V Silverstone se testuje nový formát závodního víkendu, přičemž jeho specifikem je páteční kvalifikace a sobotní kvalifikační sprint. Jaké jsou dojmy jednotlivých pilotů?
Vítěz kvalifikace Lewis Hamilton je přirozeně spokojený „Odvedli jsme opravdu tvrdou práci, a trati i v továrně. Ještě v první části jsme přitom ztráceli čtyři desetiny, ale nakonec se nám to povedlo poskládat. Zítra nás každopádně čeká další penzum práce."
S dobrou náladou z auta vystoupil také Valtteri Bottas. „Myslím, že fanoušci si to užili. Red Bull byl v tréninku rychlý, nicméně my jsme si zajistili dobrou výchozí pozici. Zítra mám navíc příležitost posunout se ještě výš, takže se těším."
Trochu odlišné pocity zažívá Max Verstappen. Holandský pilot odpoledne dominoval, jenže při chladnějších kvalifikačních podmínkách jej dokázal Lewis Hamilton zdolat. Max si z toho ale těžkou hlavu nedělá.
„Je to docela divné, snažíme se jet na maximum, ale v případě, že vyhrajeme, tak z toho vlastně nic nemáme. Moc tomu nerozumím. Prostě to nic neznamená...Je dobré, že náš vůz má slušné závodní tempo, když ještě vyladíme pár maličkostí, jsem si jistý, že nás čeká silný závod."
Pěknou kvalifikaci zajel Charles Leclerc. Pilot Ferrari zítra odstartuje ze druhé řady, když zdolal i Sergia Péreze. „Mám radost, z auta jsme dostali úplně všechno. A zítřek? Vůbec nevím, jak k tomu přistoupit, prostě se pokusíme zajet co nejlépe. Je to pro nás všechny něco nového."
Zaskvěl se i George Russell, budoucí hvězda Formule 1 dotáhla Williams až na osmou příčku. „Je to skvělý výsledek, užil jsem si to, protože je tu moje rodina. Mám pocit, že většina pilotů k tomu zítra přistoupí hodně opatrně. Ale já do toho půjdu naplno," slibuje.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.