Šéf Mercedesu Toto Wolff je rád, že Valtteri Bottas dal konečně nahlas najevo svůj názor během radiokomunikace ve Velké ceně Francie. Dvouzastávková strategie by jim podle něj ale vítězství stejně nezajistila.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že půjde o dvouzastávkový závod? Do p*****!" rozčiloval se Bottas během závodu na inženýry Mercedesu, kteří jej ponechali navzdory jeho požadavkům na dráze.
"Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je to snadné tvrdit po závodě, ale stojím si za tím,. Už v dřívějších fázích závodu jsem doporučoval druhou zastávku, jenže tým rozhodl o jediné... Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," hodnotil finský pilot po dojezdu do cíle.
Jeho šéf se za to na obvykle ledově klidného Bottase vůbec nezlobí: "Líbilo se mi to, že teď řekl, co má na myslí, a nenechával si to interně pro tým."
That's one very frustrated Finn 😖Watch all the highlights from Sunday's French Grand Prix#FrenchGP 🇫🇷 #F1
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Stále však věříme, že jednozastávková strategie byla lepší," nepřipouští Wolff omyl svých stratégů. "Když ale po zastávce tak urputně bojujete, tak dochází k příliš velké zátěži pneumatik na to, aby to zvládly až do cíle," vysvětluje svůj postoj.
Bottas jezdil chvíli druhý, ke konci se však propadl na čtvrtou příčku za oba Red Bully, které jej snadno předjeli. Pérez mu vyfouknul místo na bedně čtyři kola před cílem poté, co si vystačil s Finem kritizovanou jednozastávkovou strategií, stejně jako další piloti z Top 10 (viz grafika níže).
Stříbrné šípy si z Paul Ricard odvezly 30 bodů, o 11 méně než Red Bull, jenž nyní vede šampionát s náskokem 37 bodů poté, co vítězství po svém prvním grand slamu vybojoval Max Verstappen. Mistrovská bitva bude pokračovat již tento i příští víkend bez přestávky: oba podniky se uskuteční ve Spielbergu - jeden pod hlavičkou Velké ceny Štýrska, druhý jako Velká cena Rakouska.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.