Ředitelství závodu po Velké ceně Štýrska důrazně varovalo Red Bull před potrestáním, pokud si příště Max Verstappen na dráze neodpustí řízené smyky a protáčení kol po dojezdu do cíle.
Holanďan po včerejším vítězství zastavil na cílové rovince a prudce protočil svá zadní kola a v kontrolovaném smyku projel kolem svého týmu slavícího další úspěch na cílové rovince.
Ředitel závodů FIA Michael Masi vzápětí rakouský tým kontaktoval s tím, že tohle si příště nesmí dovolit: "Nebyla to ideální situace, proto jsem se s týmem ihned spojil a v souladu s tím řekl, že něco takového v budoucnu nebude tolerováno."
Podle platných pravidel pilot může za určitých podmínek vítězství po průjezdu cílem oslavit. Článek 43.3 uvádí, že "vítězný jezdec může provést oslavný skutek před příjezdem do parc fermé, pokud ho provede bezpečně a neohrozí ostatní piloty či traťové komisaře."
Kolize po dojezdu do cíle 1. závodu série Formule Renault 3.5 z roku 2015
Podle Masiho však to, co provedl Verstappen, může být velmi nebezpečné. Na Red Bull Ringu před 6 lety došlo ke kuriózní nehodě, když Roberto Merhi po závodě Formule Renault 3.5 zpomalil na roštu, aby si zřejmě pogumoval svou pozici před následujícím závodem. Za tento skutek vedoucí k nehodě byl poté vyloučen.
Kolem pomalu jedoucího Verstappena se včera blízko prohnaly ostatní auta, která plnou rychlostí přijížděla do cíle. Pokud by Maxovi smyk nevyšel či za jiných nepříznivých okolností tedy podle ředitelství závodu hrozila zbytečná nehoda.
Red Bull z toho na domácí půdě vyvázl bez trestu a v šampionátu konstruktérů posílil svou vedoucí pozici nad druhým Mercedesem, který za stříbro Lewise Hamiltona a bronz Valtteriho Bottase získal o tři body méně. Oba týmy na čele tabulky dělí po osmi podnicích již 40 bodů.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.