Šéf Mercedesu Toto Wolff je rád, že Valtteri Bottas dal konečně nahlas najevo svůj názor během radiokomunikace ve Velké ceně Francie. Dvouzastávková strategie by jim podle něj ale vítězství stejně nezajistila.
"Proč mě, k****, nikdo neposlouchá, když říkám, že půjde o dvouzastávkový závod? Do p*****!" rozčiloval se Bottas během závodu na inženýry Mercedesu, kteří jej ponechali navzdory jeho požadavkům na dráze.
"Myslím, že vítězná strategie dnes vedla přes dvě zastávky. Je to snadné tvrdit po závodě, ale stojím si za tím,. Už v dřívějších fázích závodu jsem doporučoval druhou zastávku, jenže tým rozhodl o jediné... Kdybychom zastavili podruhé, byl bych na stupních vítězů a možná bojoval o první místo," hodnotil finský pilot po dojezdu do cíle.
Jeho šéf se za to na obvykle ledově klidného Bottase vůbec nezlobí: "Líbilo se mi to, že teď řekl, co má na myslí, a nenechával si to interně pro tým."
That's one very frustrated Finn 😖Watch all the highlights from Sunday's French Grand Prix#FrenchGP 🇫🇷 #F1
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021"Stále však věříme, že jednozastávková strategie byla lepší," nepřipouští Wolff omyl svých stratégů. "Když ale po zastávce tak urputně bojujete, tak dochází k příliš velké zátěži pneumatik na to, aby to zvládly až do cíle," vysvětluje svůj postoj.
Bottas jezdil chvíli druhý, ke konci se však propadl na čtvrtou příčku za oba Red Bully, které jej snadno předjeli. Pérez mu vyfouknul místo na bedně čtyři kola před cílem poté, co si vystačil s Finem kritizovanou jednozastávkovou strategií, stejně jako další piloti z Top 10 (viz grafika níže).
Stříbrné šípy si z Paul Ricard odvezly 30 bodů, o 11 méně než Red Bull, jenž nyní vede šampionát s náskokem 37 bodů poté, co vítězství po svém prvním grand slamu vybojoval Max Verstappen. Mistrovská bitva bude pokračovat již tento i příští víkend bez přestávky: oba podniky se uskuteční ve Spielbergu - jeden pod hlavičkou Velké ceny Štýrska, druhý jako Velká cena Rakouska.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.