McLaren absolvuje ve Velké Británii svůj domácí závod. Jenže to bude bez Zaka Browna, u něhož pravidelné testování odhalilo koronavirus. Lando Norris se pro změnu vyrovnává s přepadením, kterému byl vystaven minulý týden.
McLaren musí před domácím závodním víkendem řešit hned několik nepříjemností. Tou nejčerstvější je pozitivní test několika zaměstnanců na Covid-19. Mezi nimi se nachází i šéf organizace Zak Brown, který tak tentokrát nebude pro stáj k dispozici.
Všichni tři pozitivně testovaní totiž musí být izolováni v souladu s platnými právními předpisy. Podle oficiální tiskové zprávy však není fungování týmu před britským závodním víkendem nikterak ohroženo. Stáj z Wokingu bude hájit třetí místo v Poháru konstruktérů, o které se už od počátku letošního šampionátu přetahuje s Ferrari. Rychlý okruh v Silverstone by přitom měl jejímu vozu sedět.
McLaren se bude opět spoléhat na letos výborně jezdícího Landa Norrise. Nutno však říct, že mladý Brit si minulý týden prošel velmi těžkou zkušeností, když byl přepaden - lupiči mu odcizili luxusní hodinky. Došlo k tomu po finálovém zápase fotbalového šampionátu mezi Anglií a Itálií.
„Jsem hlavně rád, že jsem tady. Musím říct, že asi čtyři dny jsem nespal. Z psychického úhlu pohledu mám ještě nějakou práci, protože není snadné se s něčím takovým vyrovnat. Pořád se necítím moc dobře, není to ideální. Ale myslím, že dokážu vyjet na trať a podat stoprocentní výkon. Být psychicky silný je zásadní," říká Lando Norris.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.