SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Max Verstappen začíná tam, kde minulou neděli skončil - nejrychlejší ze všech byl také v úvodní části Velké ceny Rakouska. Velmi dobrou formu předvedlo Ferrari, jehož piloti obsadili 2. a 3. místo, zatímco Lewis Hamilton s Mercedesem skončil až sedmý.
Zamračená obloha s teplotou kolem 18 °C přivítal Red Bull Ring piloty na úvod víkend, kde se před týdnem jela na stejné trati Velká cena Štýrska - tentokrát se bude závodit pod hlavičkou Velké ceny Rakouska.
Poprvé se na dráze o závodním víkendu představil lídr šampionátu F2 Guanyu Zhou s Alpinou Fernanda Alonsa, u Alfy Romeo dostal příležitost Callum Ilott a s Williamsem se svezl Roy Nissany - tentokrát odpočívali závodní jezdci Antonio Giovinazzi a George Russell.
Pirelli tento víkend přivezlo o stupeň měkčí pneumatiky než minulý týden (C3 - C5), což by mělo trochu okořenit podívanou a zpestřit strategie - ta jednozastávková již nebude tak jednoduchá. Kromě toho piloti zkoušeli novou konstrukci, která bude využívána od Velké ceny Británie. Výrobce učinil úpravy po defektech v Baku, dopoledne o ní týmy poprvé mohli získat reálná data.
So Mick and Nikita are both starting the day on unmarked Pirelli prototype tires. #HaasF1 #AustrianGP #FP1 pic.twitter.com/EjGDRbIA33
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 2, 2021Jako první se do výsledkové listiny zapsal Pierre Gasly (1:06,054), krátce nato se před něj dostali oba jezdci Red Bullu - Verstappen (1:06,007 a 1:05,558) s Pérezem (1:06,031), jež patří mezi hlavní adepty na vítězství. Mercedes na jejich rychlost zatím hledá odpověď marně.
Po 12 min se dostal Stroll smyk v zatáčce č. 6 a jen těsně minul zeď. Po trávě se naštěstí dostal zpět na dráhu a pokračoval. Krátce před ním byl ve štěrku taky Cunoda v zatáčce č. 4, rovněž se to obešlo bez poškození auta.
Grassy Stroll #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/AIPDk9tt9N
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021Do poloviny tréninku zajeli velmi dobrý čas Gasly (1:05,740), Sainz (1:05,974) i Cunoda (1:05,999), všichni tři se vešli před Péreze, zatímco piloti Stříbrných šípů překvapivě pořadí uzavírali: 19. Bottas (1:09,398) a 20. Hamilton (1:09,678).
Poté ale přešli z prototypů na měkkou směs a hned z toho bylo třetí místo pro Lewise (1:05,892), zatímco Stroll předvedl v poslední zatáčce další divoký smyk, při kterém si zničil přední pneumatiky. "Neměl jsem žádnou přilnavost - tyhle pneumatiky jsou hotové!" stěžoval si do rádia.
Verstappen na to po půlhodince znovu přitlačil (1:05,143), zrychlili i Cunoda (1:05,474) s Räikkönenem (1:05,586), jenž se objevil na třetím místě - všichni na nejměkčí (C5) směsi. Na speed-trapu dosahoval nejvyšší rychlosti Nissany s Williamsem (316 km/h) před Alfami Romeo (313 km/h).
𝗗 𝗥 𝗦 = 🔓 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/YXo8mXToXT
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) July 2, 2021Ve druhé části se dopředu posunuli Leclerc (1:05,409) se Sainzem (1:05,431) - Ferrari se o víkendu bude hodně snažit porazit McLaren a vzít si zpět třetí příčku mezi konstruktéry. Bottasovi (1:05,445) se podařilo překonat svého týmového kolegu a zaujmout čtvrté místo.
Hamilton se pokoušel zlepšit, v zatáčce č. 1 byl však příliš široký, stejně jako Bottas po probrzdění. Mimo v tomto místě se ocitli také Pérez. Nejlépe vypadá Red Bull, nejblíže mu je Ferrari s Mercedesem a AlphouTauri. McLareny skončily tentokrát na rozhraní první a druhé desítky.
Nováček Zhou to dotáhl na 13. příčku, když na Ocona se stejným vozem ztratil 4 desetiny, Nissany si u Williamsu překvapivě poradil s Latifim. Poslední skončil Mazepin, jenž ale jezdí s těžším vozem než jeho týmový kolega Schumacher.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.