Ferrari se nejen letos nedaří. To mělo podle italských médií přimět Charlesa Leclerca, aby oslovil Red Bull, jestli by se pro něj nenašlo místo vedle Maxe Verstappena.
Vypadá to, že jezdecká dvojice Ferrari zůstane během několika následujících let konstantní a beze změny. Charles Leclerc i Carlos Sainz totiž podávají spolehlivé výkony, takže v Maranellu nemají důvod měnit.
Jenže zdání může klamat... Italská verze Motorsport.com totiž přišla s informací, podle které Leclerc kontaktoval odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka a tázal se jej, jestli by měl zájem o spolupráci. Pravda je taková, že Sergio Pérez má s rakouským týmem smlouvu jen na rok, přičemž její prodloužení zatím oznámeno nebylo.
Teoreticky se tedy může stát všechno, byť je pravda, že Leclerc má s Ferrari podepsán dlouhodobý kontrakt až do konce sezony 2024. V takových smlouvách však povětšinou bývají výkonnostní klauzule.
Navíc italský web píše, že Leclercovo hodnocení nového vozu nevyznělo po testu na simulátoru zrovna dvakrát pozitivně. Nicméně příští rok nás čeká obrovská změna, proto vlastně nikdo pořádně neví, co má čekat.
Tak či tak je třeba zmínit ještě jeden aspekt. Carlos Sainz odvádí ve Ferrari dobrou práci, rodák z Madridu se výkonnostně Leclercovi velmi blíží, což čekal zřejmě málokdo. I to může hrát v uvažování Monačana svou roli. Je však otázkou, jestli by si zrovna u Red Bullu v tomto ohledu polepšil. Ten je totiž postavený výhradně kolem Maxe Verstappena.
Jedno je jisté - o všem patrně rozhodne příští rok, kdy začnou platit nová technická pravidla. Pokud Ferrari selže, dá se v Maranellu čekat zemětřesení. Dost možná i jezdecké.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.