Esteban Ocon se v posledních závodech trápí. Patrné je to zejména při srovnání s týmovým kolegou Fernandem Alonsem, který čtyřiadvacetiletého Francouze momentálně zastiňuje. Vyřešit by to mohla výměna šasi, o kterou Ocon před Silverstone stojí.
Na začátku sezony se zdálo, že má Esteban Ocon nad Fernandem Alonsem celkem jasně navrch. Stále ještě mladý Francouz na tom byl oproti svému velezkušenému kolegovi lépe v kvalifikacích i v závodech. Mnohdy dokonce výrazně lépe.
Jenže situace se během poslední doby změnila. Diametrálně. Teď je to naopak Ocon, kdo Alonsovi takřka v ničem nestačí. Vždyť v kvalifikaci na minulý závod v Rakousku dělilo oba piloty propastných sedm desetin sekundy. To je na tak krátkém okruhu, jako je Red Bull Ring opravdu hodně. A zatímco Alonso v závodě bodoval, Ocon skončil po kolizi už během prvního kola.
„Už v kvalifikaci jsem na Fernanda ztrácel sekundu. To je prostě moc, musíme to pochopit. Abych pravdu řekl, je to zvláštní. Moje kolize v prvním kole už pak byla jen důsledkem startu ze zadní části pole. Když startujete takhle vzadu, vždycky je riziko, že se do něčeho připletete větší," má jasno Esteban Ocon.
Čtyřiadvacetiletý Francouz by chtěl před následujícím závodem v Silverstone vyměnit šasi. Právě to prý může hrát zásadní roli v jeho nynějším trápení. Rozhodnutí o tom, zda se kýžené výměny dočká, však ještě nepadlo.
„Před Silverstone bych uvítal kompletní výměnu šasi, ale uvidíme. Musíme se o tom ještě pobavit s týmem. Každopádně bych za to byl rád, protože bychom už pak neměli žádné pochybnosti. V každém případě toho na voze vyměníme maximum, jak to jen půjde. Konkrétní seznam dílů si ještě upřesníme, ale jak říkám.... Čím víc jich bude, tím to bude lepší," uzavírá Ocon.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.