SPIELBERG - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku na Velkou cenu Štýrska předvedl Max Verstappen s domácím Red Bullem. Jen o čtvrt sekundy pomalejší byl Pierre Gasly se sesterskou AlphouTauri, čímž si zajistil druhou příčku před Lewisem Hamiltonem.
Na okruh za jasného počasí vyrazilo hned 15 pilotů, po okolních horách se za 23 °C teplot proháněly mraky a meteorologové dávali dešti 40 % pravděpodobnost, asfalt byl rozpálený na 49 °C. V padoku byla s radostí přijata zpráva, že GP Turecka se vrací do letošního kalendáře, byť na úkor Singapuru 3. října 2021.
Ale zpět k průběhu tréninku: zatímco Alfa Romeo slavící 111 let od svého založení do Räikkönenova vozu opět posadila rezervního jezdce Kubicu, první čas zaznamenal Bottas (1:10,653).
A big hello to Robert Kubica - he's in Kimi Raikkonen's car for FP1 🙌The Pole is finding his feet at the start of the session#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/6gbLr8LAPw
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Před něho se však hned dostala celá řada jezdců včetně jeho týmového kolegy Hamiltona (1:07,809) a lídra šampionátu Verstappena (1:07,454). Po dalších ostrých pokusech drželi i nadále své pozice (Lewis 1:07,056 a Max 1:06,936), stále na středně-tvrdých (C3) pneumatikách.
Red Bull opět jezdí s mnohem menším zadním křídlem než Mercedes, který za překvapivým zrychlením svého úhlavního rivala ve Francii viděl především novou specifikaci Hondy - motoráři však v průběhu sezóny výkonnostní upgrady nasazovat letos nesmí.
Carlos Sainz has spun exiting Turn 1 He came to a halt pointing the wrong way in the pit lane exit but he's back up and running again now#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/vrgr9Hl0lq
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Uprostřed jsme se dočkali několika smyků - Kubicovi ustřelila záď v zatáčce č. 3 a Sainz se roztočil na výjezdu z boxů, oba však bez poškození pokračovali.
Hamiltonovi se podařilo po přezutí na měkké pneumatiky stáhnout několik desetinek a na chvíli se podívat na výsluní (1:06,390), překvapivě jej ale o 16 setin překonal Gasly (1:06,166) a Verstappen (1:05,910) dokonce o čtyři desetiny sekundy - jako první se dostal pod hranici 66 vteřin.
Verstappen pushing track limits at Turn 10 👀 #StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/YSu9bKcdDH
— Formula 1 (@F1) June 25, 2021Red Bull překvapil minulý týden ve Francii, kde byl nečekaně rychlejší než Mercedes, na domácí půdě svou formu potvrzuje. Třetím nejrychlejším týmem byla dopoledne AlphaTauri následovaná Alpine.
Ferrari s McLarenem toho ale v rukávech zřejmě mají schováno o něco více. Do první desítky se vlezli ještě Stroll s Aston Martinem, Giovinazzi s Alfou Romeo a Leclerc s Ferrari. Druhý trénink začíná odpoledne v 15:00 hod.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.