Ferrari se nejen letos nedaří. To mělo podle italských médií přimět Charlesa Leclerca, aby oslovil Red Bull, jestli by se pro něj nenašlo místo vedle Maxe Verstappena.
Vypadá to, že jezdecká dvojice Ferrari zůstane během několika následujících let konstantní a beze změny. Charles Leclerc i Carlos Sainz totiž podávají spolehlivé výkony, takže v Maranellu nemají důvod měnit.
Jenže zdání může klamat... Italská verze Motorsport.com totiž přišla s informací, podle které Leclerc kontaktoval odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka a tázal se jej, jestli by měl zájem o spolupráci. Pravda je taková, že Sergio Pérez má s rakouským týmem smlouvu jen na rok, přičemž její prodloužení zatím oznámeno nebylo.
Teoreticky se tedy může stát všechno, byť je pravda, že Leclerc má s Ferrari podepsán dlouhodobý kontrakt až do konce sezony 2024. V takových smlouvách však povětšinou bývají výkonnostní klauzule.
Navíc italský web píše, že Leclercovo hodnocení nového vozu nevyznělo po testu na simulátoru zrovna dvakrát pozitivně. Nicméně příští rok nás čeká obrovská změna, proto vlastně nikdo pořádně neví, co má čekat.
Tak či tak je třeba zmínit ještě jeden aspekt. Carlos Sainz odvádí ve Ferrari dobrou práci, rodák z Madridu se výkonnostně Leclercovi velmi blíží, což čekal zřejmě málokdo. I to může hrát v uvažování Monačana svou roli. Je však otázkou, jestli by si zrovna u Red Bullu v tomto ohledu polepšil. Ten je totiž postavený výhradně kolem Maxe Verstappena.
Jedno je jisté - o všem patrně rozhodne příští rok, kdy začnou platit nová technická pravidla. Pokud Ferrari selže, dá se v Maranellu čekat zemětřesení. Dost možná i jezdecké.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.