Pilot Daniel Ricciardo hovoří o tom, co McLarenu pomohlo k dosud nejlepšímu letošním výsledku, na který dosáhli minulý víkend v Silverstone.
Australský pilot si stále zvyká na jinou techniku, než na kterou byl zvyklý u Renaultu, zejména na odlišné chován monopostu MCL35M při brzdění a nájezdu do zatáček. Proto také v šampionátu ztrácí 63 bodů na svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž zatím jezdí výtečně a mezi jezdci drží se 113 body třetí příčku před Valtterim Bottasem z Mercedesu a Sergiem Pérezem z Red Bullu.
Ricciardo se v pátek kvalifikoval na sedmé pozici, v sobotním sprintu se posunul o místo výše, v nedělní velké ceně těžil z odstoupení letošního lídra Maxe Verstappena a cílem projel pátý, za což získal odměnu v podobě 10 mistrovských bodů - o dva více než Carlos Sainz, jenž se drží před ním.
Co mu pomohlo vylepšit si své maximum u McLarenu? "S autem jsme na tom byli slušně, během kvalifikace jsem si zkrátka vybudoval důvěru. Myslím, že jsem prostě dosáhl na dobrou úroveň komfortu s ním, což očividně pomáhá," odpovídá Ricciardo.
"Ale rozhodně se na tomto okruhu méně brzdí, což je jedna z vlastností, která pro mě o víkendu byla zřejmě dobrou. Cítil jsem se pohodlně a jistě, abych na to mohl tlačit. Přišlo mi to celkem jako relativně přirozené. Proto jsme toho nemuseli tolik honit s nastavením nebo nějakou technikou," vysvětluje pilot McLarenu.
V 10. podniku letošního šampionátu to pro něj tedy bylo poprvé, kdy mu auto dobře sedělo. Už svým výkonem v kvalifikaci "velmi potěšil" svého šéfa Andrease Seidla, pro kterého to ale zároveň bylo příjemné pozorovat, že "přesto nebyl spokojený a byl nabručený, protože chtěl více."
Ricciardo svůj výkon hodnotil slovy: "Je to zvláštní, protože během jednoho kola na to s autem tlačíte k limitu a v závodě byste si pomysleli, že budu mít více rychlosti, až se vše uklidní. Ale tento víkend to bylo opačně. V závodě, kdy je v autě hodně paliva a více se smýká kolem, to stále musím více vyladit. Myslím ten pocit a dostávat auto na tu tenkou hranici, což zatím konzistentně nedokážu."
"To, že jsem měl za sebou po většinu závodu Carlose [Sainze], jenž na mě vyvíjel tlak, mě svým způsobem přinutilo v některých zatáčkách jezdit rychleji. Myslím, že mi to umožnilo o něco lépe vnímat, kde se nachází ta hranice," dodává 32letý Australan, jenž se dokázal až do cíle udržet před pilotem Ferrari jezdícím v těsném závěsu.
McLaren se i díky němu udržel před Scuderií, která v Silverstone byla nečekaně konkurenceschopná, což doložil Charles Leclerc. Ten po úvodní kolizi Verstappena s Hamiltonem vedl závod 50 z celkových 52 kol. Stáj z Maranella si z Británie odvezla 26 bodů, McLaren o 4 méně a v šampionátu mu stále patří třetí příčka s náskokem 15 bodů.
That’s the chequered flag at the #BritishGP! 🇬🇧🏁Lando brings it home in P4 with Daniel just behind in P5. Some more great points on the board, team. 👏 [Lap 52/52] pic.twitter.com/cnLFzZnm3U
— McLaren (@McLarenF1) July 18, 2021
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.