Alfě Romeo se letos vůbec nedaří. Italská stáj doposud nasbírala pouhé dva body, přičemž Kimimu Raikkonenovi začíná docházet trpělivost.
Mistr světa z roku 2007 dal své rozladění najevo v dojezdovém kole GP Velké Británie. Poté, co se ho týmový inženýr snažil povzbudit, Raikkonen podrážděně odvětil: „Musíme prostě zrychlit, je třeba, abychom něco udělali. Nemůže to takhle jít dál, předjíždí nás jeden, pak druhý. Nemůžu s nimi bojovat."
Finova frustrace zřejmě pramenila také ze smolného souboje s Pérezem, po kterém se Kimi roztočil. V sázce přitom byl jeden mistrovský bod. Milovník rally však uznává, že takové bitvy jej rozhodně neuspokojují. „Věděli jsme, že to pro nás bude těžký závod. Dívám se spíš do zpětných zrcátek než abych útočil. Je to náročné, možná, že na některých tratích na tom budeme lépe, ale ne o moc," svěřuje se.
„Co se týká souboje s Pérezem, povedlo se mi ho za sebou udržet docela dlouho, přičemž na konci to bylo těsné. Myslím, že mě prostě neviděl a já se roztočil. To je celé," pokračuje.
Tristní situaci Alfy Romeo nejlépe dokládá pohled na tabulku konstruktérského šampionátu. V něm se Italové krčí na chvostu, když dokázali nasbírat pouhé dva body. Hůře už je na tom pouze Haas s potupnou nulou na kontě. A nezdá se, že by k zásadnímu obratu mohlo dojít ještě letos. Parta kolem Freda Vasseura se už totiž soustředí zejména na rok 2022.
Do přelomového ročníku, jež se ponese ve znamení nových technických regulí může Alfa nastoupit se zbrusu novou jezdeckou dvojicí. Na její výběr už by nemělo mít vliv Ferrari, jak tomu bylo zvykem během minulých let, což by mohlo hrát zásadní roli. Všeobecně se šušká o tom, že konec Raikkonena je takřka jistotou, pověstný Damoklův meč však má viset i nad Giovinazzim.
Mladý Ital se řadil mezi oblíbence předčasně zesnulého prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, právě z respektu vůči němu o sedačku nepřišel už dřív. Třebaže jeho výkony mnohdy rozhodně nebyly ideální. Letos se Giovinazzi ukazuje zejména v kvalifikacích, kde svého parťáka Raikkonena celkem suverénně poráží, v závodech už to ale taková sláva není.
Kimi vs Checo, Silverstone style ⚔️🍿#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/ms876rs62Z
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.