Během sobotního tréninku se toho na trati moc nedělo. Cílem jednotlivých týmů bylo zejména poznat chování jednotlivých směsí pneumatik, za nejrychlejšími časy se takřka nikdo nehnal. Nejrychlejší byl Max Verstappen.
V úvodu třetího tréninku se do čela dostal Esteban Ocon s Alpine, kterého následovali Raikkonen a Vettel. Je však nutné zmínit, že o nejrychlejší časy tentokrát nešlo, protože vozy jsou již od včerejší kvalifikace v režimu Parc fermé.
K vidění byly všechny tři směsi pneumatik. Právě díky rozdílnosti jednotlivých programů se na čtvrté místo dostal Mazepin a na páté zase Russsell. Mercedesy začínaly pozvolněji, Verstappen se během úvodních dvaceti minut na trati neobjevil. Problém v tom ale nebyl, neboť hned po svém prvním měřeném pokusu se holandská hvězda Red Bullu dostala na první příčku.
Oba Red Bully kroužily na žlutě označených pneumatikách, zatímco Mercedesy měly v úvodní části tréninku povětšinou nazuto nejtvrdší obutí. Drobný výlet mimo trať předvedl Leclerc, který skončil v únikové zóně. Naštěstí pro něj té asfaltové, takže se pilot Ferrari mohl okamžitě vrátit zpět na trať.
Heading towards the halfway mark in FP2 (30/60 mins) and it's Max Verstappen who is setting the pace His team mate Sergio Perez is 0.646s behind in P2#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/94FYRDuEDC
— Formula 1 (@F1) July 17, 2021Mercedes si mezitím vyzkoušel cvičnou zastávku v boxech. I takové (zdánlivé) detaily mohou v neděli rozhodovat. Solidní tempo předváděl McLaren, pracovitý byl Vettel, který se během tréninku dostal přes hranici 25 odjetých kol. Jenže tempo Aston Martinu moc dobré nebylo, oba jeho piloti se krčili v suterénu průběžného pořadí.
To Verstappen si dále jel to svoje. Red Bull vypadá v závodním režimu silně, jeho vůz je schopen zajíždět konstantně rychlá kola, není se tak co divit, že v táboře rudých býků panuje dobrá nálada. Bezhlavé útočení nicméně od Maxe Verstappena odpoledne nečekejte. Holanďan odjede kvalifikační sprint podle svých slov s rozvahou.
Kvalifikační sprint odstartuje v 17:30 hodin.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.