Podle zákulisních informací už má George Russell sedačku u Mercedesu jistou. Potvrzení jeho nového angažmá může přijít během následujícího závodního víkendu ve Velké Británii.
V minulých dnech Mercedes oznámil, že i následující dvě sezony bude jeho barvy hájit Lewis Hamilton. Jenže, který pilot zaujme místo vedle něj? To je v tuto chvíli záhadou. Indicie však naznačují, že by to mohl být mladý a dravý George Russell. Podle informací, jež zazněly ve vysílání Sky Sports, by k potvrzení nového partnerství mohlo dojít už během příštího závodního víkendu v Silverstone.
„Doslechl jsem se, že je jistá možnost, že by mohli Russella potvrdit už ve Velké Británii. Podle mých informací čekali na moment, kdy vyřeší Hamiltona, to pro ně byla priorita. Teď mohou oznámit také jméno druhého pilota," nechal se slyšet David Croft.
Sám Russell si na takovou výzvu věří. Mladý Brit je považován za generační talent, přičemž svoje schopnost předvádí poslední tři roky konstantně za volantem nekonkurenceschopného Williamsu. Teď vycítil, že je připravený na to, aby bojoval o mistrovské tituly.
„Cítím se být připravený na boj o tituly. Loni mě hodili do vody a bylo na mně, abych plaval. Bez jakékoliv přípravy... Bylo jasné, že to bude extrémně složité, tehdy jsem měl daleko od toho, abych byl rychlostně stoprocentní. Přesto jsem odvedl slušnou práci a závod málem vyhrál," praví Russell.
Případné konfrontace s Lewisem Hamiltonem se talentovaný pilot nebojí. „Tuhle výzvu bych si užil. Neměl bych co ztratit, s takovým přístupem bych do toho šel. Šel bych si to užít, protože by na mně nebyl žádný tlak. V podobné pozici je momentálně Sergio Pérez, taky není pod tlakem a tak všem může v klidu ukázat, na co má."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.