Pierre Gasly se vrací k Velké ceně Štýrska, která pro něj skončila už v prvním kole poté, co do něj zezadu narazil Charles Leclerc. V kontrastu s tím je podle něj trest pro Valtteriho Bottase, jenž svým smykem v boxech závod nikomu nenarušil.
Pilot Ferrari během souboje za první zatáčkou najel do levého zadního kola Gaslyho, jenž skončil s defektem a s poškozeným zavěšením v boxech, kde mechanici závadu nedokázali na místě opravit a závod pro něj po slibné kvalifikaci (vybojoval 6. místo) předčasně skončil.
"Musím říct, že mě v tu chvíli trochu překvapilo, že nedošlo na další prošetření," podivuje se Gasly nad nečinností komisařů. Leclerc si přitom sice poškodil své přední křídlo, jenže svého soupeře svou chybou vyřadil z Velké ceny Štýrska.
"Samozřejmě v tom nebyl záměr, Charles to neudělal úmyslně, ale rozhodně to mělo na můj závod velký dopad," vysvětluje pilot AlphyTauri své rozčarování. Poukazuje i na to, že o den dříve dostal Valtteri Bottas trest za smyk v boxech, aniž by ovlivnil některého ze soupeřů.
"Obzvlášť poté, co jsem viděl, jak dostal Valtteri penalizaci v podobě tří míst na startu za ztrátu kontroly nad svým vozem v boxové uličce, ale ve skutečnosti ničí závod neovlivnil. Tohle na můj závod samozřejmě dopad mělo. Musím říct, že jsem trochu překvapený," pokračuje Gasly.
Unlucky Pierre Gasly 😫#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/o6nriLw1QO
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021O této záležitosti si tento víkend ještě hodlá promluvit s ředitelem závodů FIA Michaelem Masim. "Nakonec se starám jen o svůj vlastní závod a penalizace by na něm nic nezměnila. Jen si o tom ale zřejmě promluvíme s Michaelem."
"Je jasné, že by můj závod nezměnila. Myslím, že k poškození už došlo. Nakonec mi na tom až tak nesejde," popisuje 25letý francouzský jezdec, jemuž v šampionátu patří osmá příčka před Danielem Ricciardem a Sebastianem Vettelem.
Po nárazu od Leclerca ještě došlo ke kontaktům s Antoniem Giovinazzim a Nicholasem Latifim v zatáčce č. 3. Masi uvedl, že se na všechny ty incidenty podívali, ale podle něj za prošetřování nestáli.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.