Šéf Mercedesu Toto Wolff je rád, že Valtteri Bottas dal konečně nahlas najevo svůj názor během radiokomunikace ve Velké ceně Francie. Dvouzastávková strategie by jim podle něj ale vítězství stejně nezajistila.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že půjde o dvouzastávkový závod? Do p*****!" rozčiloval se Bottas během závodu na inženýry Mercedesu, kteří jej ponechali navzdory jeho požadavkům na dráze.
"Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je to snadné tvrdit po závodě, ale stojím si za tím,. Už v dřívějších fázích závodu jsem doporučoval druhou zastávku, jenže tým rozhodl o jediné... Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," hodnotil finský pilot po dojezdu do cíle.
Jeho šéf se za to na obvykle ledově klidného Bottase vůbec nezlobí: "Líbilo se mi to, že teď řekl, co má na myslí, a nenechával si to interně pro tým."
That's one very frustrated Finn 😖Watch all the highlights from Sunday's French Grand Prix#FrenchGP 🇫🇷 #F1
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Stále však věříme, že jednozastávková strategie byla lepší," nepřipouští Wolff omyl svých stratégů. "Když ale po zastávce tak urputně bojujete, tak dochází k příliš velké zátěži pneumatik na to, aby to zvládly až do cíle," vysvětluje svůj postoj.
Bottas jezdil chvíli druhý, ke konci se však propadl na čtvrtou příčku za oba Red Bully, které jej snadno předjeli. Pérez mu vyfouknul místo na bedně čtyři kola před cílem poté, co si vystačil s Finem kritizovanou jednozastávkovou strategií, stejně jako další piloti z Top 10 (viz grafika níže).
Stříbrné šípy si z Paul Ricard odvezly 30 bodů, o 11 méně než Red Bull, jenž nyní vede šampionát s náskokem 37 bodů poté, co vítězství po svém prvním grand slamu vybojoval Max Verstappen. Mistrovská bitva bude pokračovat již tento i příští víkend bez přestávky: oba podniky se uskuteční ve Spielbergu - jeden pod hlavičkou Velké ceny Štýrska, druhý jako Velká cena Rakouska.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.