Třetí trénink VC Štýrska zvládl nejlépe Lewis Hamilton, Verstappen s Bottasem za ním.
Třetí trénink VC Štýrska provázelo slunečné počasí s teplotami okolo 23 °C. Těchto podmínek nejlépe využil Lewis Hamilton, za kterým o 2 desetiny zaostal Max Verstappen, za nimi skončil Bottas s Pérezem. Sílu svých monopostů ukázalo i AlphaTauri, kdy se Juki Cunoda vyšvihnul na 5. místo a jeho týmový kolega Pierre Gasly o necelé dvě desetiny za ním na místě šestém.
Hodně jezdcům byl odebrán čas za překračování traťových limitů v zatáčkách číslo 9 a 10. Nejvíce na to však doplatil Lando Norris, kterému byl hned třikrát odebrán čas a trénink dokončil až na 19. místě, časy byly ale odebrány i Verstappenovi, Mazepinovi či Raikkonenovi.
Výsledky středu pole byly opravdu vyrovnané. Vypadá to, že Alpine, Aston Martin a Ferrari budou mít během dneška, ale i zítřka velmi vyrovnané boje, které doplní bitvy o příčky nejvyšší.
Kdo se však ve třetím tréninku trápil je McLaren, kdy po vymazání časů Landa Norrise dokončil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, který byl ve včerejším 2. tréninku druhý, až na 17. místě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.