Dvojnásobný šampion Formule 1 Fernando Alonso hodlá po letech změnit svůj přístup závodění kvůli netečnosti komisařů vůči některým incidentům na dráze.
Španěl si opakovaně stěžoval například na neuplatňování pravidel po startech obou velkých cen v Rakousku, kdy piloti po startu brali první zatáčku hodně zeširoka mimo obrubníky a vesele své soupeře předjížděli.
Minulý víkend někteří soupeři už kritizovali Alonsa za to, jak tvrdě se bránil během sobotního sprintu, za což si vysloužil i varování od ředitele závodu Michaela Masiho. Fernando připouští, že se přidal na temnější stranu, protože má už dost toho, jak některé věci komisaři neřeší.
"Vždy jsem patřil k čistým jezdcům a zůstanu jim po celý zbytek své kariéry. Myslím, že jsem také jedním z mála, kdo nemají žádný bod na své licenci, aby byl upřímný," poukazuje pilot Alpine na své čisté konto, kterým se mohou z 20 jezdců pochlubit už jen Mick Schumacher a Max Verstappen.
Vypráví, že si po závodech v Rakousku "připadal trochu jako idiot" kvůli tomu, že se snažil dodržovat pravidla více než jeho soupeři. S vysvětlením svých výtek komisaři pak nebyl spokojený, proto mění svůj přístup - již si na manévry soupeřů nebude stěžovat a přizpůsobí se současné situaci.
"Snažili jsme se hovořit s ředitelem závodů a pořád jsme říkali nebo vinili ty stejné věci, jichž se lidé dopouštějí, aniž bychom dostali moc odpovědí - a to bylo divné. Nechci obviňovat, nechci si každý závod stěžovat na něco, co dělají ostatní," popisuje Alonso.
"Strategie v prvních závodech neměli žádná řešení nebo nám žádná řešení nepřinesla. Takže jsme pochopili, že řešením je dělat to, co dělají ostatní. To je to jediné, co můžeme dělat," pokračuje pilot, jenž se letos vrátil k závodění s týmem, s nímž před léty získal své dva mistrovské tituly.
Svou situaci přirovnává k fotbalu: "Snažili jsme se být fér a říkat rozhodčím: 'Hele, hrají rukou v pokutovém území.' Ale když rozhodčí nic nedělá, pak chápeme, že my můžeme také hrát rukou v pokutovém území. Takže to uděláme."
"Přáli bychom si, abychom to dělat nemuseli. Ale protože v dnešní Formuli 1 jsou zřejmě některé věci povolené, tak to okopírujeme a už se nebudeme cítit, jako bychom byli mimo. Neexistuje tedy 'temná strana' - jde jen o to hrát podle stejných pravidel jako všichni ostatní," dodává Alonso.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.