SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Max Verstappen začíná tam, kde minulou neděli skončil - nejrychlejší ze všech byl také v úvodní části Velké ceny Rakouska. Velmi dobrou formu předvedlo Ferrari, jehož piloti obsadili 2. a 3. místo, zatímco Lewis Hamilton s Mercedesem skončil až sedmý.
Zamračená obloha s teplotou kolem 18 °C přivítal Red Bull Ring piloty na úvod víkend, kde se před týdnem jela na stejné trati Velká cena Štýrska - tentokrát se bude závodit pod hlavičkou Velké ceny Rakouska.
Poprvé se na dráze o závodním víkendu představil lídr šampionátu F2 Guanyu Zhou s Alpinou Fernanda Alonsa, u Alfy Romeo dostal příležitost Callum Ilott a s Williamsem se svezl Roy Nissany - tentokrát odpočívali závodní jezdci Antonio Giovinazzi a George Russell.
Pirelli tento víkend přivezlo o stupeň měkčí pneumatiky než minulý týden (C3 - C5), což by mělo trochu okořenit podívanou a zpestřit strategie - ta jednozastávková již nebude tak jednoduchá. Kromě toho piloti zkoušeli novou konstrukci, která bude využívána od Velké ceny Británie. Výrobce učinil úpravy po defektech v Baku, dopoledne o ní týmy poprvé mohli získat reálná data.
So Mick and Nikita are both starting the day on unmarked Pirelli prototype tires. #HaasF1 #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/EjGDRbIA33
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 2, 2021Jako první se do výsledkové listiny zapsal Pierre Gasly (1:06,054), krátce nato se před něj dostali oba jezdci Red Bullu - Verstappen (1:06,007 a 1:05,558) s Pérezem (1:06,031), jež patří mezi hlavní adepty na vítězství. Mercedes na jejich rychlost zatím hledá odpověď marně.
Po 12 min se dostal Stroll smyk v zatáčce č. 6 a jen těsně minul zeď. Po trávě se naštěstí dostal zpět na dráhu a pokračoval. Krátce před ním byl ve štěrku taky Cunoda v zatáčce č. 4, rovněž se to obešlo bez poškození auta.
Grassy Stroll #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/AIPDk9tt9N
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Do poloviny tréninku zajeli velmi dobrý čas Gasly (1:05,740), Sainz (1:05,974) i Cunoda (1:05,999), všichni tři se vešli před Péreze, zatímco piloti Stříbrných šípů překvapivě pořadí uzavírali: 19. Bottas (1:09,398) a 20. Hamilton (1:09,678).
Poté ale přešli z prototypů na měkkou směs a hned z toho bylo třetí místo pro Lewise (1:05,892), zatímco Stroll předvedl v poslední zatáčce další divoký smyk, při kterém si zničil přední pneumatiky. "Neměl jsem žádnou přilnavost - tyhle pneumatiky jsou hotové!" stěžoval si do rádia.
Verstappen na to po půlhodince znovu přitlačil (1:05,143), zrychlili i Cunoda (1:05,474) s Räikkönenem (1:05,586), jenž se objevil na třetím místě - všichni na nejměkčí (C5) směsi. Na speed-trapu dosahoval nejvyšší rychlosti Nissany s Williamsem (316 km/h) před Alfami Romeo (313 km/h).
𝗗 𝗥 𝗦 = 🔓 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/YXo8mXToXT
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 2, 2021Ve druhé části se dopředu posunuli Leclerc (1:05,409) se Sainzem (1:05,431) - Ferrari se o víkendu bude hodně snažit porazit McLaren a vzít si zpět třetí příčku mezi konstruktéry. Bottasovi (1:05,445) se podařilo překonat svého týmového kolegu a zaujmout čtvrté místo.
Hamilton se pokoušel zlepšit, v zatáčce č. 1 byl však příliš široký, stejně jako Bottas po probrzdění. Mimo v tomto místě se ocitli také Pérez. Nejlépe vypadá Red Bull, nejblíže mu je Ferrari s Mercedesem a AlphouTauri. McLareny skončily tentokrát na rozhraní první a druhé desítky.
Nováček Zhou to dotáhl na 13. příčku, když na Ocona se stejným vozem ztratil 4 desetiny, Nissany si u Williamsu překvapivě poradil s Latifim. Poslední skončil Mazepin, jenž ale jezdí s těžším vozem než jeho týmový kolega Schumacher.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.