S výkony Fernanda Alonsa panuje u Alpine spokojenost. Brzy čtyřicetiletý Španěl by prý měl brzy obdržet prodloužení kontraktu.
Ten stávající Alonsovi končí se závěrem sezony 2022. Šéf závodních aktivit Alpine Laurent Rossi však ve svém nejaktuálnějším rozhovoru prozradil, že v týmu již pracují na jeho prodloužení. Z výkonů veterána mají prý u Alpine radost.
„Podle mě jezdí skvěle. Z našeho auta dostává všechno a ještě něco navíc. I když náš vůz není příliš rychlý, Fernando dokáže odjet výborné závody i kvalifikace. Jsme s ním spokojeni, z mého pohledu dělá všechno pro to, abychom uvažovali o uplatnění smluvní opce," hlásí Rossi.
A má pravdu. Po slabším úvodu sezony, kdy si Alonso po dvouleté odmlce na královnu motorsportu znovu zvykal, předvádí nyní ostřílený Španěl spolehlivé výkony. Zatímco v úvodu ročníku jej stájový kolega Ocon porážel, teď má navrch rodák z Ovieda. Patrné je to i při pohledu na průběžné hodnocení jezdeckého šampionátu - v něm má Alonso na svém kontě 26 bodů, kdežto Ocon 14.
Když byla spolupráce mezi Alonsem a Alpine zveřejněna, mnozí tým varovali před komplikovanou povahou dvojnásobného mistra světa. Laurent Rossi však nic takového nepozoruje. Ba naopak. Vzájemná komunikace prý funguje na velmi dobré úrovni.
„Pracujeme spolu už půl roku a já zatím nezaznamenal, že by byl Fernando takový, jak ho někteří popisují. Vše funguje v naprostém pořádku. Oba jsme stejné ctižádostiví - když získáme dva body - řekneme si, že to nestačí. Pokud bychom získali druhé místo, taky si řekneme, že nám to nestačí. Klíčové je pro nás vyhrávat závody a šampionáty. Jedině pak budeme spokojeni. Takovou mentalitu mám rád," tasí Rossi Alonsovi poklonu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.