Během sobotního tréninku se toho na trati moc nedělo. Cílem jednotlivých týmů bylo zejména poznat chování jednotlivých směsí pneumatik, za nejrychlejšími časy se takřka nikdo nehnal. Nejrychlejší byl Max Verstappen.
V úvodu třetího tréninku se do čela dostal Esteban Ocon s Alpine, kterého následovali Raikkonen a Vettel. Je však nutné zmínit, že o nejrychlejší časy tentokrát nešlo, protože vozy jsou již od včerejší kvalifikace v režimu Parc fermé.
K vidění byly všechny tři směsi pneumatik. Právě díky rozdílnosti jednotlivých programů se na čtvrté místo dostal Mazepin a na páté zase Russsell. Mercedesy začínaly pozvolněji, Verstappen se během úvodních dvaceti minut na trati neobjevil. Problém v tom ale nebyl, neboť hned po svém prvním měřeném pokusu se holandská hvězda Red Bullu dostala na první příčku.
Oba Red Bully kroužily na žlutě označených pneumatikách, zatímco Mercedesy měly v úvodní části tréninku povětšinou nazuto nejtvrdší obutí. Drobný výlet mimo trať předvedl Leclerc, který skončil v únikové zóně. Naštěstí pro něj té asfaltové, takže se pilot Ferrari mohl okamžitě vrátit zpět na trať.
Heading towards the halfway mark in FP2 (30/60 mins) and it's Max Verstappen who is setting the pace His team mate Sergio Perez is 0.646s behind in P2#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/94FYRDuEDC
— Formula 1 (@F1) July 17, 2021Mercedes si mezitím vyzkoušel cvičnou zastávku v boxech. I takové (zdánlivé) detaily mohou v neděli rozhodovat. Solidní tempo předváděl McLaren, pracovitý byl Vettel, který se během tréninku dostal přes hranici 25 odjetých kol. Jenže tempo Aston Martinu moc dobré nebylo, oba jeho piloti se krčili v suterénu průběžného pořadí.
To Verstappen si dále jel to svoje. Red Bull vypadá v závodním režimu silně, jeho vůz je schopen zajíždět konstantně rychlá kola, není se tak co divit, že v táboře rudých býků panuje dobrá nálada. Bezhlavé útočení nicméně od Maxe Verstappena odpoledne nečekejte. Holanďan odjede kvalifikační sprint podle svých slov s rozvahou.
Kvalifikační sprint odstartuje v 17:30 hodin.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.