SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Štýrska předvedl Max Verstappen s domácím Red Bullem. Jen o čtvrt sekundy pomalejší byl Pierre Gasly se sesterskou AlphouTauri, čímž si zajistil druhou příčku před Lewisem Hamiltonem.
Na okruh za jasného počasí vyrazilo hned 15 pilotů, po okolních horách se za 23 °C teplot proháněly mraky a meteorologové dávali dešti 40 % pravděpodobnost, asfalt byl rozpálený na 49 °C. V padoku byla s radostí přijata zpráva, že GP Turecka se vrací do letošního kalendáře, byť na úkor Singapuru 3. října 2021.
Ale zpět k průběhu tréninku: zatímco Alfa Romeo slavící 111 let od svého založení do Räikkönenova vozu opět posadila rezervního jezdce Kubicu, první čas zaznamenal Bottas (1:10,653).
A big hello to Robert Kubica - he's in Kimi Raikkonen's car for FP1 🙌The Pole is finding his feet at the start of the session#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/6gbLr8LAPw
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Před něho se však hned dostala celá řada jezdců včetně jeho týmového kolegy Hamiltona (1:07,809) a lídra šampionátu Verstappena (1:07,454). Po dalších ostrých pokusech drželi i nadále své pozice (Lewis 1:07,056 a Max 1:06,936), stále na středně-tvrdých (C3) pneumatikách.
Red Bull opět jezdí s mnohem menším zadním křídlem než Mercedes, který za překvapivým zrychlením svého úhlavního rivala ve Francii viděl především novou specifikaci Hondy - motoráři však v průběhu sezóny výkonnostní upgrady nasazovat letos nesmí.
Carlos Sainz has spun exiting Turn 1 He came to a halt pointing the wrong way in the pit lane exit but he's back up and running again now#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/vrgr9Hl0lq
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Uprostřed jsme se dočkali několika smyků - Kubicovi ustřelila záď v zatáčce č. 3 a Sainz se roztočil na výjezdu z boxů, oba však bez poškození pokračovali.
Hamiltonovi se podařilo po přezutí na měkké pneumatiky stáhnout několik desetinek a na chvíli se podívat na výsluní (1:06,390), překvapivě jej ale o 16 setin překonal Gasly (1:06,166) a Verstappen (1:05,910) dokonce o čtyři desetiny sekundy - jako první se dostal pod hranici 66 vteřin.
Verstappen pushing track limits at Turn 10 👀 #StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/YSu9bKcdDH
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Red Bull překvapil minulý týden ve Francii, kde byl nečekaně rychlejší než Mercedes, na domácí půdě svou formu potvrzuje. Třetím nejrychlejším týmem byla dopoledne AlphaTauri následovaná Alpine.
Ferrari s McLarenem toho ale v rukávech zřejmě mají schováno o něco více. Do první desítky se vlezli ještě Stroll s Aston Martinem, Giovinazzi s Alfou Romeo a Leclerc s Ferrari. Druhý trénink začíná odpoledne v 15:00 hod.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.