Pilot Ferrari Carlos Sainz vysvětluje, proč se mu na závodních tratích nejhůře předjíždí McLaren. Neblahou a hodně čerstvou zkušenost s tím má právě z poslední Velké ceny Británie.
Mladý Španěl přitom ještě loni za McLaren jezdil, během zimy ale přestoupil do Maranella a nyní se svým bývalým zaměstnavatelem bojuje o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, kde má oranžový tým navrch 15 bodů.
Předminulý víkend Sainz bojoval s Ricciardem, kterého od pátého kola až do cíle nedokázal předjet, přestože byl posledních 23 kol nalepený těsně na jeho převodovku. Výborná výkonnost McLarenu podporovaná pohonnou jednotkou Mercedes na rovinkách byla nad jeho síly, nepomáhalo ani DRS.
"Žel už se mi to několikrát stalo, že jsem se zasekl za McLarenem, který jsem nedokázal předjet. Není to žádnou novinkou. Dosahují vysokých maximálních rychlostí, jsou silní ve využívání elektrické energie a výkonu na výjezdu ze zatáček - jde zřejmě o jedno z nejobtížněji vozů pro předjetí," popisuje Sainz.
Kvůli tomu byl v Silverstone pěkně frustrovaný, když se po bídné pozdější zastávce nedokázal před svého australského soka dostat - protáhla se totiž výměna jeho levého předního kola.
"Žel jsme po celý závod byli krůček za Ricciardem," přibližuje vývoj Velké ceny Británie, kterou po 50 kol překvapivě vedl jeho týmový kolega Charles Leclerc. Ferrari bylo velmi konkurenceschopné a vypadalo ta na výtečný výsledek obou jeho pilotů.
"Nejprve na středně-tvrdé směsi jsme se dokázali posunout před něj díky výborné rychlosti během čistých kol, žel po pomalé zastávce jsem byl znovu za ním," pokračuje 26letý pilot Ferrari.
"Na tvrdých pneumatikách to bylo ještě těžší jej předjet, protože jsem zkrátka cítil, že ty tvrdé pneumatiky se nedokážou vyrovnat se zatížením ve špinavém vzduchu ve vysokých rychlostech a mnohem více mě trápila nedotáčivost. V rychlých pasážích jsem se jej nedokázal držet. I když jsem měl DRS, nedostával jsem se tak blízko na to, abych jej dostal," mrzí Sainze.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.