Během sobotního tréninku se toho na trati moc nedělo. Cílem jednotlivých týmů bylo zejména poznat chování jednotlivých směsí pneumatik, za nejrychlejšími časy se takřka nikdo nehnal. Nejrychlejší byl Max Verstappen.
V úvodu třetího tréninku se do čela dostal Esteban Ocon s Alpine, kterého následovali Raikkonen a Vettel. Je však nutné zmínit, že o nejrychlejší časy tentokrát nešlo, protože vozy jsou již od včerejší kvalifikace v režimu Parc fermé.
K vidění byly všechny tři směsi pneumatik. Právě díky rozdílnosti jednotlivých programů se na čtvrté místo dostal Mazepin a na páté zase Russsell. Mercedesy začínaly pozvolněji, Verstappen se během úvodních dvaceti minut na trati neobjevil. Problém v tom ale nebyl, neboť hned po svém prvním měřeném pokusu se holandská hvězda Red Bullu dostala na první příčku.
Oba Red Bully kroužily na žlutě označených pneumatikách, zatímco Mercedesy měly v úvodní části tréninku povětšinou nazuto nejtvrdší obutí. Drobný výlet mimo trať předvedl Leclerc, který skončil v únikové zóně. Naštěstí pro něj té asfaltové, takže se pilot Ferrari mohl okamžitě vrátit zpět na trať.
Heading towards the halfway mark in FP2 (30/60 mins) and it's Max Verstappen who is setting the pace His team mate Sergio Perez is 0.646s behind in P2#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/94FYRDuEDC
— Formula 1 (@F1) July 17, 2021Mercedes si mezitím vyzkoušel cvičnou zastávku v boxech. I takové (zdánlivé) detaily mohou v neděli rozhodovat. Solidní tempo předváděl McLaren, pracovitý byl Vettel, který se během tréninku dostal přes hranici 25 odjetých kol. Jenže tempo Aston Martinu moc dobré nebylo, oba jeho piloti se krčili v suterénu průběžného pořadí.
To Verstappen si dále jel to svoje. Red Bull vypadá v závodním režimu silně, jeho vůz je schopen zajíždět konstantně rychlá kola, není se tak co divit, že v táboře rudých býků panuje dobrá nálada. Bezhlavé útočení nicméně od Maxe Verstappena odpoledne nečekejte. Holanďan odjede kvalifikační sprint podle svých slov s rozvahou.
Kvalifikační sprint odstartuje v 17:30 hodin.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.