Pilot Ferrari Carlos Sainz vysvětluje, proč se mu na závodních tratích nejhůře předjíždí McLaren. Neblahou a hodně čerstvou zkušenost s tím má právě z poslední Velké ceny Británie.
Mladý Španěl přitom ještě loni za McLaren jezdil, během zimy ale přestoupil do Maranella a nyní se svým bývalým zaměstnavatelem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, kde má oranžový tým navrch 15 bodů.
Předminulý víkend Sainz bojoval s Ricciardem, kterého od pátého kola až do cíle nedokázal předjet, přestože byl posledních 23 kol nalepený těsně na jeho převodovku. Výborná výkonnost McLarenu podporovaná pohonnou jednotkou Mercedes na rovinkách byla nad jeho síly, nepomáhalo ani DRS.
"Žel už se mi to několikrát stalo, že jsem se zasekl za McLarenem, který jsem nedokázal předjet. Není to žádnou novinkou. Dosahují vysokých maximálních rychlostí, jsou silní ve využívání elektrické energie a výkonu na výjezdu ze zatáček - jde zřejmě o jedno z nejobtížněji vozů pro předjetí," popisuje Sainz.
Kvůli tomu byl v Silverstone pěkně frustrovaný, když se po bídné pozdější zastávce nedokázal před svého australského soka dostat - protáhla se totiž výměna jeho levého předního kola.
"Žel jsme po celý závod byli krůček za Ricciardem," přibližuje vývoj Velké ceny Británie, kterou po 50 kol překvapivě vedl jeho týmový kolega Charles Leclerc. Ferrari bylo velmi konkurenceschopné a vypadalo ta na výtečný výsledek obou jeho pilotů.
"Nejprve na středně-tvrdé směsi jsme se dokázali posunout před něj díky výborné rychlosti během čistých kol, žel po pomalé zastávce jsem byl znovu za ním," pokračuje 26letý pilot Ferrari.
"Na tvrdých pneumatikách to bylo ještě těžší jej předjet, protože jsem zkrátka cítil, že ty tvrdé pneumatiky se nedokážou vyrovnat se zatížením ve špinavém vzduchu ve vysokých rychlostech a mnohem více mě trápila nedotáčivost. V rychlých pasážích jsem se jej nedokázal držet. I když jsem měl DRS, nedostával jsem se tak blízko na to, abych jej dostal," mrzí Sainze.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.