Ředitelství závodu po Velké ceně Štýrska důrazně varovalo Red Bull před potrestáním, pokud si příště Max Verstappen na dráze neodpustí řízené smyky a protáčení kol po dojezdu do cíle.
Holanďan po včerejším vítězství zastavil na cílové rovince a prudce protočil svá zadní kola a v kontrolovaném smyku projel kolem svého týmu slavícího další úspěch na cílové rovince.
Ředitel závodů FIA Michael Masi vzápětí rakouský tým kontaktoval s tím, že tohle si příště nesmí dovolit: "Nebyla to ideální situace, proto jsem se s týmem ihned spojil a v souladu s tím řekl, že něco takového v budoucnu nebude tolerováno."
Podle platných pravidel pilot může za určitých podmínek vítězství po průjezdu cílem oslavit. Článek 43.3 uvádí, že "vítězný jezdec může provést oslavný skutek před příjezdem do parc fermé, pokud ho provede bezpečně a neohrozí ostatní piloty či traťové komisaře."
Kolize po dojezdu do cíle 1. závodu série Formule Renault 3.5 z roku 2015
Podle Masiho však to, co provedl Verstappen, může být velmi nebezpečné. Na Red Bull Ringu před 6 lety došlo ke kuriózní nehodě, když Roberto Merhi po závodě Formule Renault 3.5 zpomalil na roštu, aby si zřejmě pogumoval svou pozici před následujícím závodem. Za tento skutek vedoucí k nehodě byl poté vyloučen.
Kolem pomalu jedoucího Verstappena se včera blízko prohnaly ostatní auta, která plnou rychlostí přijížděla do cíle. Pokud by Maxovi smyk nevyšel či za jiných nepříznivých okolností tedy podle ředitelství závodu hrozila zbytečná nehoda.
Red Bull z toho na domácí půdě vyvázl bez trestu a v šampionátu konstruktérů posílil svou vedoucí pozici nad druhým Mercedesem, který za stříbro Lewise Hamiltona a bronz Valtteriho Bottase získal o tři body méně. Oba týmy na čele tabulky dělí po osmi podnicích již 40 bodů.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.