V Silverstone se testuje nový formát závodního víkendu, přičemž jeho specifikem je páteční kvalifikace a sobotní kvalifikační sprint. Jaké jsou dojmy jednotlivých pilotů?
Vítěz kvalifikace Lewis Hamilton je přirozeně spokojený „Odvedli jsme opravdu tvrdou práci, a trati i v továrně. Ještě v první části jsme přitom ztráceli čtyři desetiny, ale nakonec se nám to povedlo poskládat. Zítra nás každopádně čeká další penzum práce."
S dobrou náladou z auta vystoupil také Valtteri Bottas. „Myslím, že fanoušci si to užili. Red Bull byl v tréninku rychlý, nicméně my jsme si zajistili dobrou výchozí pozici. Zítra mám navíc příležitost posunout se ještě výš, takže se těším."
Trochu odlišné pocity zažívá Max Verstappen. Holandský pilot odpoledne dominoval, jenže při chladnějších kvalifikačních podmínkách jej dokázal Lewis Hamilton zdolat. Max si z toho ale těžkou hlavu nedělá.
„Je to docela divné, snažíme se jet na maximum, ale v případě, že vyhrajeme, tak z toho vlastně nic nemáme. Moc tomu nerozumím. Prostě to nic neznamená...Je dobré, že náš vůz má slušné závodní tempo, když ještě vyladíme pár maličkostí, jsem si jistý, že nás čeká silný závod."
Pěknou kvalifikaci zajel Charles Leclerc. Pilot Ferrari zítra odstartuje ze druhé řady, když zdolal i Sergia Péreze. „Mám radost, z auta jsme dostali úplně všechno. A zítřek? Vůbec nevím, jak k tomu přistoupit, prostě se pokusíme zajet co nejlépe. Je to pro nás všechny něco nového."
Zaskvěl se i George Russell, budoucí hvězda Formule 1 dotáhla Williams až na osmou příčku. „Je to skvělý výsledek, užil jsem si to, protože je tu moje rodina. Mám pocit, že většina pilotů k tomu zítra přistoupí hodně opatrně. Ale já do toho půjdu naplno," slibuje.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.