Dvojnásobný šampion Formule 1 Fernando Alonso hodlá po letech změnit svůj přístup závodění kvůli netečnosti komisařů vůči některým incidentům na dráze.
Španěl si opakovaně stěžoval například na neuplatňování pravidel po startech obou velkých cen v Rakousku, kdy piloti po startu brali první zatáčku hodně zeširoka mimo obrubníky a vesele své soupeře předjížděli.
Minulý víkend někteří soupeři už kritizovali Alonsa za to, jak tvrdě se bránil během sobotního sprintu, za což si vysloužil i varování od ředitele závodu Michaela Masiho. Fernando připouští, že se přidal na temnější stranu, protože má už dost toho, jak některé věci komisaři neřeší.
"Vždy jsem patřil k čistým jezdcům a zůstanu jim po celý zbytek své kariéry. Myslím, že jsem také jedním z mála, kdo nemají žádný bod na své licenci, aby byl upřímný," poukazuje pilot Alpine na své čisté konto, kterým se mohou z 20 jezdců pochlubit už jen Mick Schumacher a Max Verstappen.
Vypráví, že si po závodech v Rakousku "připadal trochu jako idiot" kvůli tomu, že se snažil dodržovat pravidla více než jeho soupeři. S vysvětlením svých výtek komisaři pak nebyl spokojený, proto mění svůj přístup - již si na manévry soupeřů nebude stěžovat a přizpůsobí se současné situaci.
"Snažili jsme se hovořit s ředitelem závodů a pořád jsme říkali nebo vinili ty stejné věci, jichž se lidé dopouštějí, aniž bychom dostali moc odpovědí - a to bylo divné. Nechci obviňovat, nechci si každý závod stěžovat na něco, co dělají ostatní," popisuje Alonso.
"Strategie v prvních závodech neměli žádná řešení nebo nám žádná řešení nepřinesla. Takže jsme pochopili, že řešením je dělat to, co dělají ostatní. To je to jediné, co můžeme dělat," pokračuje pilot, jenž se letos vrátil k závodění s týmem, s nímž před léty získal své dva mistrovské tituly.
Svou situaci přirovnává k fotbalu: "Snažili jsme se být fér a říkat rozhodčím: 'Hele, hrají rukou v pokutovém území.' Ale když rozhodčí nic nedělá, pak chápeme, že my můžeme také hrát rukou v pokutovém území. Takže to uděláme."
"Přáli bychom si, abychom to dělat nemuseli. Ale protože v dnešní Formuli 1 jsou zřejmě některé věci povolené, tak to okopírujeme a už se nebudeme cítit, jako bychom byli mimo. Neexistuje tedy 'temná strana' - jde jen o to hrát podle stejných pravidel jako všichni ostatní," dodává Alonso.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.