Pilot Daniel Ricciardo hovoří o tom, co McLarenu pomohlo k dosud nejlepšímu letošním výsledku, na který dosáhli minulý víkend v Silverstone.
Australský pilot si stále zvyká na jinou techniku, než na kterou byl zvyklý u Renaultu, zejména na odlišné chován monopostu MCL35M při brzdění a nájezdu do zatáček. Proto také v šampionátu ztrácí 63 bodů na svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž zatím jezdí výtečně a mezi jezdci drží se 113 body třetí příčku před Valtterim Bottasem z Mercedesu a Sergiem Pérezem z Red Bullu.
Ricciardo se v pátek kvalifikoval na sedmé pozici, v sobotním sprintu se posunul o místo výše, v nedělní velké ceně těžil z odstoupení letošního lídra Maxe Verstappena a cílem projel pátý, za což získal odměnu v podobě 10 mistrovských bodů - o dva více než Carlos Sainz, jenž se drží před ním.
Co mu pomohlo vylepšit si své maximum u McLarenu? "S autem jsme na tom byli slušně, během kvalifikace jsem si zkrátka vybudoval důvěru. Myslím, že jsem prostě dosáhl na dobrou úroveň komfortu s ním, což očividně pomáhá," odpovídá Ricciardo.
"Ale rozhodně se na tomto okruhu méně brzdí, což je jedna z vlastností, která pro mě o víkendu byla zřejmě dobrou. Cítil jsem se pohodlně a jistě, abych na to mohl tlačit. Přišlo mi to celkem jako relativně přirozené. Proto jsme toho nemuseli tolik honit s nastavením nebo nějakou technikou," vysvětluje pilot McLarenu.
V 10. podniku letošního šampionátu to pro něj tedy bylo poprvé, kdy mu auto dobře sedělo. Už svým výkonem v kvalifikaci "velmi potěšil" svého šéfa Andrease Seidla, pro kterého to ale zároveň bylo příjemné pozorovat, že "přesto nebyl spokojený a byl nabručený, protože chtěl více."
Ricciardo svůj výkon hodnotil slovy: "Je to zvláštní, protože během jednoho kola na to s autem tlačíte k limitu a v závodě byste si pomysleli, že budu mít více rychlosti, až se vše uklidní. Ale tento víkend to bylo opačně. V závodě, kdy je v autě hodně paliva a více se smýká kolem, to stále musím více vyladit. Myslím ten pocit a dostávat auto na tu tenkou hranici, což zatím konzistentně nedokážu."
"To, že jsem měl za sebou po většinu závodu Carlose [Sainze], jenž na mě vyvíjel tlak, mě svým způsobem přinutilo v některých zatáčkách jezdit rychleji. Myslím, že mi to umožnilo o něco lépe vnímat, kde se nachází ta hranice," dodává 32letý Australan, jenž se dokázal až do cíle udržet před pilotem Ferrari jezdícím v těsném závěsu.
McLaren se i díky němu udržel před Scuderií, která v Silverstone byla nečekaně konkurenceschopná, což doložil Charles Leclerc. Ten po úvodní kolizi Verstappena s Hamiltonem vedl závod 50 z celkových 52 kol. Stáj z Maranella si z Británie odvezla 26 bodů, McLaren o 4 méně a v šampionátu mu stále patří třetí příčka s náskokem 15 bodů.
That’s the chequered flag at the #BritishGP! 🇬🇧🏁Lando brings it home in P4 with Daniel just behind in P5. Some more great points on the board, team. 👏 [Lap 52/52] pic.twitter.com/cnLFzZnm3U
— McLaren (@McLarenF1) July 18, 2021
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.