SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Max Verstappen začíná tam, kde minulou neděli skončil - nejrychlejší ze všech byl také v úvodní části Velké ceny Rakouska. Velmi dobrou formu předvedlo Ferrari, jehož piloti obsadili 2. a 3. místo, zatímco Lewis Hamilton s Mercedesem skončil až sedmý.
Zamračená obloha s teplotou kolem 18 °C přivítal Red Bull Ring piloty na úvod víkend, kde se před týdnem jela na stejné trati Velká cena Štýrska - tentokrát se bude závodit pod hlavičkou Velké ceny Rakouska.
Poprvé se na dráze o závodním víkendu představil lídr šampionátu F2 Guanyu Zhou s Alpinou Fernanda Alonsa, u Alfy Romeo dostal příležitost Callum Ilott a s Williamsem se svezl Roy Nissany - tentokrát odpočívali závodní jezdci Antonio Giovinazzi a George Russell.
Pirelli tento víkend přivezlo o stupeň měkčí pneumatiky než minulý týden (C3 - C5), což by mělo trochu okořenit podívanou a zpestřit strategie - ta jednozastávková již nebude tak jednoduchá. Kromě toho piloti zkoušeli novou konstrukci, která bude využívána od Velké ceny Británie. Výrobce učinil úpravy po defektech v Baku, dopoledne o ní týmy poprvé mohli získat reálná data.
So Mick and Nikita are both starting the day on unmarked Pirelli prototype tires. #HaasF1 #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/EjGDRbIA33
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 2, 2021Jako první se do výsledkové listiny zapsal Pierre Gasly (1:06,054), krátce nato se před něj dostali oba jezdci Red Bullu - Verstappen (1:06,007 a 1:05,558) s Pérezem (1:06,031), jež patří mezi hlavní adepty na vítězství. Mercedes na jejich rychlost zatím hledá odpověď marně.
Po 12 min se dostal Stroll smyk v zatáčce č. 6 a jen těsně minul zeď. Po trávě se naštěstí dostal zpět na dráhu a pokračoval. Krátce před ním byl ve štěrku taky Cunoda v zatáčce č. 4, rovněž se to obešlo bez poškození auta.
Grassy Stroll #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/AIPDk9tt9N
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Do poloviny tréninku zajeli velmi dobrý čas Gasly (1:05,740), Sainz (1:05,974) i Cunoda (1:05,999), všichni tři se vešli před Péreze, zatímco piloti Stříbrných šípů překvapivě pořadí uzavírali: 19. Bottas (1:09,398) a 20. Hamilton (1:09,678).
Poté ale přešli z prototypů na měkkou směs a hned z toho bylo třetí místo pro Lewise (1:05,892), zatímco Stroll předvedl v poslední zatáčce další divoký smyk, při kterém si zničil přední pneumatiky. "Neměl jsem žádnou přilnavost - tyhle pneumatiky jsou hotové!" stěžoval si do rádia.
Verstappen na to po půlhodince znovu přitlačil (1:05,143), zrychlili i Cunoda (1:05,474) s Räikkönenem (1:05,586), jenž se objevil na třetím místě - všichni na nejměkčí (C5) směsi. Na speed-trapu dosahoval nejvyšší rychlosti Nissany s Williamsem (316 km/h) před Alfami Romeo (313 km/h).
𝗗 𝗥 𝗦 = 🔓 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/YXo8mXToXT
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 2, 2021Ve druhé části se dopředu posunuli Leclerc (1:05,409) se Sainzem (1:05,431) - Ferrari se o víkendu bude hodně snažit porazit McLaren a vzít si zpět třetí příčku mezi konstruktéry. Bottasovi (1:05,445) se podařilo překonat svého týmového kolegu a zaujmout čtvrté místo.
Hamilton se pokoušel zlepšit, v zatáčce č. 1 byl však příliš široký, stejně jako Bottas po probrzdění. Mimo v tomto místě se ocitli také Pérez. Nejlépe vypadá Red Bull, nejblíže mu je Ferrari s Mercedesem a AlphouTauri. McLareny skončily tentokrát na rozhraní první a druhé desítky.
Nováček Zhou to dotáhl na 13. příčku, když na Ocona se stejným vozem ztratil 4 desetiny, Nissany si u Williamsu překvapivě poradil s Latifim. Poslední skončil Mazepin, jenž ale jezdí s těžším vozem než jeho týmový kolega Schumacher.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.