Alfě Romeo se letos vůbec nedaří. Italská stáj doposud nasbírala pouhé dva body, přičemž Kimimu Raikkonenovi začíná docházet trpělivost.
Mistr světa z roku 2007 dal své rozladění najevo v dojezdovém kole GP Velké Británie. Poté, co se ho týmový inženýr snažil povzbudit, Raikkonen podrážděně odvětil: „Musíme prostě zrychlit, je třeba, abychom něco udělali. Nemůže to takhle jít dál, předjíždí nás jeden, pak druhý. Nemůžu s nimi bojovat."
Finova frustrace zřejmě pramenila také ze smolného souboje s Pérezem, po kterém se Kimi roztočil. V sázce přitom byl jeden mistrovský bod. Milovník rally však uznává, že takové bitvy jej rozhodně neuspokojují. „Věděli jsme, že to pro nás bude těžký závod. Dívám se spíš do zpětných zrcátek než abych útočil. Je to náročné, možná, že na některých tratích na tom budeme lépe, ale ne o moc," svěřuje se.
„Co se týká souboje s Pérezem, povedlo se mi ho za sebou udržet docela dlouho, přičemž na konci to bylo těsné. Myslím, že mě prostě neviděl a já se roztočil. To je celé," pokračuje.
Tristní situaci Alfy Romeo nejlépe dokládá pohled na tabulku konstruktérského šampionátu. V něm se Italové krčí na chvostu, když dokázali nasbírat pouhé dva body. Hůře už je na tom pouze Haas s potupnou nulou na kontě. A nezdá se, že by k zásadnímu obratu mohlo dojít ještě letos. Parta kolem Freda Vasseura se už totiž soustředí zejména na rok 2022.
Do přelomového ročníku, jež se ponese ve znamení nových technických regulí může Alfa nastoupit se zbrusu novou jezdeckou dvojicí. Na její výběr už by nemělo mít vliv Ferrari, jak tomu bylo zvykem během minulých let, což by mohlo hrát zásadní roli. Všeobecně se šušká o tom, že konec Raikkonena je takřka jistotou, pověstný Damoklův meč však má viset i nad Giovinazzim.
Mladý Ital se řadil mezi oblíbence předčasně zesnulého prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, právě z respektu vůči němu o sedačku nepřišel už dřív. Třebaže jeho výkony mnohdy rozhodně nebyly ideální. Letos se Giovinazzi ukazuje zejména v kvalifikacích, kde svého parťáka Raikkonena celkem suverénně poráží, v závodech už to ale taková sláva není.
Kimi vs Checo, Silverstone style ⚔️🍿#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ms876rs62Z
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.