Ředitelství závodu po Velké ceně Štýrska důrazně varovalo Red Bull před potrestáním, pokud si příště Max Verstappen na dráze neodpustí řízené smyky a protáčení kol po dojezdu do cíle.
Holanďan po včerejším vítězství zastavil na cílové rovince a prudce protočil svá zadní kola a v kontrolovaném smyku projel kolem svého týmu slavícího další úspěch na cílové rovince.
Ředitel závodů FIA Michael Masi vzápětí rakouský tým kontaktoval s tím, že tohle si příště nesmí dovolit: "Nebyla to ideální situace, proto jsem se s týmem ihned spojil a v souladu s tím řekl, že něco takového v budoucnu nebude tolerováno."
Podle platných pravidel pilot může za určitých podmínek vítězství po průjezdu cílem oslavit. Článek 43.3 uvádí, že "vítězný jezdec může provést oslavný skutek před příjezdem do parc fermé, pokud ho provede bezpečně a neohrozí ostatní piloty či traťové komisaře."
Kolize po dojezdu do cíle 1. závodu série Formule Renault 3.5 z roku 2015
Podle Masiho však to, co provedl Verstappen, může být velmi nebezpečné. Na Red Bull Ringu před 6 lety došlo ke kuriózní nehodě, když Roberto Merhi po závodě Formule Renault 3.5 zpomalil na roštu, aby si zřejmě pogumoval svou pozici před následujícím závodem. Za tento skutek vedoucí k nehodě byl poté vyloučen.
Kolem pomalu jedoucího Verstappena se včera blízko prohnaly ostatní auta, která plnou rychlostí přijížděla do cíle. Pokud by Maxovi smyk nevyšel či za jiných nepříznivých okolností tedy podle ředitelství závodu hrozila zbytečná nehoda.
Red Bull z toho na domácí půdě vyvázl bez trestu a v šampionátu konstruktérů posílil svou vedoucí pozici nad druhým Mercedesem, který za stříbro Lewise Hamiltona a bronz Valtteriho Bottase získal o tři body méně. Oba týmy na čele tabulky dělí po osmi podnicích již 40 bodů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.