Lewis Hamilton po incidentu ve Velké ceně Británie tvrdí, že v soubojích si nikdy nepočíná tak agresivně, jako jeho rival Max Verstappen. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko mezitím promluvil o jeho zdravotním stavu a vyčíslil škody na technice.
Oba spolu letos svádějí vyrovnanou bitvu o titul, není tedy divu, že na tratích mezi nimi dochází ke kontaktu kolo na kolo. V neděli Hamilton v zatáčce Copse neubral, jak to obvykle dělává, a při souboji v prvním kole došlo ke kolizi, po níž skončil Verstappen ve vysoké rychlosti v bariéře.
Stav Maxe a poškození auta a motoruJeho tělo bylo při nárazu chvilkově vystaveno přetížení 51 G a skončil v nemocnici, naštěstí je v pořádku. Odborný poradce Red Bullu včera na otázku, zda jejich pilot bude v Maďarsku opět ve voze, odpověděl: "Žel už ne v tom voze, protože je zcela zničeno, ale Maxe uvidíte v Maďarsku velmi motivovaného... Vede si překvapivě dobře. Noc strávil kvůli bezpečnosti v doprovodu otce v hotelu. Bolí jej jen trochu krk, jinak je vše naštěstí v pořádku.""
Postěžoval si přitom i na obrovskou škodu, kterou na monopostu vyčíslil na 750 000 Eur: "A to ještě není úplně jasno v oblasti motoru. V dobách rozpočtových stropů jde o významnou částku, která nás poškozuje." Šasi na Hungaroringu tedy bude určitě nové, pohonnou jednotku Honda ještě zkoumá.
Relive the messages shared to FIA Race Director Michael Masi from Red Bull and Mercedes post-incident #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/56CHVqtGIE
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021"Když jsem poprvé viděl záběry ze zdviženého vozu, tak jsem si myslel, že tam je spousta škody. Ale ve skutečnosti to vypadá, že poškození bude menší, než jsme poprvé viděli. Jako aktuální rozsah nejde hodnotit podle vzezření auta. Pošleme ji zpět do hlavní továrny v Sakuře a před rozhodnutím zkontrolujeme," doplňuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
Jezdí čím dál tvrdějiHamilton byl sice v závodě mírně penalizován (+10 sekund), vinu za kolizi však odmítá: "Svádíme spolu bitvu a myslím, že Max je letos velmi agresivní. Většinou jsem se musel stáhnout já, abych se zkrátka vyhnul incidentu s ním a mohl bojovat později v závodě."
"Jak jste viděli, jakmile se dostanou na čistý vzduch, tak jsem příliš rychlí. Když se tedy naskytne možnost, musím se pokusit ji využít. Jde o normální souboj. Když jsem byl mladší, tak jsem byl zřejmě stejně agresivní... i když možná ne až tak agresivní jako Max," hodnotí Lewis letošní manévry holandského jezdce.
"Jsem teď mnohem starší a vím, že jde o maraton, nikoliv o sprint, a mám lepší pohled na to, jak přistupovat ke svému závodění," říká pilot Mercedesu, jenž v Silverstone stáhl z náskoku Maxe 24 bodů. Rozdíl mezi oběma piloty po 10 podnicích nyní činí 8 bodů.
Verstappen oslavy Hamiltona v nemocnici po závodě označil za "neuctivé a nesportovní," podle Brita je na vině on, protože to se svou agresivitou zkrátka přehnal: "V tom okamžiku jsem měl skvělý výjezd ze 7. zatáčky a fakt jsem byl spokojený s náznakem útoku vlevo a pak s najetím na vnitřní stranu do té mezery."
"Naštěstí ji nedokázal zavřít. Ale žel pokračoval v té agresivitě a došlo ke kolizi. Je to nešťastné, ale šlo o závodní incident. Tyto věci se stávají," shrnuje pragmaticky Hamilton.
#F1 Used power-unit components after #BritishGP: pic.twitter.com/3Y5dkYe45K
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 19, 2021Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.