Martin Brundle si letošní bitvu o mistrovskou korunu užívá měrou vrchovatou. Na Brita zatím udělal větší dojem Max Verstappen, který má prý vše potřebné pro to, aby v šampionátu zvítězil.
Letošní ročník seriálu Formule 1 prozatím přináší parádní podívanou. Po letech jednoznačné dominance Lewise Hamiltona a Mercedesu tu máme vyrovnaný souboj dvou kvalitativně prakticky srovnatelných jezdců. Díky tomu dostává servírovaná podívaná diametrálně nový a výživnější rozměr.
Nynější bitvu mezi Hamiltonem a Verstappenem si užívá také bývalý pilot Martin Brundle, podle kterého má převahu zatím Holanďan ve službách Red Bullu.
„Říkávám, že když bojují o titul dva srovnatelní jezdci, posune je to na vyšší úroveň. Viděli jsme to v Rakousku, což je krátký okruh, o to více fascinující bylo sledovat, jak rychle si z toho udělali vlastní závod," hlásí Brundle na adresu obou rivalů.
Lépe vychází z tohoto měření sil prozatím Red Bull s Verstappenem, přičemž Brundle věří i do budoucna víc právě téhle kombinaci. „Max jezdí skvěle, vyzrál. K dispozici má parádní vůz, věří si. Kdyby nebylo defektu v Baku, vyhrál by čtyřikrát za sebou. Teď nás čeká druhý závod v Rakousku a já myslím, že pokud se nestane něco nepředvídatelného, vyhraje opět."
„Jedním z důležitých aspektů je podle mě skutečnost, že Red Bull může jezdit s menším zadním křídlem. Na rovinkách jsou díky tomu dost rychlí a navíc jsou šetrní k pneumatikám při dlouhých jízdách. V rukou Maxe je to doslova vražedná kombinace," uzavírá Martin Brundle.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.