Esteban Ocon se v posledních závodech trápí. Patrné je to zejména při srovnání s týmovým kolegou Fernandem Alonsem, který čtyřiadvacetiletého Francouze momentálně zastiňuje. Vyřešit by to mohla výměna šasi, o kterou Ocon před Silverstone stojí.
Na začátku sezony se zdálo, že má Esteban Ocon nad Fernandem Alonsem celkem jasně navrch. Stále ještě mladý Francouz na tom byl oproti svému velezkušenému kolegovi lépe v kvalifikacích i v závodech. Mnohdy dokonce výrazně lépe.
Jenže situace se během poslední doby změnila. Diametrálně. Teď je to naopak Ocon, kdo Alonsovi takřka v ničem nestačí. Vždyť v kvalifikaci na minulý závod v Rakousku dělilo oba piloty propastných sedm desetin sekundy. To je na tak krátkém okruhu, jako je Red Bull Ring opravdu hodně. A zatímco Alonso v závodě bodoval, Ocon skončil po kolizi už během prvního kola.
„Už v kvalifikaci jsem na Fernanda ztrácel sekundu. To je prostě moc, musíme to pochopit. Abych pravdu řekl, je to zvláštní. Moje kolize v prvním kole už pak byla jen důsledkem startu ze zadní části pole. Když startujete takhle vzadu, vždycky je riziko, že se do něčeho připletete větší," má jasno Esteban Ocon.
Čtyřiadvacetiletý Francouz by chtěl před následujícím závodem v Silverstone vyměnit šasi. Právě to prý může hrát zásadní roli v jeho nynějším trápení. Rozhodnutí o tom, zda se kýžené výměny dočká, však ještě nepadlo.
„Před Silverstone bych uvítal kompletní výměnu šasi, ale uvidíme. Musíme se o tom ještě pobavit s týmem. Každopádně bych za to byl rád, protože bychom už pak neměli žádné pochybnosti. V každém případě toho na voze vyměníme maximum, jak to jen půjde. Konkrétní seznam dílů si ještě upřesníme, ale jak říkám.... Čím víc jich bude, tím to bude lepší," uzavírá Ocon.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.