Ferrari se nejen letos nedaří. To mělo podle italských médií přimět Charlesa Leclerca, aby oslovil Red Bull, jestli by se pro něj nenašlo místo vedle Maxe Verstappena.
Vypadá to, že jezdecká dvojice Ferrari zůstane během několika následujících let konstantní a beze změny. Charles Leclerc i Carlos Sainz totiž podávají spolehlivé výkony, takže v Maranellu nemají důvod měnit.
Jenže zdání může klamat... Italská verze Motorsport.com totiž přišla s informací, podle které Leclerc kontaktoval odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka a tázal se jej, jestli by měl zájem o spolupráci. Pravda je taková, že Sergio Pérez má s rakouským týmem smlouvu jen na rok, přičemž její prodloužení zatím oznámeno nebylo.
Teoreticky se tedy může stát všechno, byť je pravda, že Leclerc má s Ferrari podepsán dlouhodobý kontrakt až do konce sezony 2024. V takových smlouvách však povětšinou bývají výkonnostní klauzule.
Navíc italský web píše, že Leclercovo hodnocení nového vozu nevyznělo po testu na simulátoru zrovna dvakrát pozitivně. Nicméně příští rok nás čeká obrovská změna, proto vlastně nikdo pořádně neví, co má čekat.
Tak či tak je třeba zmínit ještě jeden aspekt. Carlos Sainz odvádí ve Ferrari dobrou práci, rodák z Madridu se výkonnostně Leclercovi velmi blíží, což čekal zřejmě málokdo. I to může hrát v uvažování Monačana svou roli. Je však otázkou, jestli by si zrovna u Red Bullu v tomto ohledu polepšil. Ten je totiž postavený výhradně kolem Maxe Verstappena.
Jedno je jisté - o všem patrně rozhodne příští rok, kdy začnou platit nová technická pravidla. Pokud Ferrari selže, dá se v Maranellu čekat zemětřesení. Dost možná i jezdecké.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.