Už brzy by se měla veřejnost dozvědět o tom, kdo bude v příští sezoně závodit po boku Lewise Hamiltona. Všeobecně se předpokládá, že Mercedes dá přednost Georgi Russellovi.
Tento předpoklad nyní nepřímo potvrdil šéf Stříbrných šípů Toto Wolff, který se nechal slyšet, že Valtteri Bottasovi pomůže najít v případě potřeby nové angažmá. Připomeňme, že rodák z Nastoly působí od Mercedesu od roku 2017, přičemž do týmu ho po nečekaném konci Nica Rosberga přivedl právě Wolff - Bottasův manažer.
„Jestliže se jako tým rozhodneme dát příležitost někomu jinému, bude mou povinností, abych Valtterimu pomohl zajistit skvělou budoucnost," říká Wolff, který se netají tím, že ho s Bottasem pojí blízký osobní vztah. Fin by mohl podle zákulisních informací zamířit do Alfy Romeo, kde by nahradil svého krajana Raikkonena. Letošní výkony Kimiho nejsou ideální, a tak se začíná stále více spekulovat o konci jeho bohaté formulové kariéry.
Bottas by se tak mohl stát novým lídrem týmu. To je sice něco, co se mu u Mercedesu nepodařilo, ale podle Wolffa v tom hraje roli pouze faktor Hamilton. „Být týmovým kolegou neúspěšnějšího jezdce v historii Formule 1 není snadné. Není snadné v takových podmínkách zazářit, Valtteri byl každopádně skvělý."
„Je to prostě důležitý člen týmu," doplňuje Wolff, jemuž s příchodem Bottase k Mercedesu ubylo nezanedbatelné penzum práce a hlavně nervů. Po letech soupeření mezi Hamiltonem a Rosbergem měl totiž Mercedes jasně stanoveného pilota číslo jedna a dva. Bottas objektivně řečeno nebyl, není a ani nebude rychlý jako Hamilton, svou roli však plní velmi dobře.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.