SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Štýrska předvedl Max Verstappen s domácím Red Bullem. Jen o čtvrt sekundy pomalejší byl Pierre Gasly se sesterskou AlphouTauri, čímž si zajistil druhou příčku před Lewisem Hamiltonem.
Na okruh za jasného počasí vyrazilo hned 15 pilotů, po okolních horách se za 23 °C teplot proháněly mraky a meteorologové dávali dešti 40 % pravděpodobnost, asfalt byl rozpálený na 49 °C. V padoku byla s radostí přijata zpráva, že GP Turecka se vrací do letošního kalendáře, byť na úkor Singapuru 3. října 2021.
Ale zpět k průběhu tréninku: zatímco Alfa Romeo slavící 111 let od svého založení do Räikkönenova vozu opět posadila rezervního jezdce Kubicu, první čas zaznamenal Bottas (1:10,653).
A big hello to Robert Kubica - he's in Kimi Raikkonen's car for FP1 🙌The Pole is finding his feet at the start of the session#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/6gbLr8LAPw
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Před něho se však hned dostala celá řada jezdců včetně jeho týmového kolegy Hamiltona (1:07,809) a lídra šampionátu Verstappena (1:07,454). Po dalších ostrých pokusech drželi i nadále své pozice (Lewis 1:07,056 a Max 1:06,936), stále na středně-tvrdých (C3) pneumatikách.
Red Bull opět jezdí s mnohem menším zadním křídlem než Mercedes, který za překvapivým zrychlením svého úhlavního rivala ve Francii viděl především novou specifikaci Hondy - motoráři však v průběhu sezóny výkonnostní upgrady nasazovat letos nesmí.
Carlos Sainz has spun exiting Turn 1 He came to a halt pointing the wrong way in the pit lane exit but he's back up and running again now#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/vrgr9Hl0lq
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Uprostřed jsme se dočkali několika smyků - Kubicovi ustřelila záď v zatáčce č. 3 a Sainz se roztočil na výjezdu z boxů, oba však bez poškození pokračovali.
Hamiltonovi se podařilo po přezutí na měkké pneumatiky stáhnout několik desetinek a na chvíli se podívat na výsluní (1:06,390), překvapivě jej ale o 16 setin překonal Gasly (1:06,166) a Verstappen (1:05,910) dokonce o čtyři desetiny sekundy - jako první se dostal pod hranici 66 vteřin.
Verstappen pushing track limits at Turn 10 👀 #StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/YSu9bKcdDH
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Red Bull překvapil minulý týden ve Francii, kde byl nečekaně rychlejší než Mercedes, na domácí půdě svou formu potvrzuje. Třetím nejrychlejším týmem byla dopoledne AlphaTauri následovaná Alpine.
Ferrari s McLarenem toho ale v rukávech zřejmě mají schováno o něco více. Do první desítky se vlezli ještě Stroll s Aston Martinem, Giovinazzi s Alfou Romeo a Leclerc s Ferrari. Druhý trénink začíná odpoledne v 15:00 hod.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.