Dvojnásobný šampion Formule 1 Fernando Alonso hodlá po letech změnit svůj přístup závodění kvůli netečnosti komisařů vůči některým incidentům na dráze.
Španěl si opakovaně stěžoval například na neuplatňování pravidel po startech obou velkých cen v Rakousku, kdy piloti po startu brali první zatáčku hodně zeširoka mimo obrubníky a vesele své soupeře předjížděli.
Minulý víkend někteří soupeři už kritizovali Alonsa za to, jak tvrdě se bránil během sobotního sprintu, za což si vysloužil i varování od ředitele závodu Michaela Masiho. Fernando připouští, že se přidal na temnější stranu, protože má už dost toho, jak některé věci komisaři neřeší.
"Vždy jsem patřil k čistým jezdcům a zůstanu jim po celý zbytek své kariéry. Myslím, že jsem také jedním z mála, kdo nemají žádný bod na své licenci, aby byl upřímný," poukazuje pilot Alpine na své čisté konto, kterým se mohou z 20 jezdců pochlubit už jen Mick Schumacher a Max Verstappen.
Vypráví, že si po závodech v Rakousku "připadal trochu jako idiot" kvůli tomu, že se snažil dodržovat pravidla více než jeho soupeři. S vysvětlením svých výtek komisaři pak nebyl spokojený, proto mění svůj přístup - již si na manévry soupeřů nebude stěžovat a přizpůsobí se současné situaci.
"Snažili jsme se hovořit s ředitelem závodů a pořád jsme říkali nebo vinili ty stejné věci, jichž se lidé dopouštějí, aniž bychom dostali moc odpovědí - a to bylo divné. Nechci obviňovat, nechci si každý závod stěžovat na něco, co dělají ostatní," popisuje Alonso.
"Strategie v prvních závodech neměli žádná řešení nebo nám žádná řešení nepřinesla. Takže jsme pochopili, že řešením je dělat to, co dělají ostatní. To je to jediné, co můžeme dělat," pokračuje pilot, jenž se letos vrátil k závodění s týmem, s nímž před léty získal své dva mistrovské tituly.
Svou situaci přirovnává k fotbalu: "Snažili jsme se být fér a říkat rozhodčím: 'Hele, hrají rukou v pokutovém území.' Ale když rozhodčí nic nedělá, pak chápeme, že my můžeme také hrát rukou v pokutovém území. Takže to uděláme."
"Přáli bychom si, abychom to dělat nemuseli. Ale protože v dnešní Formuli 1 jsou zřejmě některé věci povolené, tak to okopírujeme a už se nebudeme cítit, jako bychom byli mimo. Neexistuje tedy 'temná strana' - jde jen o to hrát podle stejných pravidel jako všichni ostatní," dodává Alonso.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.