A mělo by to být už pro poslední závod před letní přestávkou. Kdo by si však myslel, že syn sedminásobného mistra světa Mick Schumacher bude měnit tým, nebyl by prorokem. U Haasu se konečně hodlají podívat na dlouhodobý problém se sedačkou v Nickově kokpitu.
Dvaadvacetiletý německý závodník už minulý měsíc prozradil, že od prvního závodu v F1 nesedí v kokpitu svého vozu tak, jak by měl. Příčinou ale není problém se sedačkou, nýbrž vlastní fyzignomie jeho těla, tedy záležitost provázejícího už od juniorských kategorií. Jak naznačil, jeho sedačka potřebuje nové umístění, aby měl komfortnější možnost pilotování. Zajímavé je, že sám jezdec se s radou obrátil na slavného krajana a čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, zatímco u Haasu se o celé záležitosti dozvěděli prostřednictvím Corinny Schumacher, Mickovy matky.
V rámci britské Grand Prix na Silverstone prozradil Günther Steiner, generální ředitel týmu Haas, že už byl připraven konkrétní plán na řešení problému, aby se vše podařilo stihnout do Grand Prix Maďarska, která se jako poslední závod před letní pauzou pojede 1. srpna.
"Jen doufám, že to »naštorc« bude tentokrát správně. Vlastně jsme to s Mickem probrali před týdnem v úterý v továrně a docela jsme se tomu zasmáli, protože to samo o sobě působí legračně. Určitě bude pro Maďarsko všechno připraveno. Jak to vlastně dopadne, zatím netuším, ale plán je mít pro Micka novou sedačku v Maďarsku," vysvětlil Steiner.
Sám Schumacher popsal detailněji, v čem je vlastně problém. Kvůli jeho přirozenému tvaru těla bude muset být sedačka přizpůsobena. "Sedadlo symetrické je, ale já ne - a nějakou dobu mi trvalo, než jsem si do uvědomil. Jsem však toho názoru, že se bude muset nějak nastavit, abych byl uprostřed kokpitu," dodal Mick.
Právě při Grand Prix Rakouska se syn slavného pilota F1 nechal slyšet, že tým Haas tento problém během předchozích závodů vyhodnotil jako "nevýznamný zájem podružné důležitosti." I přes tento handicap zatím německý mladík z devíti dokončených závodů byl sedmkrát úspěšnější než jeho týmový kolega Nikita Mazepin.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.