Charles Leclerc byl v cíli Velké ceny Británie mírně zklamaný poté, co v ní 50 z celkových 52 kol vedl. Ke konci jej zdolal Lewis Hamilton, jenž po kolizi s Maxem Verstappenem dostal desetisekundovou penalizaci.
Mladý pilot Ferrari se po ostrém souboji dvou vedoucích jezdců, po němž skončil Verstappen ve bariéře, ocitl ve vedení a svůj náskok si překvapivě udržoval. Mercedes byl v závěru ale silný a Hamilton si s ním dojel pro vítězství.
"Je to těžké si to naplno užít, nicméně šlo o neuvěřitelný závod. Nedal jsem do toho 100, ale 200 %. Dal jsem do toho úplně všechno, ale v posledních dvou kolech to zkrátka nestačilo," lituje Leclerc, jenž byl velmi blízko vítězství v Silverstone.
"Lewisovi gratuluji, odvedl neuvěřitelnou práci. Je to neuvěřitelné vidět tolik fanoušků na tribunách. Ve voze to byla zábava, ke konci jsem ale ztrácel trochu rychlosti," popisuje hořkosladké pocity 23letý Monačan po dalším skvělém výkonu.
A Sunday full of emotions 🤩Our #BritishGP in 📷#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/ujySTez5Id
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) July 18, 2021Tušil před závodem, že na tom s Ferrari bude tak dobře? "Rozhodně jsme to nečekali. Po kvalifikaci jsme si mysleli, že budeme docela konkurenceschopní, ale ne až tak," přiznává jezdec Scuderie, která stáhla další 4 body z náskoku McLarenu okupujícího třetí příčku v šampionátu.
"Bojovali jsme o vítězství, což bylo neuvěřitelné, obzvlášť na středně-tvrdých [pneumatikách] jsme byli extrémně rychlí. Na tvrdých nám pak trochu scházela rychlost ve srovnání s Mercedesem, celkově to ale bylo mnohem lepší, než na co jsme zvyklí," pokračuje Leclerc.
Pro něj jde o první pódium od loňské Velké ceny Británie, což podle něj potvrzuje pokrok Ferrari po náročné sezóně 2020: "Tým pracuje neuvěřitelně dobře a já jsem na něj velmi hrdý. Samozřejmě to to je skvělé zažívat takové závody, všechny to povzbudí."
"Odvedli jsme spoustu práce, takže to ukazuje, že děláme něco správně a že postupujeme správným směrem. Potřebujeme takto pokračovat. Cesta zpět na špici nebude hladká, ale my do toho dáme všechno," ujišťuje šestý nejlepší pilot letošního šampionátu Formule 1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.