Charles Leclerc byl v cíli Velké ceny Británie mírně zklamaný poté, co v ní 50 z celkových 52 kol vedl. Ke konci jej zdolal Lewis Hamilton, jenž po kolizi s Maxem Verstappenem dostal desetisekundovou penalizaci.
Mladý pilot Ferrari se po ostrém souboji dvou vedoucích jezdců, po němž skončil Verstappen ve bariéře, ocitl ve vedení a svůj náskok si překvapivě udržoval. Mercedes byl v závěru ale silný a Hamilton si s ním dojel pro vítězství.
"Je to těžké si to naplno užít, nicméně šlo o neuvěřitelný závod. Nedal jsem do toho 100, ale 200 %. Dal jsem do toho úplně všechno, ale v posledních dvou kolech to zkrátka nestačilo," lituje Leclerc, jenž byl velmi blízko vítězství v Silverstone.
"Lewisovi gratuluji, odvedl neuvěřitelnou práci. Je to neuvěřitelné vidět tolik fanoušků na tribunách. Ve voze to byla zábava, ke konci jsem ale ztrácel trochu rychlosti," popisuje hořkosladké pocity 23letý Monačan po dalším skvělém výkonu.
A Sunday full of emotions 🤩Our #BritishGP in 📷#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/ujySTez5Id
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 18, 2021Tušil před závodem, že na tom s Ferrari bude tak dobře? "Rozhodně jsme to nečekali. Po kvalifikaci jsme si mysleli, že budeme docela konkurenceschopní, ale ne až tak," přiznává jezdec Scuderie, která stáhla další 4 body z náskoku McLarenu okupujícího třetí příčku v šampionátu.
"Bojovali jsme o vítězství, což bylo neuvěřitelné, obzvlášť na středně-tvrdých [pneumatikách] jsme byli extrémně rychlí. Na tvrdých nám pak trochu scházela rychlost ve srovnání s Mercedesem, celkově to ale bylo mnohem lepší, než na co jsme zvyklí," pokračuje Leclerc.
Pro něj jde o první pódium od loňské Velké ceny Británie, což podle něj potvrzuje pokrok Ferrari po náročné sezóně 2020: "Tým pracuje neuvěřitelně dobře a já jsem na něj velmi hrdý. Samozřejmě to to je skvělé zažívat takové závody, všechny to povzbudí."
"Odvedli jsme spoustu práce, takže to ukazuje, že děláme něco správně a že postupujeme správným směrem. Potřebujeme takto pokračovat. Cesta zpět na špici nebude hladká, ale my do toho dáme všechno," ujišťuje šestý nejlepší pilot letošního šampionátu Formule 1.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.