GP Austrálie pro rok 2021 byla dnes oficiálně zrušena. Vedení Formule 1 nicméně pracuje na tom, abychom o jeden závodní víkend letošní sezony nepřišli.
Je jasno. Závod v Austrálii se neuskuteční ani letos. Dnes to definitivně oznámil promotér tamní velké ceny. Důvodem jsou logistická opatření spojená s pandemií covid-19. V Austrálii se původně mělo jet už v březnu, tamní závod byl ale nakonec přesunut na listopad. Teď je jasné, že letos se v Albert Parku nepojede vůbec.
„Oznamujeme, že Grand Prix se kvůli logistickým a cestovním omezením spojeným s pandemií covid-19 v Austrálii neuskuteční ani v roce 2021," píše se v oficiální tiskové zprávě.
Pro fanoušky to každopádně neznamená žádnou zásadní komplikaci - vstupenky na letošní australský závod totiž v prodeji ještě nebyly. Největším negativem tohoto rozhodnutí je tedy skutečnost, že si budeme muset počkat minimálně další rok na premiéru upraveného okruhu v Albert Parku. Ten prošel v nedávné době hned několika změnami.
Vedení Formule 1 nicméně věří, že příznivci královny motorsportu o jeden letošní závodní víkend nepřijdou. Podle Stefana Domenicaliho probíhají už nyní intenzivní jednání o náhradním pořadateli původně australského závodu.
„Jsme opravdu zklamaní, že se letos do Austrálie nepodíváme, ale už nyní pracujeme na možnostech, jak uvolněné místo v kalendáři zaplnit. Máme několik variant, přičemž pevně věřím, že nakonec odjedeme původně plánovaných 23 závodů. Jakmile budeme vědět víc, fanoušci se vše včas dozví," říká Domenicali.
#F1 Big changes to #AustralianGP Albert Park circuit: shortened by 28 meters, 7 corners modified, 2 removed entirely total number of turns just 14 now. Removing fast chicane (T11/12) creates 1.3km stretch with potential for 4th DRS zone. Faster & more comp. racing expected. pic.twitter.com/3x7PoMXMLF
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 23, 2021
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.