Esteban Ocon se v posledních závodech trápí. Patrné je to zejména při srovnání s týmovým kolegou Fernandem Alonsem, který čtyřiadvacetiletého Francouze momentálně zastiňuje. Vyřešit by to mohla výměna šasi, o kterou Ocon před Silverstone stojí.
Na začátku sezony se zdálo, že má Esteban Ocon nad Fernandem Alonsem celkem jasně navrch. Stále ještě mladý Francouz na tom byl oproti svému velezkušenému kolegovi lépe v kvalifikacích i v závodech. Mnohdy dokonce výrazně lépe.
Jenže situace se během poslední doby změnila. Diametrálně. Teď je to naopak Ocon, kdo Alonsovi takřka v ničem nestačí. Vždyť v kvalifikaci na minulý závod v Rakousku dělilo oba piloty propastných sedm desetin sekundy. To je na tak krátkém okruhu, jako je Red Bull Ring opravdu hodně. A zatímco Alonso v závodě bodoval, Ocon skončil po kolizi už během prvního kola.
„Už v kvalifikaci jsem na Fernanda ztrácel sekundu. To je prostě moc, musíme to pochopit. Abych pravdu řekl, je to zvláštní. Moje kolize v prvním kole už pak byla jen důsledkem startu ze zadní části pole. Když startujete takhle vzadu, vždycky je riziko, že se do něčeho připletete větší," má jasno Esteban Ocon.
Čtyřiadvacetiletý Francouz by chtěl před následujícím závodem v Silverstone vyměnit šasi. Právě to prý může hrát zásadní roli v jeho nynějším trápení. Rozhodnutí o tom, zda se kýžené výměny dočká, však ještě nepadlo.
„Před Silverstone bych uvítal kompletní výměnu šasi, ale uvidíme. Musíme se o tom ještě pobavit s týmem. Každopádně bych za to byl rád, protože bychom už pak neměli žádné pochybnosti. V každém případě toho na voze vyměníme maximum, jak to jen půjde. Konkrétní seznam dílů si ještě upřesníme, ale jak říkám.... Čím víc jich bude, tím to bude lepší," uzavírá Ocon.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.