Pierre Gasly se vrací k Velké ceně Štýrska, která pro něj skončila už v prvním kole poté, co do něj zezadu narazil Charles Leclerc. V kontrastu s tím je podle něj trest pro Valtteriho Bottase, jenž svým smykem v boxech závod nikomu nenarušil.
Pilot Ferrari během souboje za první zatáčkou najel do levého zadního kola Gaslyho, jenž skončil s defektem a s poškozeným zavěšením v boxech, kde mechanici závadu nedokázali na místě opravit a závod pro něj po slibné kvalifikaci (vybojoval 6. místo) předčasně skončil.
"Musím říct, že mě v tu chvíli trochu překvapilo, že nedošlo na další prošetření," podivuje se Gasly nad nečinností komisařů. Leclerc si přitom sice poškodil své přední křídlo, jenže svého soupeře svou chybou vyřadil z Velké ceny Štýrska.
"Samozřejmě v tom nebyl záměr, Charles to neudělal úmyslně, ale rozhodně to mělo na můj závod velký dopad," vysvětluje pilot AlphyTauri své rozčarování. Poukazuje i na to, že o den dříve dostal Valtteri Bottas trest za smyk v boxech, aniž by ovlivnil některého ze soupeřů.
"Obzvlášť poté, co jsem viděl, jak dostal Valtteri penalizaci v podobě tří míst na startu za ztrátu kontroly nad svým vozem v boxové uličce, ale ve skutečnosti ničí závod neovlivnil. Tohle na můj závod samozřejmě dopad mělo. Musím říct, že jsem trochu překvapený," pokračuje Gasly.
Unlucky Pierre Gasly 😫#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/o6nriLw1QO
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021O této záležitosti si tento víkend ještě hodlá promluvit s ředitelem závodů FIA Michaelem Masim. "Nakonec se starám jen o svůj vlastní závod a penalizace by na něm nic nezměnila. Jen si o tom ale zřejmě promluvíme s Michaelem."
"Je jasné, že by můj závod nezměnila. Myslím, že k poškození už došlo. Nakonec mi na tom až tak nesejde," popisuje 25letý francouzský jezdec, jemuž v šampionátu patří osmá příčka před Danielem Ricciardem a Sebastianem Vettelem.
Po nárazu od Leclerca ještě došlo ke kontaktům s Antoniem Giovinazzim a Nicholasem Latifim v zatáčce č. 3. Masi uvedl, že se na všechny ty incidenty podívali, ale podle něj za prošetřování nestáli.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.