Šéf Mercedesu Toto Wolff je rád, že Valtteri Bottas dal konečně nahlas najevo svůj názor během radiokomunikace ve Velké ceně Francie. Dvouzastávková strategie by jim podle něj ale vítězství stejně nezajistila.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že půjde o dvouzastávkový závod? Do p*****!" rozčiloval se Bottas během závodu na inženýry Mercedesu, kteří jej ponechali navzdory jeho požadavkům na dráze.
"Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je to snadné tvrdit po závodě, ale stojím si za tím,. Už v dřívějších fázích závodu jsem doporučoval druhou zastávku, jenže tým rozhodl o jediné... Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," hodnotil finský pilot po dojezdu do cíle.
Jeho šéf se za to na obvykle ledově klidného Bottase vůbec nezlobí: "Líbilo se mi to, že teď řekl, co má na myslí, a nenechával si to interně pro tým."
That's one very frustrated Finn 😖Watch all the highlights from Sunday's French Grand Prix#FrenchGP 🇫🇷 #F1
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Stále však věříme, že jednozastávková strategie byla lepší," nepřipouští Wolff omyl svých stratégů. "Když ale po zastávce tak urputně bojujete, tak dochází k příliš velké zátěži pneumatik na to, aby to zvládly až do cíle," vysvětluje svůj postoj.
Bottas jezdil chvíli druhý, ke konci se však propadl na čtvrtou příčku za oba Red Bully, které jej snadno předjeli. Pérez mu vyfouknul místo na bedně čtyři kola před cílem poté, co si vystačil s Finem kritizovanou jednozastávkovou strategií, stejně jako další piloti z Top 10 (viz grafika níže).
Stříbrné šípy si z Paul Ricard odvezly 30 bodů, o 11 méně než Red Bull, jenž nyní vede šampionát s náskokem 37 bodů poté, co vítězství po svém prvním grand slamu vybojoval Max Verstappen. Mistrovská bitva bude pokračovat již tento i příští víkend bez přestávky: oba podniky se uskuteční ve Spielbergu - jeden pod hlavičkou Velké ceny Štýrska, druhý jako Velká cena Rakouska.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.