GP Austrálie pro rok 2021 byla dnes oficiálně zrušena. Vedení Formule 1 nicméně pracuje na tom, abychom o jeden závodní víkend letošní sezony nepřišli.
Je jasno. Závod v Austrálii se neuskuteční ani letos. Dnes to definitivně oznámil promotér tamní velké ceny. Důvodem jsou logistická opatření spojená s pandemií covid-19. V Austrálii se původně mělo jet už v březnu, tamní závod byl ale nakonec přesunut na listopad. Teď je jasné, že letos se v Albert Parku nepojede vůbec.
„Oznamujeme, že Grand Prix se kvůli logistickým a cestovním omezením spojeným s pandemií covid-19 v Austrálii neuskuteční ani v roce 2021," píše se v oficiální tiskové zprávě.
Pro fanoušky to každopádně neznamená žádnou zásadní komplikaci - vstupenky na letošní australský závod totiž v prodeji ještě nebyly. Největším negativem tohoto rozhodnutí je tedy skutečnost, že si budeme muset počkat minimálně další rok na premiéru upraveného okruhu v Albert Parku. Ten prošel v nedávné době hned několika změnami.
Vedení Formule 1 nicméně věří, že příznivci královny motorsportu o jeden letošní závodní víkend nepřijdou. Podle Stefana Domenicaliho probíhají už nyní intenzivní jednání o náhradním pořadateli původně australského závodu.
„Jsme opravdu zklamaní, že se letos do Austrálie nepodíváme, ale už nyní pracujeme na možnostech, jak uvolněné místo v kalendáři zaplnit. Máme několik variant, přičemž pevně věřím, že nakonec odjedeme původně plánovaných 23 závodů. Jakmile budeme vědět víc, fanoušci se vše včas dozví," říká Domenicali.
#F1 Big changes to #AustralianGP Albert Park circuit: shortened by 28 meters, 7 corners modified, 2 removed entirely total number of turns just 14 now. Removing fast chicane (T11/12) creates 1.3km stretch with potential for 4th DRS zone. Faster & more comp. racing expected. pic.twitter.com/3x7PoMXMLF
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2021Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.