SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Max Verstappen začíná tam, kde minulou neděli skončil - nejrychlejší ze všech byl také v úvodní části Velké ceny Rakouska. Velmi dobrou formu předvedlo Ferrari, jehož piloti obsadili 2. a 3. místo, zatímco Lewis Hamilton s Mercedesem skončil až sedmý.
Zamračená obloha s teplotou kolem 18 °C přivítal Red Bull Ring piloty na úvod víkend, kde se před týdnem jela na stejné trati Velká cena Štýrska - tentokrát se bude závodit pod hlavičkou Velké ceny Rakouska.
Poprvé se na dráze o závodním víkendu představil lídr šampionátu F2 Guanyu Zhou s Alpinou Fernanda Alonsa, u Alfy Romeo dostal příležitost Callum Ilott a s Williamsem se svezl Roy Nissany - tentokrát odpočívali závodní jezdci Antonio Giovinazzi a George Russell.
Pirelli tento víkend přivezlo o stupeň měkčí pneumatiky než minulý týden (C3 - C5), což by mělo trochu okořenit podívanou a zpestřit strategie - ta jednozastávková již nebude tak jednoduchá. Kromě toho piloti zkoušeli novou konstrukci, která bude využívána od Velké ceny Británie. Výrobce učinil úpravy po defektech v Baku, dopoledne o ní týmy poprvé mohli získat reálná data.
So Mick and Nikita are both starting the day on unmarked Pirelli prototype tires. #HaasF1 #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/EjGDRbIA33
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 2, 2021Jako první se do výsledkové listiny zapsal Pierre Gasly (1:06,054), krátce nato se před něj dostali oba jezdci Red Bullu - Verstappen (1:06,007 a 1:05,558) s Pérezem (1:06,031), jež patří mezi hlavní adepty na vítězství. Mercedes na jejich rychlost zatím hledá odpověď marně.
Po 12 min se dostal Stroll smyk v zatáčce č. 6 a jen těsně minul zeď. Po trávě se naštěstí dostal zpět na dráhu a pokračoval. Krátce před ním byl ve štěrku taky Cunoda v zatáčce č. 4, rovněž se to obešlo bez poškození auta.
Grassy Stroll #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/AIPDk9tt9N
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Do poloviny tréninku zajeli velmi dobrý čas Gasly (1:05,740), Sainz (1:05,974) i Cunoda (1:05,999), všichni tři se vešli před Péreze, zatímco piloti Stříbrných šípů překvapivě pořadí uzavírali: 19. Bottas (1:09,398) a 20. Hamilton (1:09,678).
Poté ale přešli z prototypů na měkkou směs a hned z toho bylo třetí místo pro Lewise (1:05,892), zatímco Stroll předvedl v poslední zatáčce další divoký smyk, při kterém si zničil přední pneumatiky. "Neměl jsem žádnou přilnavost - tyhle pneumatiky jsou hotové!" stěžoval si do rádia.
Verstappen na to po půlhodince znovu přitlačil (1:05,143), zrychlili i Cunoda (1:05,474) s Räikkönenem (1:05,586), jenž se objevil na třetím místě - všichni na nejměkčí (C5) směsi. Na speed-trapu dosahoval nejvyšší rychlosti Nissany s Williamsem (316 km/h) před Alfami Romeo (313 km/h).
𝗗 𝗥 𝗦 = 🔓 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/YXo8mXToXT
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 2, 2021Ve druhé části se dopředu posunuli Leclerc (1:05,409) se Sainzem (1:05,431) - Ferrari se o víkendu bude hodně snažit porazit McLaren a vzít si zpět třetí příčku mezi konstruktéry. Bottasovi (1:05,445) se podařilo překonat svého týmového kolegu a zaujmout čtvrté místo.
Hamilton se pokoušel zlepšit, v zatáčce č. 1 byl však příliš široký, stejně jako Bottas po probrzdění. Mimo v tomto místě se ocitli také Pérez. Nejlépe vypadá Red Bull, nejblíže mu je Ferrari s Mercedesem a AlphouTauri. McLareny skončily tentokrát na rozhraní první a druhé desítky.
Nováček Zhou to dotáhl na 13. příčku, když na Ocona se stejným vozem ztratil 4 desetiny, Nissany si u Williamsu překvapivě poradil s Latifim. Poslední skončil Mazepin, jenž ale jezdí s těžším vozem než jeho týmový kolega Schumacher.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.