Ředitelství závodu po Velké ceně Štýrska důrazně varovalo Red Bull před potrestáním, pokud si příště Max Verstappen na dráze neodpustí řízené smyky a protáčení kol po dojezdu do cíle.
Holanďan po včerejším vítězství zastavil na cílové rovince a prudce protočil svá zadní kola a v kontrolovaném smyku projel kolem svého týmu slavícího další úspěch na cílové rovince.
Ředitel závodů FIA Michael Masi vzápětí rakouský tým kontaktoval s tím, že tohle si příště nesmí dovolit: "Nebyla to ideální situace, proto jsem se s týmem ihned spojil a v souladu s tím řekl, že něco takového v budoucnu nebude tolerováno."
Podle platných pravidel pilot může za určitých podmínek vítězství po průjezdu cílem oslavit. Článek 43.3 uvádí, že "vítězný jezdec může provést oslavný skutek před příjezdem do parc fermé, pokud ho provede bezpečně a neohrozí ostatní piloty či traťové komisaře."
Kolize po dojezdu do cíle 1. závodu série Formule Renault 3.5 z roku 2015
Podle Masiho však to, co provedl Verstappen, může být velmi nebezpečné. Na Red Bull Ringu před 6 lety došlo ke kuriózní nehodě, když Roberto Merhi po závodě Formule Renault 3.5 zpomalil na roštu, aby si zřejmě pogumoval svou pozici před následujícím závodem. Za tento skutek vedoucí k nehodě byl poté vyloučen.
Kolem pomalu jedoucího Verstappena se včera blízko prohnaly ostatní auta, která plnou rychlostí přijížděla do cíle. Pokud by Maxovi smyk nevyšel či za jiných nepříznivých okolností tedy podle ředitelství závodu hrozila zbytečná nehoda.
Red Bull z toho na domácí půdě vyvázl bez trestu a v šampionátu konstruktérů posílil svou vedoucí pozici nad druhým Mercedesem, který za stříbro Lewise Hamiltona a bronz Valtteriho Bottase získal o tři body méně. Oba týmy na čele tabulky dělí po osmi podnicích již 40 bodů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.