Pierre Gasly se vrací k Velké ceně Štýrska, která pro něj skončila už v prvním kole poté, co do něj zezadu narazil Charles Leclerc. V kontrastu s tím je podle něj trest pro Valtteriho Bottase, jenž svým smykem v boxech závod nikomu nenarušil.
Pilot Ferrari během souboje za první zatáčkou najel do levého zadního kola Gaslyho, jenž skončil s defektem a s poškozeným zavěšením v boxech, kde mechanici závadu nedokázali na místě opravit a závod pro něj po slibné kvalifikaci (vybojoval 6. místo) předčasně skončil.
"Musím říct, že mě v tu chvíli trochu překvapilo, že nedošlo na další prošetření," podivuje se Gasly nad nečinností komisařů. Leclerc si přitom sice poškodil své přední křídlo, jenže svého soupeře svou chybou vyřadil z Velké ceny Štýrska.
"Samozřejmě v tom nebyl záměr, Charles to neudělal úmyslně, ale rozhodně to mělo na můj závod velký dopad," vysvětluje pilot AlphyTauri své rozčarování. Poukazuje i na to, že o den dříve dostal Valtteri Bottas trest za smyk v boxech, aniž by ovlivnil některého ze soupeřů.
"Obzvlášť poté, co jsem viděl, jak dostal Valtteri penalizaci v podobě tří míst na startu za ztrátu kontroly nad svým vozem v boxové uličce, ale ve skutečnosti ničí závod neovlivnil. Tohle na můj závod samozřejmě dopad mělo. Musím říct, že jsem trochu překvapený," pokračuje Gasly.
Unlucky Pierre Gasly 😫#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/o6nriLw1QO
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021O této záležitosti si tento víkend ještě hodlá promluvit s ředitelem závodů FIA Michaelem Masim. "Nakonec se starám jen o svůj vlastní závod a penalizace by na něm nic nezměnila. Jen si o tom ale zřejmě promluvíme s Michaelem."
"Je jasné, že by můj závod nezměnila. Myslím, že k poškození už došlo. Nakonec mi na tom až tak nesejde," popisuje 25letý francouzský jezdec, jemuž v šampionátu patří osmá příčka před Danielem Ricciardem a Sebastianem Vettelem.
Po nárazu od Leclerca ještě došlo ke kontaktům s Antoniem Giovinazzim a Nicholasem Latifim v zatáčce č. 3. Masi uvedl, že se na všechny ty incidenty podívali, ale podle něj za prošetřování nestáli.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.