Pilot Ferrari Carlos Sainz vysvětluje, proč se mu na závodních tratích nejhůře předjíždí McLaren. Neblahou a hodně čerstvou zkušenost s tím má právě z poslední Velké ceny Británie.
Mladý Španěl přitom ještě loni za McLaren jezdil, během zimy ale přestoupil do Maranella a nyní se svým bývalým zaměstnavatelem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, kde má oranžový tým navrch 15 bodů.
Předminulý víkend Sainz bojoval s Ricciardem, kterého od pátého kola až do cíle nedokázal předjet, přestože byl posledních 23 kol nalepený těsně na jeho převodovku. Výborná výkonnost McLarenu podporovaná pohonnou jednotkou Mercedes na rovinkách byla nad jeho síly, nepomáhalo ani DRS.
"Žel už se mi to několikrát stalo, že jsem se zasekl za McLarenem, který jsem nedokázal předjet. Není to žádnou novinkou. Dosahují vysokých maximálních rychlostí, jsou silní ve využívání elektrické energie a výkonu na výjezdu ze zatáček - jde zřejmě o jedno z nejobtížněji vozů pro předjetí," popisuje Sainz.
Kvůli tomu byl v Silverstone pěkně frustrovaný, když se po bídné pozdější zastávce nedokázal před svého australského soka dostat - protáhla se totiž výměna jeho levého předního kola.
"Žel jsme po celý závod byli krůček za Ricciardem," přibližuje vývoj Velké ceny Británie, kterou po 50 kol překvapivě vedl jeho týmový kolega Charles Leclerc. Ferrari bylo velmi konkurenceschopné a vypadalo ta na výtečný výsledek obou jeho pilotů.
"Nejprve na středně-tvrdé směsi jsme se dokázali posunout před něj díky výborné rychlosti během čistých kol, žel po pomalé zastávce jsem byl znovu za ním," pokračuje 26letý pilot Ferrari.
"Na tvrdých pneumatikách to bylo ještě těžší jej předjet, protože jsem zkrátka cítil, že ty tvrdé pneumatiky se nedokážou vyrovnat se zatížením ve špinavém vzduchu ve vysokých rychlostech a mnohem více mě trápila nedotáčivost. V rychlých pasážích jsem se jej nedokázal držet. I když jsem měl DRS, nedostával jsem se tak blízko na to, abych jej dostal," mrzí Sainze.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.