Pilot Ferrari Carlos Sainz vysvětluje, proč se mu na závodních tratích nejhůře předjíždí McLaren. Neblahou a hodně čerstvou zkušenost s tím má právě z poslední Velké ceny Británie.
Mladý Španěl přitom ještě loni za McLaren jezdil, během zimy ale přestoupil do Maranella a nyní se svým bývalým zaměstnavatelem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, kde má oranžový tým navrch 15 bodů.
Předminulý víkend Sainz bojoval s Ricciardem, kterého od pátého kola až do cíle nedokázal předjet, přestože byl posledních 23 kol nalepený těsně na jeho převodovku. Výborná výkonnost McLarenu podporovaná pohonnou jednotkou Mercedes na rovinkách byla nad jeho síly, nepomáhalo ani DRS.
"Žel už se mi to několikrát stalo, že jsem se zasekl za McLarenem, který jsem nedokázal předjet. Není to žádnou novinkou. Dosahují vysokých maximálních rychlostí, jsou silní ve využívání elektrické energie a výkonu na výjezdu ze zatáček - jde zřejmě o jedno z nejobtížněji vozů pro předjetí," popisuje Sainz.
Kvůli tomu byl v Silverstone pěkně frustrovaný, když se po bídné pozdější zastávce nedokázal před svého australského soka dostat - protáhla se totiž výměna jeho levého předního kola.
"Žel jsme po celý závod byli krůček za Ricciardem," přibližuje vývoj Velké ceny Británie, kterou po 50 kol překvapivě vedl jeho týmový kolega Charles Leclerc. Ferrari bylo velmi konkurenceschopné a vypadalo ta na výtečný výsledek obou jeho pilotů.
"Nejprve na středně-tvrdé směsi jsme se dokázali posunout před něj díky výborné rychlosti během čistých kol, žel po pomalé zastávce jsem byl znovu za ním," pokračuje 26letý pilot Ferrari.
"Na tvrdých pneumatikách to bylo ještě těžší jej předjet, protože jsem zkrátka cítil, že ty tvrdé pneumatiky se nedokážou vyrovnat se zatížením ve špinavém vzduchu ve vysokých rychlostech a mnohem více mě trápila nedotáčivost. V rychlých pasážích jsem se jej nedokázal držet. I když jsem měl DRS, nedostával jsem se tak blízko na to, abych jej dostal," mrzí Sainze.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.