SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Štýrska předvedl Max Verstappen s domácím Red Bullem. Jen o čtvrt sekundy pomalejší byl Pierre Gasly se sesterskou AlphouTauri, čímž si zajistil druhou příčku před Lewisem Hamiltonem.
Na okruh za jasného počasí vyrazilo hned 15 pilotů, po okolních horách se za 23 °C teplot proháněly mraky a meteorologové dávali dešti 40 % pravděpodobnost, asfalt byl rozpálený na 49 °C. V padoku byla s radostí přijata zpráva, že GP Turecka se vrací do letošního kalendáře, byť na úkor Singapuru 3. října 2021.
Ale zpět k průběhu tréninku: zatímco Alfa Romeo slavící 111 let od svého založení do Räikkönenova vozu opět posadila rezervního jezdce Kubicu, první čas zaznamenal Bottas (1:10,653).
A big hello to Robert Kubica - he's in Kimi Raikkonen's car for FP1 🙌The Pole is finding his feet at the start of the session#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/6gbLr8LAPw
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Před něho se však hned dostala celá řada jezdců včetně jeho týmového kolegy Hamiltona (1:07,809) a lídra šampionátu Verstappena (1:07,454). Po dalších ostrých pokusech drželi i nadále své pozice (Lewis 1:07,056 a Max 1:06,936), stále na středně-tvrdých (C3) pneumatikách.
Red Bull opět jezdí s mnohem menším zadním křídlem než Mercedes, který za překvapivým zrychlením svého úhlavního rivala ve Francii viděl především novou specifikaci Hondy - motoráři však v průběhu sezóny výkonnostní upgrady nasazovat letos nesmí.
Carlos Sainz has spun exiting Turn 1 He came to a halt pointing the wrong way in the pit lane exit but he's back up and running again now#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/vrgr9Hl0lq
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Uprostřed jsme se dočkali několika smyků - Kubicovi ustřelila záď v zatáčce č. 3 a Sainz se roztočil na výjezdu z boxů, oba však bez poškození pokračovali.
Hamiltonovi se podařilo po přezutí na měkké pneumatiky stáhnout několik desetinek a na chvíli se podívat na výsluní (1:06,390), překvapivě jej ale o 16 setin překonal Gasly (1:06,166) a Verstappen (1:05,910) dokonce o čtyři desetiny sekundy - jako první se dostal pod hranici 66 vteřin.
Verstappen pushing track limits at Turn 10 👀 #StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/YSu9bKcdDH
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Red Bull překvapil minulý týden ve Francii, kde byl nečekaně rychlejší než Mercedes, na domácí půdě svou formu potvrzuje. Třetím nejrychlejším týmem byla dopoledne AlphaTauri následovaná Alpine.
Ferrari s McLarenem toho ale v rukávech zřejmě mají schováno o něco více. Do první desítky se vlezli ještě Stroll s Aston Martinem, Giovinazzi s Alfou Romeo a Leclerc s Ferrari. Druhý trénink začíná odpoledne v 15:00 hod.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.