka novou sedačku v Maďarsku," vysvětlil Steiner.
Sám Schumacher popsal detailněji, v čem je vlastně problém. Kvůli jeho přirozenému tvaru těla bude muset být sedačka přizpůsobena. "Sedadlo symetrické je, ale já ne - a nějakou dobu mi trvalo, než jsem si do uvědomil. Jsem však toho názoru, že se bude muset nějak nastavit, abych byl uprostřed kokpitu," dodal Mick.
Právě při Grand Prix Rakouska se syn slavného pilota F1 nechal slyšet, že tým Haas tento problém během předchozích závodů vyhodnotil jako "nevýznamný zájem podružné důležitosti." I přes tento handicap zatím německý mladík z devíti dokončených závodů byl sedmkrát úspěšnější než jeho týmový kolega Nikita Mazepin.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.