Alfě Romeo se letos vůbec nedaří. Italská stáj doposud nasbírala pouhé dva body, přičemž Kimimu Raikkonenovi začíná docházet trpělivost.
Mistr světa z roku 2007 dal své rozladění najevo v dojezdovém kole GP Velké Británie. Poté, co se ho týmový inženýr snažil povzbudit, Raikkonen podrážděně odvětil: „Musíme prostě zrychlit, je třeba, abychom něco udělali. Nemůže to takhle jít dál, předjíždí nás jeden, pak druhý. Nemůžu s nimi bojovat."
Finova frustrace zřejmě pramenila také ze smolného souboje s Pérezem, po kterém se Kimi roztočil. V sázce přitom byl jeden mistrovský bod. Milovník rally však uznává, že takové bitvy jej rozhodně neuspokojují. „Věděli jsme, že to pro nás bude těžký závod. Dívám se spíš do zpětných zrcátek než abych útočil. Je to náročné, možná, že na některých tratích na tom budeme lépe, ale ne o moc," svěřuje se.
„Co se týká souboje s Pérezem, povedlo se mi ho za sebou udržet docela dlouho, přičemž na konci to bylo těsné. Myslím, že mě prostě neviděl a já se roztočil. To je celé," pokračuje.
Tristní situaci Alfy Romeo nejlépe dokládá pohled na tabulku konstruktérského šampionátu. V něm se Italové krčí na chvostu, když dokázali nasbírat pouhé dva body. Hůře už je na tom pouze Haas s potupnou nulou na kontě. A nezdá se, že by k zásadnímu obratu mohlo dojít ještě letos. Parta kolem Freda Vasseura se už totiž soustředí zejména na rok 2022.
Do přelomového ročníku, jež se ponese ve znamení nových technických regulí může Alfa nastoupit se zbrusu novou jezdeckou dvojicí. Na její výběr už by nemělo mít vliv Ferrari, jak tomu bylo zvykem během minulých let, což by mohlo hrát zásadní roli. Všeobecně se šušká o tom, že konec Raikkonena je takřka jistotou, pověstný Damoklův meč však má viset i nad Giovinazzim.
Mladý Ital se řadil mezi oblíbence předčasně zesnulého prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, právě z respektu vůči němu o sedačku nepřišel už dřív. Třebaže jeho výkony mnohdy rozhodně nebyly ideální. Letos se Giovinazzi ukazuje zejména v kvalifikacích, kde svého parťáka Raikkonena celkem suverénně poráží, v závodech už to ale taková sláva není.
Kimi vs Checo, Silverstone style ⚔️🍿#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ms876rs62Z
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.