S výkony Fernanda Alonsa panuje u Alpine spokojenost. Brzy čtyřicetiletý Španěl by prý měl brzy obdržet prodloužení kontraktu.
Ten stávající Alonsovi končí se závěrem sezony 2022. Šéf závodních aktivit Alpine Laurent Rossi však ve svém nejaktuálnějším rozhovoru prozradil, že v týmu již pracují na jeho prodloužení. Z výkonů veterána mají prý u Alpine radost.
„Podle mě jezdí skvěle. Z našeho auta dostává všechno a ještě něco navíc. I když náš vůz není příliš rychlý, Fernando dokáže odjet výborné závody i kvalifikace. Jsme s ním spokojeni, z mého pohledu dělá všechno pro to, abychom uvažovali o uplatnění smluvní opce," hlásí Rossi.
A má pravdu. Po slabším úvodu sezony, kdy si Alonso po dvouleté odmlce na královnu motorsportu znovu zvykal, předvádí nyní ostřílený Španěl spolehlivé výkony. Zatímco v úvodu ročníku jej stájový kolega Ocon porážel, teď má navrch rodák z Ovieda. Patrné je to i při pohledu na průběžné hodnocení jezdeckého šampionátu - v něm má Alonso na svém kontě 26 bodů, kdežto Ocon 14.
Když byla spolupráce mezi Alonsem a Alpine zveřejněna, mnozí tým varovali před komplikovanou povahou dvojnásobného mistra světa. Laurent Rossi však nic takového nepozoruje. Ba naopak. Vzájemná komunikace prý funguje na velmi dobré úrovni.
„Pracujeme spolu už půl roku a já zatím nezaznamenal, že by byl Fernando takový, jak ho někteří popisují. Vše funguje v naprostém pořádku. Oba jsme stejné ctižádostiví - když získáme dva body - řekneme si, že to nestačí. Pokud bychom získali druhé místo, taky si řekneme, že nám to nestačí. Klíčové je pro nás vyhrávat závody a šampionáty. Jedině pak budeme spokojeni. Takovou mentalitu mám rád," tasí Rossi Alonsovi poklonu.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.