Třetí trénink VC Štýrska zvládl nejlépe Lewis Hamilton, Verstappen s Bottasem za ním.
Třetí trénink VC Štýrska provázelo slunečné počasí s teplotami okolo 23 °C. Těchto podmínek nejlépe využil Lewis Hamilton, za kterým o 2 desetiny zaostal Max Verstappen, za nimi skončil Bottas s Pérezem. Sílu svých monopostů ukázalo i AlphaTauri, kdy se Juki Cunoda vyšvihnul na 5. místo a jeho týmový kolega Pierre Gasly o necelé dvě desetiny za ním na místě šestém.
Hodně jezdcům byl odebrán čas za překračování traťových limitů v zatáčkách číslo 9 a 10. Nejvíce na to však doplatil Lando Norris, kterému byl hned třikrát odebrán čas a trénink dokončil až na 19. místě, časy byly ale odebrány i Verstappenovi, Mazepinovi či Raikkonenovi.
Výsledky středu pole byly opravdu vyrovnané. Vypadá to, že Alpine, Aston Martin a Ferrari budou mít během dneška, ale i zítřka velmi vyrovnané boje, které doplní bitvy o příčky nejvyšší.
Kdo se však ve třetím tréninku trápil je McLaren, kdy po vymazání časů Landa Norrise dokončil jeho týmový kolega Daniel Ricciardo, který byl ve včerejším 2. tréninku druhý, až na 17. místě.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.