Pilot Daniel Ricciardo hovoří o tom, co McLarenu pomohlo k dosud nejlepšímu letošním výsledku, na který dosáhli minulý víkend v Silverstone.
Australský pilot si stále zvyká na jinou techniku, než na kterou byl zvyklý u Renaultu, zejména na odlišné chován monopostu MCL35M při brzdění a nájezdu do zatáček. Proto také v šampionátu ztrácí 63 bodů na svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž zatím jezdí výtečně a mezi jezdci drží se 113 body třetí příčku před Valtterim Bottasem z Mercedesu a Sergiem Pérezem z Red Bullu.
Ricciardo se v pátek kvalifikoval na sedmé pozici, v sobotním sprintu se posunul o místo výše, v nedělní velké ceně těžil z odstoupení letošního lídra Maxe Verstappena a cílem projel pátý, za což získal odměnu v podobě 10 mistrovských bodů - o dva více než Carlos Sainz, jenž se drží před ním.
Co mu pomohlo vylepšit si své maximum u McLarenu? "S autem jsme na tom byli slušně, během kvalifikace jsem si zkrátka vybudoval důvěru. Myslím, že jsem prostě dosáhl na dobrou úroveň komfortu s ním, což očividně pomáhá," odpovídá Ricciardo.
"Ale rozhodně se na tomto okruhu méně brzdí, což je jedna z vlastností, která pro mě o víkendu byla zřejmě dobrou. Cítil jsem se pohodlně a jistě, abych na to mohl tlačit. Přišlo mi to celkem jako relativně přirozené. Proto jsme toho nemuseli tolik honit s nastavením nebo nějakou technikou," vysvětluje pilot McLarenu.
V 10. podniku letošního šampionátu to pro něj tedy bylo poprvé, kdy mu auto dobře sedělo. Už svým výkonem v kvalifikaci "velmi potěšil" svého šéfa Andrease Seidla, pro kterého to ale zároveň bylo příjemné pozorovat, že "přesto nebyl spokojený a byl nabručený, protože chtěl více."
Ricciardo svůj výkon hodnotil slovy: "Je to zvláštní, protože během jednoho kola na to s autem tlačíte k limitu a v závodě byste si pomysleli, že budu mít více rychlosti, až se vše uklidní. Ale tento víkend to bylo opačně. V závodě, kdy je v autě hodně paliva a více se smýká kolem, to stále musím více vyladit. Myslím ten pocit a dostávat auto na tu tenkou hranici, což zatím konzistentně nedokážu."
"To, že jsem měl za sebou po většinu závodu Carlose [Sainze], jenž na mě vyvíjel tlak, mě svým způsobem přinutilo v některých zatáčkách jezdit rychleji. Myslím, že mi to umožnilo o něco lépe vnímat, kde se nachází ta hranice," dodává 32letý Australan, jenž se dokázal až do cíle udržet před pilotem Ferrari jezdícím v těsném závěsu.
McLaren se i díky němu udržel před Scuderií, která v Silverstone byla nečekaně konkurenceschopná, což doložil Charles Leclerc. Ten po úvodní kolizi Verstappena s Hamiltonem vedl závod 50 z celkových 52 kol. Stáj z Maranella si z Británie odvezla 26 bodů, McLaren o 4 méně a v šampionátu mu stále patří třetí příčka s náskokem 15 bodů.
That’s the chequered flag at the #BritishGP! 🇬🇧🏁Lando brings it home in P4 with Daniel just behind in P5. Some more great points on the board, team. 👏 [Lap 52/52] pic.twitter.com/cnLFzZnm3U
— McLaren (@McLarenF1) July 18, 2021
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.