Martin Brundle si letošní bitvu o mistrovskou korunu užívá měrou vrchovatou. Na Brita zatím udělal větší dojem Max Verstappen, který má prý vše potřebné pro to, aby v šampionátu zvítězil.
Letošní ročník seriálu Formule 1 prozatím přináší parádní podívanou. Po letech jednoznačné dominance Lewise Hamiltona a Mercedesu tu máme vyrovnaný souboj dvou kvalitativně prakticky srovnatelných jezdců. Díky tomu dostává servírovaná podívaná diametrálně nový a výživnější rozměr.
Nynější bitvu mezi Hamiltonem a Verstappenem si užívá také bývalý pilot Martin Brundle, podle kterého má převahu zatím Holanďan ve službách Red Bullu.
„Říkávám, že když bojují o titul dva srovnatelní jezdci, posune je to na vyšší úroveň. Viděli jsme to v Rakousku, což je krátký okruh, o to více fascinující bylo sledovat, jak rychle si z toho udělali vlastní závod," hlásí Brundle na adresu obou rivalů.
Lépe vychází z tohoto měření sil prozatím Red Bull s Verstappenem, přičemž Brundle věří i do budoucna víc právě téhle kombinaci. „Max jezdí skvěle, vyzrál. K dispozici má parádní vůz, věří si. Kdyby nebylo defektu v Baku, vyhrál by čtyřikrát za sebou. Teď nás čeká druhý závod v Rakousku a já myslím, že pokud se nestane něco nepředvídatelného, vyhraje opět."
„Jedním z důležitých aspektů je podle mě skutečnost, že Red Bull může jezdit s menším zadním křídlem. Na rovinkách jsou díky tomu dost rychlí a navíc jsou šetrní k pneumatikám při dlouhých jízdách. V rukou Maxe je to doslova vražedná kombinace," uzavírá Martin Brundle.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.