Lewis Hamilton po incidentu ve Velké ceně Británie tvrdí, že v soubojích si nikdy nepočíná tak agresivně, jako jeho rival Max Verstappen. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko mezitím promluvil o jeho zdravotním stavu a vyčíslil škody na technice.
Oba spolu letos svádějí vyrovnanou bitvu o titul, není tedy divu, že na tratích mezi nimi dochází ke kontaktu kolo na kolo. V neděli Hamilton v zatáčce Copse neubral, jak to obvykle dělává, a při souboji v prvním kole došlo ke kolizi, po níž skončil Verstappen ve vysoké rychlosti v bariéře.
Stav Maxe a poškození auta a motoruJeho tělo bylo při nárazu chvilkově vystaveno přetížení 51 G a skončil v nemocnici, naštěstí je v pořádku. Odborný poradce Red Bullu včera na otázku, zda jejich pilot bude v Maďarsku opět ve voze, odpověděl: "Žel už ne v tom voze, protože je zcela zničeno, ale Maxe uvidíte v Maďarsku velmi motivovaného... Vede si překvapivě dobře. Noc strávil kvůli bezpečnosti v doprovodu otce v hotelu. Bolí jej jen trochu krk, jinak je vše naštěstí v pořádku.""
Postěžoval si přitom i na obrovskou škodu, kterou na monopostu vyčíslil na 750 000 Eur: "A to ještě není úplně jasno v oblasti motoru. V dobách rozpočtových stropů jde o významnou částku, která nás poškozuje." Šasi na Hungaroringu tedy bude určitě nové, pohonnou jednotku Honda ještě zkoumá.
Relive the messages shared to FIA Race Director Michael Masi from Red Bull and Mercedes post-incident #BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/56CHVqtGIE
— Formula 1 (@F1) July 19, 2021"Když jsem poprvé viděl záběry ze zdviženého vozu, tak jsem si myslel, že tam je spousta škody. Ale ve skutečnosti to vypadá, že poškození bude menší, než jsme poprvé viděli. Jako aktuální rozsah nejde hodnotit podle vzezření auta. Pošleme ji zpět do hlavní továrny v Sakuře a před rozhodnutím zkontrolujeme," doplňuje technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe.
Jezdí čím dál tvrdějiHamilton byl sice v závodě mírně penalizován (+10 sekund), vinu za kolizi však odmítá: "Svádíme spolu bitvu a myslím, že Max je letos velmi agresivní. Většinou jsem se musel stáhnout já, abych se zkrátka vyhnul incidentu s ním a mohl bojovat později v závodě."
"Jak jste viděli, jakmile se dostanou na čistý vzduch, tak jsem příliš rychlí. Když se tedy naskytne možnost, musím se pokusit ji využít. Jde o normální souboj. Když jsem byl mladší, tak jsem byl zřejmě stejně agresivní... i když možná ne až tak agresivní jako Max," hodnotí Lewis letošní manévry holandského jezdce.
"Jsem teď mnohem starší a vím, že jde o maraton, nikoliv o sprint, a mám lepší pohled na to, jak přistupovat ke svému závodění," říká pilot Mercedesu, jenž v Silverstone stáhl z náskoku Maxe 24 bodů. Rozdíl mezi oběma piloty po 10 podnicích nyní činí 8 bodů.
Verstappen oslavy Hamiltona v nemocnici po závodě označil za "neuctivé a nesportovní," podle Brita je na vině on, protože to se svou agresivitou zkrátka přehnal: "V tom okamžiku jsem měl skvělý výjezd ze 7. zatáčky a fakt jsem byl spokojený s náznakem útoku vlevo a pak s najetím na vnitřní stranu do té mezery."
"Naštěstí ji nedokázal zavřít. Ale žel pokračoval v té agresivitě a došlo ke kolizi. Je to nešťastné, ale šlo o závodní incident. Tyto věci se stávají," shrnuje pragmaticky Hamilton.
#F1 Used power-unit components after #BritishGP: pic.twitter.com/3Y5dkYe45K
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) July 19, 2021Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.